X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Tak możesz zachęcić czytelników do udostępniania Twoich treści

Tak możesz zachęcić czytelników do udostępniania Twoich treścifot. © weedezign - bank zdjęć Fotolia.com

Zaangażowanie użytkowników i zdobycie ich zaufania nie jest prostym zadaniem, ale jak pokazują dane, da się to zrobić i to w naprawdę dobry sposób. Najpierw jednak warto sobie zadać pytanie: Dlaczego ludzie share’ują? Scrollując nasze facebookowe tablice niemalże co chwilę możemy zobaczyć jak nasi znajomi udostępniają zdjęcia, teksty, filmy czy ilustracje i co fascynujące, jest tego coraz więcej. Fakt dzielenia się różnymi materiałami multimedialnymi w sieciach społecznościowych postanowiono ująć w raporcie „The Psychology of Sharing: Why do people share online?” autorstwa New York Times Customer Insight Group we współpracy z Latitute Research.

Jak to jest z tym share’owaniem?

Z badania wynika, że niemal 95% użytkowników w udostępnianych treściach widzi inspirację dla innych, która może okazać się dla nich bardzo użyteczna lub zwiększyć ich wiedzę czy świadomość w danym aspekcie. Ponadto, co nie jest zdziwieniem, 68% użytkowników udostępnia te treści, które pozwolą lepiej ich poznać, a inni użytkownicy dowiedzą się o ich zainteresowaniach. 69%. Tyle procent użytkowników share’uje, ponieważ daje im to poczucie, że interesują się tym, co dzieje się na świecie i pokazują jaki mają do tego stosunek.

Co ludzie udostępniają?

Jakie tematy trzeba poruszać i w jaki sposób to robić, aby zachęcić jak największą liczbę osób do udostępniania treści?

Zasada nr 1 – Emocje. Twoje treści muszą być emocjonalne i wzbudzać wśród ludzi tak bardzo pożądane przez wszystkich „Wow!”. Skupcie się więc na tym aspekcie i pamiętajcie o odpowiednim doborze słów i uczuciach płynących z Waszego contentu. Ma być wzruszająco, radośnie, dramatycznie. Ważne, aby content nie był nijaki i nie przeszedł echem obok innych.

Zasada nr 2 – Historie. Nic tak nie zachęca użytkowników do udostępniania treści jak fascynująca historia. Nawet jeśli Wasza taka nie jest, wzbudzający zainteresowanie wstęp czy tytuł, może zdziałać cuda. Pamiętajcie, że macie ułamek sekundy, aby czytelnik „zawiesił” oko na Waszej historii i w nią kliknął, a następnie udostępnił.

Zasada nr 3 – Powszechność. Im bardziej coś jest powszechne i nawiązuje do całości społeczeństwa, tym większa grupa osób się z tym utożsami.

Zasada nr 4 – Użyteczność. Banał, prawda? Content, który jest praktyczny, zawsze będzie miał swoją wysoką pozycję w sieci. Niezależnie od tego czy radzicie jak odbudować zniszczone końcówki włosów czy jakie aplikacje pobrać przed wyjazdem na wakacje. Im więcej statystyk, infografik i ładnie wyglądających obrazków, tym lepiej dla Waszych treści i ich popularności w sieci.

Trudne banały

Oczywiście, istnieje mnóstwo innych zasad, które już zdefiniowano, jak bycie zabawnym w swoich treściach, zapewnienie użytkowników o unikalności i wartości swojego contentu czy nawet prośba o udostępnianie (takie treści udostępniane są nawet 4 razy chętniej jednakże jest to działanie mało profesionalne). Nie zapomnijcie o tym, że użytkownicy lubią normalność i nie boją się tego, co wychodzi poza kanony przyjęte przez społeczeństwo. Pamiętacie zdjęcie kobiety w bikini – matki 3 chłopców, która nie bała się pozować na plaży i głośno powiedzieć o tym, że nie wygląda jak jedna z supermodelek, a jej brzuch nie jest płaski jak deska? Jej zdjęcie udostępniono niemalże 70 tysięcy razy, a ona sama przekonała wiele kobiet, że nie zawsze trzeba iść tą samą drogą co wszyscy. Tematy będące na czasie i takie, które wzbudzą kontrowersje lub dyskusje to również świetny content do udostępniania, dlatego nie bójcie się o takich rzeczach pisać, nie zapominając o dodaniu swojej opinii czy recenzji. Nie obawiajcie się być kreatywni czy wychodzić poza konwenanse i utarte ścieżki, dzięki czemu efekty zobaczycie szybciej niż Wam się to wydaje.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail