X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Rezerwacja online pierwszym krokiem do wymarzonej fryzury

Rezerwacja online pierwszym krokiem do wymarzonej fryzuryfot. © Alen-D - bank zdjęć Fotolia.com

Jean Louis David – salon fryzjerski z tradycją

Jean Louis David jest siecią ekskluzywnych salonów fryzjerskich dla kobiet i mężczyzn, liczącą ok. 1000 salonów na całym świecie. Pierwszy salon powstał w latach 60. we Francji i szybko zdobył serca paryskich klientek. Kolejne salony powstają na zasadzie franczyzy, dzięki czemu JLD jest drugą największą siecią fryzjerską na świecie i pierwszą w Europie. Fryzjerzy JLD w Polsce w pełni korzystają z wiedzy i doświadczenia najlepszych trenerów fryzjerstwa, dzięki czemu mogą zaoferować profesjonalne doradztwo w kwestii doboru fryzury dopasowanej do osobowości klienta. Wszystkie salony pracują wyłącznie na wysokiej jakości produktach L’Oréal Professionnel, Kérastase i Redken. Na wizytę w salonie JLD można umówić się korzystając z formularza zapisów online.

Cel: więcej rezerwacji

Głównym celem kampanii było zwiększenie liczby rezerwacji online w serwisie jeanlouisdavid.pl wśród użytkowników Facebooka, nie będących jeszcze fanami marki. Dodatkowo, część środków budżetowych przeznaczona była na działania reklamowe targetowane na fanów fanpage’a. Kierowane były do nich głównie reklamy informujące o bieżących ofertach promocyjnych salonów.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

W kampaniach wykorzystywane były różnorodne kreacje reklamowe, skierowane zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn. Część reklam dotyczyła akcji specjalnych w salonach, takich jak na przykład niższa cena za usługi koloryzacyjne.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Większość reklam kierowała użytkowników bezpośrednio do serwisu jeanlouisdavid.pl, pozostałe (adresowane do fanów) – na fanpage marki.

Jak dotrzeć do grona zainteresowanych?

W kampaniach wykorzystane były różnorodne sposoby targetowania reklam.
• Core Audiences – podstawowe metody kierowania reklam, np. geotargetowanie, demografia, zainteresowania, połączenia, zachowania.
• Custom Audiences – grupy niestandardowych odbiorców (np. remarketing).
• Lookalike Audiences – grupy podobnych odbiorców, wyodrębnione na podstawie różnorodnych grup docelowych.
• Promocja kluczowych postów wśród fanów marki i ich znajomych.

Reklamy wyświetlały się zarówno w news feedzie na desktopach i na urządzeniach mobilnych, jak i w prawej kolumnie.

Kampanie rozpoczęły się pod koniec stycznia 2015 r. i zostały skonfigurowane w narzędziu Power Editor. Konwersje w witrynie monitorowane były przy użyciu piksela konwersji wygenerowanego w panelu FB.

Co udało się osiągnąć?

Ogólny koszt konwersji dla wszystkich kampanii w poszczególnych miesiącach wynosił kilkanaście złotych, natomiast koszt za kliknięcie wynosił ok. 35 gr, dzięki czemu można powiedzieć, że Facebook Ads były skutecznym i stosunkowo niedrogim źródłem pozyskania ruchu. Szczegółowo wyodrębnione kryteria targetowania pozwoliły na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych wizytą w salonie fryzjerskim tej klasy. Kampania dotarła do ponad 630 000 aktywnych użytkowników Facebooka z miast, w których znajdują się salony fryzjerskie marki Jean Louis David. W większości były to kobiety w wieku 25-34 lat.
Najlepsze grupy docelowe to zdecydowanie niestandardowe grupy odbiorców oraz fani fanpage’a.

Charakteryzują się nie tylko najniższymi kosztami konwersji, ale również najwyższym wskaźnikiem trafności reklam. Szczególnie dużo pozytywnych reakcji na reklamy można było zaobserwować przy kreacjach skierowanych do fanów. Nie jest to zaskakujący wynik – w końcu reklamy trafiały do osób, które w jakiś sposób miały już kontakt z marką.

Kolejny wniosek płynący z kampanii jest taki, że lepiej wykorzystywać reklamy w news feedzie niż w prawej kolumnie. Mimo że prawa kolumna jest tańsza, reklamy tam emitowane mają gorsze wyniki – są słabiej zauważalne przez użytkowników, przyzwyczajonych do ignorowania reklam na stronach internetowych (banner blindness). Ponadto reklama w news feedzie przypomina zwyczajne posty redagowane przez marki i pojawia się pośród postów znajomych. W związku z tym jest dobrze wyeksponowana pośród innych treści organicznych. Kluczem jest atrakcyjna i przyciągająca uwagę kreacja reklamowa oraz ciekawy tekst reklamowy.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Co ciekawe, w przypadku kampanii dla Jean Louis David, nieco więcej konwersji zostało zarejestrowanych na urządzeniach mobilnych niż na desktopach. Formularz zapisów na stronie internetowej Jean Louis David jest wygodny dla użytkownika mobilnego i pozwala na szybką rezerwację wizyty.

Zupełnie dodatkowym pozytywnym efektem kampanii było pozyskanie ponad 450 nowych fanów strony, do których można potem powrócić z działaniami reklamowymi. Reklamy były udostępniane ponad 130 razy, zebrały prawie 2000 polubień i niemal 400 komentarzy.

Wyniki kampanii uzależnione były również od promowanych akcji specjalnych. Dobre koszty konwersji osiągały reklamy prezentujące np. promocję na koloryzację lub niższą cenę keratynowego prostowania włosów. Wskazuje to na konieczność przygotowania atrakcyjnej dla użytkownika oferty, z której skorzystanie jest łatwe i wygodne nawet na urządzeniach mobilnych.

Facebook Ads dają szansę na zwiększenie konwersji

Powyższe dane pozwalają stwierdzić, że Facebook Ads są bardzo obiecującym źródłem pozyskania dodatkowych rejestracji w witrynie przy dobrych kosztach konwersji. Kolejnym krokiem mogłoby być testowanie innych formatów reklam, np. reklam video albo carousel ads. Facebook oferuje unikalne kryteria targetowania reklam, dzięki którym każdy reklamodawca może odnaleźć swoją grupę docelową. Co więcej, określanie zasięgu w przypadku reklam na FB jest bardziej miarodajne niż w przypadku innych reklam online – reklama kierowana jest do użytkowników pod ich imieniem i nazwiskiem (czy pseudonimem), a nie na podstawie plików cookie. W związku z tym, można w bardziej efektywny sposób policzyć, ile osób faktycznie weszło w interakcje z reklamą.

Autorka artykułu

Anna WielgusAnna Wielgus
Paid Search Manager w Bluerank

  • TomekB

    Tytuł artykułu sugeruje że celem kampanii było zebranie zapisów do salonów JLD. Czy mogę poprosić o podanie ile zapisów zostało zebranych? Oraz ile z osób zapisanych faktycznie zrealizowało usługę w salonie fryzjerskim ?

    • Anna Wielgus

      Koszty konwersji można uznać za dobre, co oznacza, że budżet był wykorzystany efektywnie. Nie możemy niestety zdradzić liczby zapisów i wizyt w salonach. Możemy jednak powiedzieć, że była to liczba satysfakcjonująca dla Klienta i zauważalna w ogólnych statystykach serwisu :)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail