X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

3 narzędzia do analizy Twittera

3 narzędzia do analizy Twittera

O wzroście znaczenia jakości contentu mówi się od dłuższego czasu. W treściach przekazywanych zarówno poprzez blogi, jak i portale społecznościowe przestały wystarczać jedynie forma ich podania oraz krótki i szybki przekaz. Aby zaistnieć i dać się poznać trzeba tworzyć oryginalną i unikalną zawartość. Także (a może w szczególności) na Twitterze, będącym bardziej elitarnym portalem od popularniejszego i bardziej masowego Facebooka.

Co prawda mamy tam do dyspozycji tylko 140 znaków, ale powiększające się możliwości i ciągły rozwój (video content czy coraz większe możliwości marketingowo – reklamowe) czynią z Ćwierkacza coraz lepszym i skuteczniejszym narzędzime do promowania i prowadzenia internetowych projektów. Poniżej przedstawiamy kilka narzędzi, które pomogą w eksploracji Twittera, tak aby omijać niewygodne obszary i tworzyć unikalny, wysokiej jakości content.

1. Wyszukiwanie zaawansowane Twittera

wyszukiwarka-Twitter

Czasami warto zajrzeć w opcje dodatkowe. Pokładowa wyszukiwarka Twittera radzi sobie bardzo dobrze z wyszukiwaniem tweetów – opisywanych przez lokalizację, zawierających pytanie lub link do strony. Obsługa tego narzędzia jest banalnie prosta – wpisujemy interesujące nas frazy, lokalizację lub adresy URL i gotowe. Rezultaty naprawdę niczym nie odbiegają od tych uzyskanych w innych narzędziach.

2. BuzzSumo

buzzsumo-Twitter

To narzędzie przeszuka nie tylko Twittera, ale także Facebooka, Google+, LinkedIn oraz Pinteresta. Wystarczy wpisać słowo kluczowe lub frazę i ustalić datę. W wynikach zobaczymy liczbę postów i wpisów w poszczególnych społecznościówkach. Dzięki BuzzSumo możemy określić poruszane już w przestrzeni internetowej tematy, ominąć je, aby nie dublować treści lub podjąć wyzwanie i własne przemyślenia na dany temat. Jeżeli będzie to coś unikalnego, to czemu nie?

3. Topsy

topsy-Twitter

Dzięki tej platformie z łatwością wyszukamy tweety, linki, zdjęcia, osoby i filmy – wszystko to, co można zamieścić na Ćwierkaczu. Wyniki są przedstawiane podobnie do tych na BuzzSumo, dotyczą jednak tylko Twittera. W dodatku możemy poszperać w najchętniej czytanych treściach (w ciągu ostatniej godziny i 30 dniach), oczywiście w zakresie wybranej dziedziny czy branży.

To oczywiście tylko namiastka narzędzi, którymi możemy posłużyć się w analizowaniu treści w social media. Niektóre są naprawdę proste, niektóre to zaawansowane platformy do analizy i zarządzania kilkoma kontami prowadzonymi na różnych portalach. Jedno jest pewne – aby tworzyć unikalny i przydatny content, warto zapoznać się z choć jednym. W większości są one darmowe, a niezmiernie ułatwiają naszą internetową pracę. A Wy, analizujecie i obserwujecie treści w social media? Jeśli tak, to którego narzędzia używacie?

  • 4. IMM! ;-) Warto widzieć, co na TT piszczy. Pozdrawiamy!

  • Joanna Przybylska

    Polecam też narzędzie do jakościowego mierzenia działań na Twitterze, które dostarcza Fundacja ePaństwo: https://mojepanstwo.pl/media :)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail