X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

4 tendencje viralowe w produkcjach wideo

4 tendencje viralowe w produkcjach wideofot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama






Słowo > obrazek > wideo – tak w najprostszy sposób możemy scharakteryzować proces, który w ostatnim czasie zdominował media społecznościowe. Niewątpliwy wpływ na ukształtowanie się takiego trendu wywarł rozwój infrastruktury internetowej oraz zachodzące zmiany społeczne. Dla osób poniżej 35 roku życia YouTube stał się odpowiednikiem telewizji. Analogiczna sytuacja dotyczy Facebooka, którego traktujemy jak codzienną prasę. Stał się dla nas nie tylko sposobem na spędzanie wolnego czasu, ale także źródłem aktualnych informacji. Ostatnie lata to również dynamiczny rozwój działań opierających się o konwencję marketingu viralowego, w przypadku którego wideo jest podstawowym nośnikiem. Odbiorcy chętnie dyskutują na tematy uważane przez nich za zabawne, zaskakujące, intrygujące, a także kontrowersyjne czy po prostu ważne. Stworzenie scenariuszy wideo opartych i poruszających te istotne bądź po prostu wciągające tematy, pomaga uzyskać jak największy wskaźnik „szerowalności” wideo, co według Jana Rezaba z Sociabakers jest obecnie najważniejszym zadaniem specjalistów odpowiedzialnych za tworzenie contentu, który opiera się na założeniach marketingu wirusowego. Te angażujące motywy, które zapewniają zainteresowanie i zwielokrotnianie zasięgu wideo włączane lub na których wprost opierają się przedstawiane historie, można zgrupować według kilku kategorii:

Paradokumenty

W ostatnim czasie, wśród odbiorców szczególną popularnością cieszą się produkcje o paradokumentalnym charakterze. Znalazło to odzwierciedlenie również w kampaniach marketingowych. Bardzo często scenariusze odwołują się do wartości rodzinnych oraz relacji z najbliższymi. Jednym z najciekawszych materiałów jest wideo promujące model maszynek do golenia Life M6. Super-Pharm zdecydowała się na niekonwencjonalną kampanię, ponieważ tradycyjne metody nie umożliwiały skutecznej walki z Gilette, absolutnym dominatorem na rynku. Bohaterem filmu został Mooky, 44 letni mężczyzna, który nie goli zarostu od kilkunastu lat. Mooky postanawia zmienić swój wizerunek w tajemnicy przed najbliższymi. W dalszej części materiału obserwujemy reakcje jego rodziców, żony, rodzeństwa oraz dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=r8PPYv83wtY

Prosta formuła oparta na paradokumencie przyniosła aż 6 milionów wyświetleń filmu w ciągu miesiąca.

Wideo o charakterze emocjonalnym

Relacje pomiędzy członkami rodziny stały się podstawą materiału nakręconego m.in. przez Toyotę. Wideo miało na celu podkreślić wizerunek firmy, która jest uznawana za markę priorytetowo traktującą kwestię bezpieczeństwa. Ponadto samochody Toyoty sygnowano hasłem „Twój najlepszy samochód rodzinny”. Marka pojawia się w spocie dyskretnie, najważniejsi są ludzie oraz relacje pomiędzy nimi. Bohaterami są córka i ojciec, a przedstawione na ekranie sytuacje obserwujemy naprzemiennie z perspektywy jednego z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=Me1GIDy-U9g

Wideo łączy w sobie lekki humor oraz rzeczywiste, czasami mocno skomplikowane emocje, które w naturalny sposób kojarzymy z własnym życiem – dlatego oglądający odnajdują w filmie samych siebie oraz najbliższych. Materiał przygotowany przez Toyotę, na przestrzeni trzech miesięcy, obejrzało aż 5,5 miliona osób.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]