X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contencie

5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contenciefot. bank zdjęć shutterstock.com

To, że GIFy zaczynają nas zalewać z niemalże każdej strony, już widać. Przykład? Wystarczy zalogować się na Facebooka i przejrzeć News Feeda. Albo wysłać do kogoś wiadomość GIFa. Nie ma się czemu dziwić, w końcu GIFy są naprawdę śmieszne, a czasami mówią więcej niż tysiąc słów. I nie jesteśmy w stanie temu zaprzeczyć.

via GIPHY

Równolegle do tego, preferowanym wyborem przez marketerów i badaczy do przedstawiania danych w zdecydowanie bardziej interesujący sposób są infografiki. Według przeprowadzonych badań, aż 30 razy bardziej prawdopodobne jest to, że czytelnik przeczyta dane, jeśli będą one infografiką. Wyobraźmy sobie zatem, co może uczynić połączenie infografiki z GIFami…

via GIPHY

Za i przeciw gifografiki

Jak każde rozwiązanie, gifografika oprócz wielu zalet, ma również swoje wady. Na szczęście jest ich zdecydowanie mniej niż plusów, ale o tym za chwilę.

Narzędzie pracy

Przede wszystkim, zawarcie GIF-ów w swojej prezentacji czy dodanie ich do infografiki jest świetnym narzędziem marketingowym. I wcale nie musi być śmieszne ani zabawne (choć oczywiście może), aby skupić uwagę i zrobić imponujące wrażenie na wszystkich odbiorcach contentu.

via GIPHY

Jest „szerowalna”

Kolejną zaletą gifografiki jest jej wskaźnik udostępniania. To, co przyciąga naszą uwagę, co jest interesujące i na dodatek się rusza (!) nie będzie obojętne dla użytkowników interesujących się danym tematem i chcącym przekazać go dalej.


via GIPHY

Unikalność

Unikalność i zapamiętywalność to kolejne cechy gifografiki, które powinny przekonać Was do jej tworzenia. Każdy GIF może być inny, oryginalny i wyróżniający się na tle innych. Żyjemy w czasach, gdzie wszystko jest produkowane masowo, często bez polotu i kreatywności. Dlatego produkt, który zostanie zapamiętany musi być unikalny i profesjonalny. Tak jak dokładnie przygotowana gifografika.

via GIPHY

Uczy

Kto pamięta z czasów szkolnych kiedy nasza nauka była najbardziej efektywna? Wtedy, kiedy coś się działo, skupiało naszą uwagę i było kolorowe. Tak działają też GIFy, które po tym, jak zapadną w naszej pamięci, już w niej pozostaną i będą kojarzyć się z konkretną daną, badaniem czy treścią. Wzrokowcy wiedzą o tym najlepiej – wizualizacja treści trafia do nas zdecydowanie łatwiej i szybciej, a nasz umysł przyswaja ją mocno atrakcyjną i tę, którą warto zapamiętać.

via GIPHY

Pomaga w prezentacji

Czas przygotowania gifografiki zostanie zwrócony w momencie jej prezentacji, gdyż tak naprawdę może ona w kilka sekund wyjaśnić jakieś zjawisko, które nam zajęłoby o wiele więcej. Taka gifografika może nam też wspomóc w prezentacji i zrobić odpowiednie wrażenie.

via GIPHY

via GIPHY

Content na wystawę

Niestety, fakt, że nasz content będzie share’owany, będzie uczył i wzbudzał zachwyt u klientów lub czytelników, jednocześnie będzie wystawiony poniekąd na użytek publiczny, a plagiat lub kradzież naszych treści będzie bardzo proste. Coś za coś.

via GIPHY

Problemy SEO

Z racji tego, że w gifografice nie ma słów, co jest oczywistym, może mieć to negatywny wpływ na SEO. Warto jednak dodać, że przecież dokładnie taki sam problem dotyczy infografiki, a nadal jest ona jednym z najpopularniejszych narzędzi wśród marketerów. Dlatego pozostaje nam po prostu się z tym pogodzić i zacząć stosować coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania, do których gifografika niewątpliwie należy. Powodzenia!

via GIPHY

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail