X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Czy warto lokować produkty na YouTube? Mamy raport!

Czy warto lokować produkty na YouTube? Mamy raport!IRCenter

Najnowsze badania IRCenter dowodzą, że warto, bo widzowie mają pozytywny stosunek do produktów markowych, które są prezentowane w filmikach na YouTube. Jak się okazało, najpopularniejszą i najbardziej przyjemną dla YouTube’owych widzów jest kategoria Lifestyle i Rozrywka, która według analizy, cieszy się dużą liczbą wyświetleń przy jednoczesnym niskim nasyceniu markami i pozytywnym stosunku widowni do prezentowanych na platformie produktów. W efekcie, to właśnie w niej jest największy potencjał.

IRCenter

Aż 61% użytkowników kojarzy produkty z kategorią Kulinaria, oznacza to, że to w tej tematyce najprościej jest dostrzec produkty związane z nią. Z kolei na drugim miejscu uplasowała się kategoria Kosmetyki&Uroda z wynikiem 46%, co oznacza, że niemalże co drugi użytkownik YouTube’a deklaruje, że widział markowy produkt.

Skupienie na produktach? Nie zawsze.

Badanie IRCenter wykazało, że, co ciekawe, widzowie nie zawsze koncentrują się na produktach prezentowanych w filmach. Ci, którzy już widzieli jakieś produkty (a jest ich 27%), nie potrafili wskazać ani jego marki, ani typu. Niektóre marki są jednak najbardziej zapamiętywane, a wśród znalazły się m.in. Prymat, Sony, Samsung, L’Oreal czy Nike, choć tak naprawdę niekoniecznie korzystają one z product placementu, a są po prostu mocno kojarzone przez widzów.

Weronika Niżnik z IRCenter potwierdza przeprowadzone analizy. „Zauważyliśmy ograniczoną uważność użytkowników You Tube w stosunku do prezentowanych tam produktów markowych,”. Również dodaje, że „Z drugiej strony ich stosunek do tego typu przekazów jest w znaczącej mierze pozytywny. Badani, wśród typowych reakcji, w pierwszej kolejności wskazywali rozbudzenie zainteresowania produktem, później zaś obojętność. Reakcje negatywne znalazły się średnio na dalszych pozycjach w rankingu. Dlatego głównym wyzwaniem dla reklamodawców na tej platformie zdaje się być właśnie zapamiętywalność,”.

Bardzo ważnym jest, aby ulokowany produkt był odpowiednio dopasowany do danej kategorii, co wydaje się być oczywiste, z kolei jak potwierdzają badania IRCenter, niewłaściwe ulokowanie produktu nie zwiększa negatywnych reakcji odbiorców, a zobojętniają reakcje wobec danego produktu, co tak naprawdę mu nie służy. Ponadto, zauważono, że najczęściej kupuje się produkty po obejrzeniu filmów z  kategorii Lfiestyle, z kolei filmy, które rozbudzają zainteresowanie produktami to te z kategorii Uroda.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail