X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook testuje nową funkcję. Będziemy kupować i sprzedawać z pomocą „Local Market”

Facebook testuje nową funkcję. Będziemy kupować i sprzedawać z pomocą „Local Market”fot. © Igor Mojzes - bank zdjęć Fotolia.com

Według ostatnich doniesień, pewna grupa użytkowników serwisu zauważyła na swoich iPhone’ach nową funkcję powiązaną z Facebookiem, która pojawiła się w miejscu odesłania do Messengera, w dolnej części ekranu, o niezbyt tajemniczej nazwie „Market Place”.

Funkcja, o której wiadomo, że na ten moment przechodzi przez fazę testów, ma mieć strukturę rynku wymiany online, a skierowana jest do kupców i sprzedawców. Wiadomo, że dzięki „Market Place” będzie można zarówno sprzedać jak i kupić samochody, meble, odzież, książki i wiele, wiele więcej.

O co chodzi?

Ci, których funkcja zainteresowała bardziej, nieco w niej poszperali i znaleźli interfejsy „Kup” oraz „Sprzedaj”, a także możliwość wyszukiwania przedmiotów za pomocą słów kluczowych. Produkty dostępne w sprzedaży są skategoryzowane, posiadają opisy oraz zdjęcia. Ponadto, według doniesień, użytkownicy mogą również dostosować ich „Lokalny Rynek” do swoich potrzeb, wybierając kolekcje, które chcą śledzić, jak np. „wszystko za darmo”, „ubierz się za mniej”, „TOP samochody” etc.

Co ciekawe, opcja „Local Market” pojawiła się w przypadku, kiedy użytkownicy stworzyli post w lokalnej grupie ze sprzedażą/wymianą produktów (do takiej należy np. krakowska szafa). Informacja, którą otrzymali, brzmiała „Zdobądź więcej odbiorców. Kiedy opublikujesz post w Local Market, ludzie żyjący nieopodal Ciebie, zobaczą Twoje produkty tuż pod zakładką Ulubione.”

Kiedy pojawi się nowa funkcja?

W sumie, nowa funkcja Facebooka, nie powinna nikogo dziwić. Już wcześniej firma zapowiadała takie zmiany, a biorąc pod uwagę fakt, że grup takich jak „krakowska szafa”, skupiających się na kupnie, sprzedaży i wymianie produktów, jest multum, Zuckerberg postanowił to wykorzystać na swoją korzyść. Facebook równocześnie testuje dodatkowe funkcje Lokalnego Rynku, jak powiadomienia, rekomendacje, zapisywanie ulubionych przedmiotów, a wszystko to w celu, a jakże, poprawienia komfortu kupowania i sprzedawania za pośrednictwem Facebooka. Póki co, musimy jednak poczekać na oficjalne zaprezentowanie aplikacji/funkcji, która prawdopodobnie zdobędzie serca wielu użytkowników. Nie wiadomo jednak jak długo, bo firma odmówiła komentarza w sprawie konkretnej daty.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail