X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje nową funkcję. Będziemy kupować i sprzedawać z pomocą “Local Market”

Facebook testuje nową funkcję. Będziemy kupować i sprzedawać z pomocą “Local Market”fot. © Igor Mojzes - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Według ostatnich doniesień, pewna grupa użytkowników serwisu zauważyła na swoich iPhone’ach nową funkcję powiązaną z Facebookiem, która pojawiła się w miejscu odesłania do Messengera, w dolnej części ekranu, o niezbyt tajemniczej nazwie “Market Place”.

Funkcja, o której wiadomo, że na ten moment przechodzi przez fazę testów, ma mieć strukturę rynku wymiany online, a skierowana jest do kupców i sprzedawców. Wiadomo, że dzięki “Market Place” będzie można zarówno sprzedać jak i kupić samochody, meble, odzież, książki i wiele, wiele więcej.

O co chodzi?

Ci, których funkcja zainteresowała bardziej, nieco w niej poszperali i znaleźli interfejsy “Kup” oraz “Sprzedaj”, a także możliwość wyszukiwania przedmiotów za pomocą słów kluczowych. Produkty dostępne w sprzedaży są skategoryzowane, posiadają opisy oraz zdjęcia. Ponadto, według doniesień, użytkownicy mogą również dostosować ich “Lokalny Rynek” do swoich potrzeb, wybierając kolekcje, które chcą śledzić, jak np. “wszystko za darmo”, “ubierz się za mniej”, “TOP samochody” etc.

Co ciekawe, opcja “Local Market” pojawiła się w przypadku, kiedy użytkownicy stworzyli post w lokalnej grupie ze sprzedażą/wymianą produktów (do takiej należy np. krakowska szafa). Informacja, którą otrzymali, brzmiała “Zdobądź więcej odbiorców. Kiedy opublikujesz post w Local Market, ludzie żyjący nieopodal Ciebie, zobaczą Twoje produkty tuż pod zakładką Ulubione.”

Kiedy pojawi się nowa funkcja?

W sumie, nowa funkcja Facebooka, nie powinna nikogo dziwić. Już wcześniej firma zapowiadała takie zmiany, a biorąc pod uwagę fakt, że grup takich jak “krakowska szafa”, skupiających się na kupnie, sprzedaży i wymianie produktów, jest multum, Zuckerberg postanowił to wykorzystać na swoją korzyść. Facebook równocześnie testuje dodatkowe funkcje Lokalnego Rynku, jak powiadomienia, rekomendacje, zapisywanie ulubionych przedmiotów, a wszystko to w celu, a jakże, poprawienia komfortu kupowania i sprzedawania za pośrednictwem Facebooka. Póki co, musimy jednak poczekać na oficjalne zaprezentowanie aplikacji/funkcji, która prawdopodobnie zdobędzie serca wielu użytkowników. Nie wiadomo jednak jak długo, bo firma odmówiła komentarza w sprawie konkretnej daty.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail