X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Wielka wideo-bitwa Facebooka i YouTube. Kto jest numerem jeden?

Wielka wideo-bitwa Facebooka i YouTube. Kto jest numerem jeden?fot. bank zdjęć Fotolia.com

Cztery miliardy wyświetleń dziennie robi wrażenie. A właśnie tyle razy są odtwarzane filmy wideo na Facebooku. Tyle tylko, że dane te są nieco oszukane, bo już po 3 sekundach od rozpoczęcia odtworzenia, wideo zostaje oficjalnie uznane za „obejrzane”. Jak wiadomo, News Feed automatycznie uruchamia film więc czy tego chcemy czy nie, nabijamy statystyki teamowi Zuckerberga. Jednakże prawdą jest, że imponujących obecnie rozmiarów portal społecznościowy ma niesamowity wpływ na ludzi i biznes, a wzrost funkcji wideo jest niepodważalnym jego elementem. Ale nadal brakuje mu dużo do YouTube’a i wszystko na to wskazuje, że najbliższa przyszłość tego nie zmieni.

Czas przeliczony na lata

Dane udostępnione przez SimilarWeb, wskazują na to, że niezależnie od tego czy użytkownicy korzystają z aplikacji, czy strony internetowej, YouTube jest jedenaście razy większym i potężniejszym narzędziem do obsługi wideo aniżeli Facebook. Każdego dnia, Amerykanie spędzają nieco ponad 8tysięcy lat na YouTubie, podczas gdy liczba ta na Facebooku wynosi zaledwie 713 lat. Globalnie, dane te są jeszcze bardziej zdumiewające. Na całym świecie, dzień w dzień, użytkownicy YouTube’a spędzają na nim 46 tysięcy lat! Wynik ten jest o tyle godny pozazdroszczenia, bo z Facebookiem, liczącym nieco ponad 5 tysięcy zagregowanych lat, dzieli przepaść.

A Ty, co byś wybrał?

No właśnie. Przeprowadzając analizę, zapytano użytkowników o to, które miejsce wybraliby do oglądania filmów wideo – Facebooka czy YouTube’a? Wyniki są co najmniej zdumiewające, bo wydawać by się mogło, że osoby młode, dla których Facebook często jest całym życiem, wybiorą właśnie to narzędzie, a jak się okazuje, jest zupełnie inaczej. YouTube wygrał z Facebookiem w stosunku 5:1.

http://venturebeat.com

http://venturebeat.com

W grupie wiekowej 13-17 lat aż o 18,5 raza częściej zdecydowano się na oglądanie filmów z platformy YouTube aniżeli z Facebooka, natomiast nieco starsza młodzież oraz dwudziestoparolatkowie aż o 16.5 raza częściej zdecydowaliby się na YouTube. Co ciekawe, pomimo wyższego wieku, tendencja ta nadal się utrzymuje. Nie jest ona aż tak wysoka, bo wynosi ok. 1.8, ale to jednak YouTube jest chętnie wybieranym narzędziem do obsługi wideo.

http://venturebeat.com/

http://venturebeat.com/

Z jednej strony na pewno powyższe wyniki są zaskakujące. W końcu, chyba już przywykliśmy do tego, że to właśnie Facebook jest głównym medium naszego codziennego życia i to właśnie tam dzieje się wszystko to, czego oczekujemy. Zwłaszcza, że dzięki wszystkim algorytmom, content, który widzimy jest tym, który chcemy widzieć. Nowe udogodnienia, jak 360-stopniowe wideo czy specjalnie dedykowana aplikacja wideo na Facebooku to tylko nieliczne z udogodnień jakimi Zuckerberg chce przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników. Jak będzie, zobaczymy. Pewnym natomiast jest, że walka będzie zacięta i w pewnym momencie także i Google będzie musiał powalczyć, aby utrzymać swoich fanów przy YouTubie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail