X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pepsi likwiduje dział zakupów

Pepsi likwiduje dział zakupówfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama






Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Jedna z osób decyzyjnych w Pepsi wytłumaczyła skąd pomysł na tak poważne zmiany: “Wciąż będziemy rozwijać nasz model operacyjny, aby był bardziej efektywny i skuteczny. Dokonywane przez nas zmiany są bardzo staranne i są nam niezbędne do utrzymania konkurencyjności przy jednoczesnym zaspokojeniu przyszłych potrzeb naszej firmy. Niestety, mamy na uwadze pracowników dotkniętych naszą decyzją, w związku z czym chcemy kompleksowo wesprzeć ich dalsze kariery.”

Co dalej?

Dział, który likwiduje Pepsi, zatrudniał do tej pory około tuzin osób i agencje, które nadzorowały relacje z mediami. Niektórzy z pracowników zostali przeniesieni do innych działów firmy, jednakże wiadomo już, że PepsiCo nie zatrudni osoby odpowiedzialnej za działania związane z zamówieniami, a najprawdopodobniej zadania z tym związane przypadną menadżerom konkretnych marek.

Firmy, takie jak Pepsi zaczęły tworzyć swoje scentralizowane działy zamówień około 15 lat temu, jako sposób na zaoszczędzenie pieniędzy i uzyskanie lepszych zysków z inwestycji funkcji marketingowych. Z biegiem lat jednak tego typu działy przestały tak dobrze prosperować i przynosić zadowalające efekty.

Trudne czasy?

Celem firmy PepsiCo jest przede wszystkim zwiększenie elastyczności i szybkości w czasach, w których marki mają o wiele większą konkurencję, a swoje kampanie opierają głównie o telewizję i internet. Jak jednak dodała jedna z osób decyzyjnych w Pepsi, ryzyko, które niesie za sobą decyzja o zrezygnowaniu z działu zakupów, tak naprawdę jest minimalne . Jak powiedział, “Nie sądzę, że nasz ruch jest obciążający. Myślę, że raczej pomoże firmom w dalszym zdobywaniu założonych celów.”





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]