X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zaangażowanie na Facebooku wciąż spada. Ale jak to?

Zaangażowanie na Facebooku wciąż spada. Ale jak to?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Locowise, firma odpowiedzialna za najnowsze doniesienia o spadku zaangażowania Facebooku odkryła, że w październiku wskaźnik ten wynosił 5.87% i był najniższym w ciągu sześciu miesięcy trwania analizy.

LocowiseFacebookOctober2015Teaser

Jeśli chodzi o dokładniejszą analizę, zaangażowanie dotyczące postów Facebookowych spadło przez pół roku z niemalże 8% do 7,25%. Locowise ustaliło również, że ruch organiczny na stronach nieznacnzie spadł z 0.24% do 0,20%, ale co ciekawe, duże i popularne strony na Facebooku zauważyły minimalny wzrost organiczny, który wyniósł 0,04%.

Pójście Facebooka w stronę video contentu okazało się dobrą decyzją, gdyż według analizy to właśnie filmy angażują użytkowników najbardziej. Prawdą jednak jest, że video w news feedzie uruchamia się już po 3 sekundach, a jeśli nawet nie obejrzymy go do końca i tak uznaje się je za angażujące. W każdym razie, prawie 10% całego zaangażowania na Facebooku stanowi właśnie video content. Na kolejnym miejscu znalazły linki, następnie zdjęcia, a na końcu aktualizacje statusów.

Czy dla Was wyniki badań też nie są aż tak zadziwiające? Umówmy się, Facebook raz po raz strzela sobie w kolano. Pomimo wszystkich „udogodnień”, aktualizacji i nowych funkcji, z każdej strony jesteśmy zalewani treściami, które nijak mają się  naszych zainteresowań i zupełnie nas nie obchodzą. Nigdy nie wpisując w wyszukiwarkę telefonu haseł związanych z niezdrową żywnością, pizzami czy fastfoodami, zostałam uraczona proponowanym postem jednego z najpopularniejszych kebabów w mieście. To nie fair, bo nie chcę tego widzieć na moim Facebooku. Zgłaszam veto. Chcę widzieć to, co mnie interesuje, co polubiłam – chyba taki w końcu był cel tego narzędzia, nieprawdaż? Jeśli tak dalej pójdzie, zaangażowanie użytkowników nadal będzie spadać, bo nikt z nas nie ma ochoty ani czasu na oglądanie treści, jakich pełno. Nie stać nas na to. Do roboty, Mark!

  • Ilu Jeszcze

    Nie każda reklama jest reklamą kontekstową. Jeśli autorka tego artykułu kiedykolwiek korzystała z modułu reklamowego na Fb powinna wiedzieć, że to reklamodawca [w tym wypadku fast food] określa grupę docelową, do której chce dotrzeć, a nie algorytm Zuckerberga. Ale kto wie, może kiedyś jako użytkownicy będziemy mogli sami decydować, które reklamy do siebie dopuszczać, a które blokować? Skoro i tak jesteśmy na nie skazani – byłoby fajnie :)

  • e-Partnerzy Marketingowi

    Dokładnie tak jest jak piszesz „Ilu jeszcze” – To osoba, która ustawia kampanię wybiera target osób, do których chce dotrzeć ze swoją reklamą. Podejrzewam, że skoro jest to promowany post (najprostsza forma reklamy na Facebooku) to robi to sam właściciel kebaba i niestety nie wie jak wykorzystać maszynę reklamową jaką daje Mark, a daje naprawdę dużo.

  • Rodzi się też spora konkurencja dotycząca możliwości zarabiania. Facebook ogranicza nam dostęp do wszystkiego (wbrew pozorom) są inne alternatywy np. Futurenet (link: halley.futurenet.club) gdzie zarabiamy na samym zalogowaniu się a jeżeli jesteśmy zaangażowani to mamy dodatkowe pieniądze. Facebook tego nie daje :) Do dzieła.

  • Jan Wyrębkowski

    Świat podbija teraz FutureNet.Club – http://success-team1.futurenet.club/
    .
    Na tej platformie masz partnerskie relacje w jej funkcjonowania i rozwoju, a tego nie ma na Facebooku !!!

  • Jan Wyrębkowski

    W FutureNet Club innowacji coraz więcej! Od 8 kwietnia 2016 roku funkcjonuje globalna platforma reklamowa FutureAdPro gdzie czerpiesz dochody z reklam na globalnym rynku wartym teraz okło 350 miliardów dolarów:
    http://success-team.futurenet.club/futureadpro

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail