X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zaangażowanie na Facebooku wciąż spada. Ale jak to?

Zaangażowanie na Facebooku wciąż spada. Ale jak to?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama






Locowise, firma odpowiedzialna za najnowsze doniesienia o spadku zaangażowania Facebooku odkryła, że w październiku wskaźnik ten wynosił 5.87% i był najniższym w ciągu sześciu miesięcy trwania analizy.

LocowiseFacebookOctober2015Teaser

Jeśli chodzi o dokładniejszą analizę, zaangażowanie dotyczące postów Facebookowych spadło przez pół roku z niemalże 8% do 7,25%. Locowise ustaliło również, że ruch organiczny na stronach nieznacnzie spadł z 0.24% do 0,20%, ale co ciekawe, duże i popularne strony na Facebooku zauważyły minimalny wzrost organiczny, który wyniósł 0,04%.

Pójście Facebooka w stronę video contentu okazało się dobrą decyzją, gdyż według analizy to właśnie filmy angażują użytkowników najbardziej. Prawdą jednak jest, że video w news feedzie uruchamia się już po 3 sekundach, a jeśli nawet nie obejrzymy go do końca i tak uznaje się je za angażujące. W każdym razie, prawie 10% całego zaangażowania na Facebooku stanowi właśnie video content. Na kolejnym miejscu znalazły linki, następnie zdjęcia, a na końcu aktualizacje statusów.

Czy dla Was wyniki badań też nie są aż tak zadziwiające? Umówmy się, Facebook raz po raz strzela sobie w kolano. Pomimo wszystkich “udogodnień”, aktualizacji i nowych funkcji, z każdej strony jesteśmy zalewani treściami, które nijak mają się  naszych zainteresowań i zupełnie nas nie obchodzą. Nigdy nie wpisując w wyszukiwarkę telefonu haseł związanych z niezdrową żywnością, pizzami czy fastfoodami, zostałam uraczona proponowanym postem jednego z najpopularniejszych kebabów w mieście. To nie fair, bo nie chcę tego widzieć na moim Facebooku. Zgłaszam veto. Chcę widzieć to, co mnie interesuje, co polubiłam – chyba taki w koń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


cu był cel tego narzędzia, nieprawdaż? Jeśli tak dalej pójdzie, zaangażowanie użytkowników nadal będzie spadać, bo nikt z nas nie ma ochoty ani czasu na oglądanie treści, jakich pełno. Nie stać nas na to. Do roboty, Mark!





Reklama


    Reklama


    [FM_form id="1"]