reklama
Po ponad sześciu miesiącach od uruchomienia nowej usługi, przyszedł czas na pierwsze podsumowania, raporty i analizy. Okazuje się bowiem, że reklamodawcy pokochali takie rozwiązanie, z wzajemnością, co można zobaczyć poniżej.
Globalny średni koszt za tysiąc wyświetleń (CPM), skoczył z nieco ponad 5$ we wrześniu do ponad 7 w listopadzie, po to, aby w grudniu osiągnąć kwotę na poziomie 5,94$. Co ciekawe, średni koszt reklam CPM przy reklamodawcach CPG, wyniósł 4,92$ w czasie Świąt, podczas gdy marki modowe musiały zapłacić niemal cztery razy więcej za 1000 wyświetleń. Klikalne reklamy na Instagramie, a także dobrze wykonane zdjęcia, sprawiły, że średnie CPE wyniosło odpowiednio 1,40$ oraz 3,22$.
Co interesujące, to fakt, że pojawiło się również sporo reklam wideo na Instagramie. W grudniu ubiegłego roku, odsetek takich reklam wyniósł ponad 22%, podczas gdy we wrześniu wynosił on nieco ponad 9,5%.
W raporcie uwzględniono również szczegółowe dane, zarejestrowane podczas gorącego okresu świąteczno – noworocznego.
- wczesny listopad przyniósł zauważalny wzrost wydatków dla reklamodawców, których to content już zaczął nawiązywać do popularnego w Stanach Zjednoczonych, Black Friday
- Black Friday, wypadający 27 listopada, przyniósł handlowcom 7,5 miliona wyświetleń reklam, co daje ynik podwójnie większy niż średnia liczba wyświetleń całym miesiącu
- 3 dni później, 30 listopada podczas Cyber Monday, okazało się, że był to dzień reklam wideo na Instagramie. Imponujące 10% ze wszystkich wyświetleń reklam tego dnia, należało właśnie do filmików.
- Green Monday, wypadający tego roku w Stanach Zjednoczonych 14 grudnia, to dzień wykupywania wycieczek last minute. Reakcje na reklamy niemal w 90% pochodziły właśnie z Instagrama