X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

5 sposobów na stworzenie skutecznego tytułu

5 sposobów na stworzenie skutecznego tytułufot. bank zdjęć shutterstock.com

Dobry tytuł to połowa sukcesu. Wstawiając na Facebooku odnośnik do strony z artykułem, potencjalny jego czytelnik, widzi jedynie tytuł i fragment lidu. Zatem w dużej mierze tytuł, jest czynnikiem decydującym – czy nasz odbiorca został zachęcony do jego przeczytania czy pozostał niewzruszony i jest już 5 postów niżej.

1.Magiczne słowo „jak”

Tytuły, które zaczynają się od słowa „jak”, sugerują funkcjonalny charakter artykułu. Odbiorca od razu wie, że dzięki niemu dowie się czegoś nowego, poszerzy swoją wiedzę, a w najlepszym wypadku będzie mógł ją wykorzystać. Dodatkowo czytelnik z góry spodziewa się o czym będzie artykuł oraz o jakie informacje będzie mądrzejszy po jego przeczytaniu.

  1. Jak znaleźć…
  2. Jak w [#] prostych krokach…
  3. Jak zmienić…
  4. Jak szybko…
  5. Jak zrobić… żeby….

2. Wyliczenia

Tytuły w drugiej grupie zaczynają się od cyfr. Cyfra sprawia wrażenie, że tekst będzie przede wszystkim krótki. Nikogo nie zachęci tytuł: „157 łatwych sposobów na zwiększenie liczby obserwatorów na Instagramie”. Natomiast pisząc o 5 metodach, większa liczba odbiorców chętniej zaryzykuje swój czas na przeczytanie jego treści. Co więcej ważny jest tutaj konkret, jaki jest zapewnione poprzez wyliczenie. Potencjalny czytelnik chętniej sięgnie po artykuł sygnowany numerem trzy, niż po zatytułowany nie mówiącym wiele zdaniem: „kilka łatwych sposobów”.
  1. [#] rzeczy, o których nie wiesz…
  2. [#] rzeczy, o których musisz wiedzieć…
  3. [#] rodzajów…
  4. [#] sposobów…
  5. [#] powodów, dla których…

3. Tytuły poradnikowe

W grupie trzeciej znalazły się tytuły radzące, ale i sugerujące nieprzeciętną treść artykułu. Zazwyczaj zaczynają się one od przymiotników w stopniu najwyższym. Są też takie, które poprzez odpowiedni dobór słów, sugerują niestandardowość i unikatowość treści zawartych w tekście. Sięgając po artykuł, sygnowany tytułem z tej grupy, czytelnik może mieć, co uzasadnione, wysokie wymagania.
  1. [#] najbardziej efektywnych sposobów żeby…
  2. [#] rzeczy, które sprawią, że…
  3. [#] niesamowitych sposobów aby…
  4. [#] przydatnych wskazówek, aby
  5. [#] wskazówek jak…

4. Tytuły odkrywcze

Tytuły intrygujące, ale jeszcze nie tabloidowe. Takie tytułu odnoszą się głównie do sekretów i mitów. Co prawda czytelnicy chętnie w nie klikają, to jednak nie powinny one być zbyt często używane. Przez nadmierną publikacje treści o takich tytułach, strona może nabrać sensacyjnego, a wręcz kiczowatego charakteru. Dlatego lepiej takie tytułu zostawić, na informacje rzeczywiście przełomowe.
  1. [#] mitów o…
  2. [#] sekretów o…
  3. [#] rzeczy, które sprawi, że będziesz…
  4. [#] rzeczy, o których nie miałeś pojęcia….
  5. [#] rzeczy, które robisz źle…

5. Wybory i porównania

Tytuły, które od razu zdradzają co z czym jest porównywane sprawiają, że odbiorca wie o czym będzie czytać, jeszcze przed kliknięciem w odnośnik. Dodatkowo trafią one do czytelników rzeczywiście zainteresowanych konkretną tematyką. Innym aspektem są tytułu, które bazują na czyimś poleceniu na przykład redakcji, redaktora czy czytelników. Taki tytuł powoduje, że artykuł, który został nim opatrzony, jest wyróżniony spośród reszty tekstów.
  1. … w porównaniu z …., który potrzebujesz?
  2. Porównanie … z …, który jest lepszy?
  3. Dlaczego… jest lepsze od…
  4. Wybór redakcji…
  5. Wybór czytelników…

Niełatwo stworzyć dobry tytuł wpisu, który przyciągnie uwagę użytkowników Facebooka czy też innego portalu społecznościowego. Odbiorcy podejmują błyskawiczne decyzje czy tekst wart jest ich uwagi czy też nie. Dlatego ich twórcy stoją zawsze, przed nie lada wyzwaniem, aby sprawić, żeby te kilka słów było chwytliwe i wystarczająco interesujące dla czytelnika.

Zobacz oryginalny poradnik przygotowany przez Twelveskip.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail