reklama
Dobry tytuł to połowa sukcesu. Wstawiając na Facebooku odnośnik do strony z artykułem, potencjalny jego czytelnik, widzi jedynie tytuł i fragment lidu. Zatem w dużej mierze tytuł, jest czynnikiem decydującym – czy nasz odbiorca został zachęcony do jego przeczytania czy pozostał niewzruszony i jest już 5 postów niżej.
1.Magiczne słowo “jak”
Tytuły, które zaczynają się od słowa „jak”, sugerują funkcjonalny charakter artykułu. Odbiorca od razu wie, że dzięki niemu dowie się czegoś nowego, poszerzy swoją wiedzę, a w najlepszym wypadku będzie mógł ją wykorzystać. Dodatkowo czytelnik z góry spodziewa się o czym będzie artykuł oraz o jakie informacje będzie mądrzejszy po jego przeczytaniu.
- Jak znaleźć…
- Jak w [#] prostych krokach…
- Jak zmienić…
- Jak szybko…
- Jak zrobić… żeby….
2. Wyliczenia
- [#] rzeczy, o których nie wiesz…
- [#] rzeczy, o których musisz wiedzieć…
- [#] rodzajów…
- [#] sposobów…
- [#] powodów, dla których…
3. Tytuły poradnikowe
- [#] najbardziej efektywnych sposobów żeby…
- [#] rzeczy, które sprawią, że…
- [#] niesamowitych sposobów aby…
- [#] przydatnych wskazówek, aby
- [#] wskazówek jak…
4. Tytuły odkrywcze
- [#] mitów o…
- [#] sekretów o…
- [#] rzeczy, które sprawi, że będziesz…
- [#] rzeczy, o których nie miałeś pojęcia….
- [#] rzeczy, które robisz źle…
5. Wybory i porównania
- … w porównaniu z …., który potrzebujesz?
- Porównanie … z …, który jest lepszy?
- Dlaczego… jest lepsze od…
- Wybór redakcji…
- Wybór czytelników…
Niełatwo stworzyć dobry tytuł wpisu, który przyciągnie uwagę użytkowników Facebooka czy też innego portalu społecznościowego. Odbiorcy podejmują błyskawiczne decyzje czy tekst wart jest ich uwagi czy też nie. Dlatego ich twórcy stoją zawsze, przed nie lada wyzwaniem, aby sprawić, żeby te kilka słów było chwytliwe i wystarczająco interesujące dla czytelnika.
Zobacz oryginalny poradnik przygotowany przez Twelveskip.
- Anna Tytkowska