X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Reklama natywna połączyła narody

Polak, Brytyjczyk i Amerykanin. Wszyscy zgodni w jednej kwestii. Reklama natywna ma przyszłość. Tak wynika z badania przeprowadzonego wśród marketerów, przedstawicieli domów mediowych oraz wydawców.

Reklama natywna połączyła narodyfot. bank zdjęć shutterstock.com

Badanie przeprowadzone przez Adaptiff, obrazuje jak przedstawiciele trzech rynków postrzegają reklamę natywną, jak ją definiują, jakie są według nich słabe i mocne strony tej formy komunikacji, jak wykorzystują ją we własnych działaniach oraz jak oceniają jej przyszłość.

fot. materiały prasowe Adaptiff

fot. materiały prasowe Adaptiff

Reklama natywna jest formą komunikacji reklamowej dostarczanej wraz z treściami redakcyjnymi. Ponadto stanowi integralną częścią tych treści i często dopasowuje się do wyglądu strony, na której jest umieszczona. Jest ona alternatywą dla tradycyjnych form reklamy internetowej, którą konsumenci są zmęczeni, a co więcej stali się na nią odporni. Bowiem „ślepotę banerową” potwierdziły badania na wszystkich kontynentach – starsi użytkownicy świadomie, a młodzi podświadomie unikają wzrokiem miejsc gdzie mogą się spodziewać reklamy.

fot. materiały prasowe Adaptiff

fot. materiały prasowe Adaptiff

Badanie wykazało, że specjaliści w Polsce zaliczają do tej kategorii komunikacyjnej wiele form, wśród których najczęściej wskazywana była reklama wtopiona w ścieżkę konsumpcji treści serwisu (42%) oraz delikatna reklama ukryta w treści redakcyjnej (39%), a tuż za nimi content marketing (34%). Co ciekawe, respondenci na rynkach angielskojęzycznych wykazali niemal identyczne zrozumienie przekazów natywnych.

fot. materiały prasowe Adaptiff

fot. materiały prasowe Adaptiff

W Polsce, podobnie jak na pozostałych rynkach, przodują w tym obszarze wydawcy, z których aż 81% oferuje różne formy natywne, podczas gdy 63% agencji i 61% marketerów już aktywnie z nich korzysta. Co więcej, ankietowani przedstawiciele agencji i marketerów wspólnie deklarują zamiar intensyfikacji realizowanych działań natywnych w ciągu najbliższego roku, przypisując tym wskazaniom nawet aż o 10 punktów procentowych więcej niż dla stanu z okresu bieżącego.

 Dwa aspekty, które poróżniły narody

fot. materiały prasowe Adaptiff

fot. materiały prasowe Adaptiff

  1. Gotowość do adaptacji nowych technologii i rozwiązań – najbardziej otwarty w tym zakresie okazał się rynek amerykański, a najmniej w rynek brytyjski.
  2. Kwestia postrzeganych barier, które ograniczają szersze stosowanie reklamy natywnej. Wśród polskich ankietowanych najczęściej wymienianą przeszkodą jest brak ujednoliconego pomiaru skuteczności (33%),
    podczas gdy w USA ten problem jest znacznie rzadszy (17%). Przedstawiciele rodzimego rynku zwracają też uwagę na czasochłonność i pracochłonność przy korzystaniu z tej formy komunikacji (28%), podczas gdy w USA przyznaje się do tego zaledwie 4%.

Ocena przyszłości reklamy natywnej wyrażona przez wszystkich badanych jest podobna. Obszar ten znajduje się jeszcze na etapie rozwoju, ale daje coraz większe możliwości komunikacyjne. I przede wszystkim otwiera nowy rodzaj komunikacji z odbiorcami, którzy są zmęczeni tradycyjnymi reklamami w sieci.

Pełny raport znajdziecie tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail