X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Super Bowl 2016 – jak wypadły media społecznościowe?

Super Bowl 2016 – jak wypadły media społecznościowe?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Z niedzieli na poniedziałek, polskiego czasu miało miejsce jedno z największych sportowo-medialnych wydarzeń na świecie. 7 lutego odbył się pięćdziesiąty finał meczu National Football League. W tym roku Denver Broncos pokonali drużynę Carolina Panthers.

Dzisiejszego poranka ciężko było nie natrafić na informację związaną z Super Bowl. Na Instagramie gwiazdy chwaliły się oglądaniem meczu. Po zalogowaniu się na Facebooka, David Beckham zamieścił zdjęcie, że i on zabiera swojego syna na mecz futbolu amerykańskiego. Na Snapchacie, wraz z samym  Barackiem Obamą, mogliśmy przeżywać emocje związane z wydarzeniem. W sieci pojawiały się wiadomości związane z przebiegiem imprezy.

Każda reklama, która pojawiała się przed rozpoczęciem, w czasie oraz po zakończeniu meczu była uważnie śledzona przez redakcję Marketing Land. Po zebraniu wszystkich obserwacji, sporządzili oni raport, z którego wynika, że hastagi zostały użyte, zaledwie przez co drugą firmę, która reklamowała się w czasie rozgrywek. Natomiast o Facebooku i Twitterze w spotach reklamowych wspomniano trzykrotnie.

Kilka najlepszych przykładów reklam telewizyjnych:

Colgate #EveryDrpCounts

Axe „Find Your Magic”

Jeep „4x4ever”

Pełną listę reklam, które miały swoje emisje w poszczególnych przerwach gry, znajdziecie tutaj.

Spośród wszystkich 60 reklam, jedynie 27 z nich (45%) zawierało hasztagi.  Jest to spadek o 5 punktów procentowych względem zeszłego roku. Co więcej jest to najniższa liczba użytych w reklamach hasztagów od czterech lat.

Kilka przykładów firm, które z nich skorzystały:

  1. Snickers #EatASnickers
  2. Hyundai #HyundaiSuperBowl
  3. Skittles #SkittlesArt
  4. Coca Cola #CokeMini
  5. Axe #FindYourMagic

Odnośniki do Facebooka, zamieściły jedynie 3 firmy. Podobnie w przypadku Twittera. Jedyną reklamą, która wspomniała zarówno o Twitterze, jak o Facebooku, była reklama T-Mobile.

T-Mobile _ _Drop The Balls_ Super Bowl Ad _ _30s TV Commercial - YouTube - Google Chrome 2016-02-08 10.33.38

 

Media społecznościowe to nie tylko Twitter i Facebook, ale w tym roku tylko one zostały zauważone przez reklamy transmitowane podczas Super Bowl. Podczas 50 finału nikt nie wspomniał o YouTube, o Instagramie, ani o Snapchacie.

Ze słowami autora artykułu na Marketing Land, trudno się nie zgodzić. Coca Cola zasługuje na specjalne wyróżnienie, w kategorii: najbardziej kreatywnego umieszczenia hasztagu. #CokeMini widnieje na bilbordzie, w tle za biegnącym Hulkiem.

Coca-Cola Super Bowl Commercial 2016 (Hulk vs. Ant-Man) - YouTube - Google Chrome 2016-02-08 10.38.04

Cały raport znajdziecie tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail