X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Poznaj 10 zasad, dzięki którym Twoje firmowe konto na Instagramie odniesie sukces

Nieskazitelna jakość, kreatywne podejście do produktu oraz systematyczność to 3 podstawowe zasady, każdego dobrego konta na Instagramie. Dodajmy do tego pomysłowe głowy Twoich fanów, Real Time Marketing oraz zabawę grafiką, a sukces profilu jest nieunikniony.

Poznaj 10 zasad, dzięki którym Twoje firmowe konto na Instagramie odniesie sukcesfot. bank zdjęć shutterstock.com

Instagram ma 400 milionów użytkowników, a niektóre hasztagi generują nawet po 300 milionów zdjęć. Jak się wybić i co zrobić, żeby Twoja marka na Instagramie odniosła sukces? Przygotowaliśmy 10 pomocnych zasad.

1. Postaw na jakość

https://www.instagram.com/instagram/

https://www.instagram.com/instagram/

Instagram (@instagram) • Zdjęcia i filmy na Instagramie - Google Chrome 2016-03-18 10.30.24

https://www.instagram.com/instagram/

Instagram (@instagram) • Zdjęcia i filmy na Instagramie - Google Chrome 2016-03-18 10.30.49

https://www.instagram.com/instagram/

https://www.instagram.com/adidas/

https://www.instagram.com/adidas/

https://www.instagram.com/adidas/

https://www.instagram.com/adidas/

Jak się wyróżnić na tle wszystkich zdjęć? Jakością! Nasze oko lubi ładne rzeczy. Zatem dobrej jakości zdjęcie, o wyrazistych konkurach przyciągnie większą uwagę odbiorcy. Kto robi to najlepiej? Oczywiście główny pomysłodawca. Konto Instagrama nie przypomina większości kont. Bliżej mu do ściany galerii, na której wiszą małe, kwadratowe dzieła sztuki. Adidas również zamieszcza wiele doskonałych zdjęć.

2. Kreatywność to podstawa

https://www.instagram.com/oreo/

https://www.instagram.com/oreo/

https://www.instagram.com/oreo/

https://www.instagram.com/oreo/

https://www.instagram.com/oreo/

https://www.instagram.com/oreo/

Wszystkie zdjęcia, a w szczególności te, które pokazują produkt Twojej marki muszą być kreatywne. Instagram często pełni rolę platformy, której użytkownicy szukają inspiracji. Zatem zainspiruj ich i spraw, żeby do Ciebie chętnie wracali po codzienną dawkę natchnienia. Czasem warto poświęcić więcej czasu jednemu, ale dobremu zdjęciu, niż standardowemu powielaniu wciąż tego samego. Wpadnij na kreatywny pomysł i zrealizuj go, a Twoi odbiorcy docenią Twoją pracę. Kto robi to najlepiej? Ciasteczko Oreo. Stało się ono już częścią znaczka Instagram, stanowiło plażę dla lalek, a nawet posłużyło rekinowi za płetwę. Autorzy profilu wymyślają jedną koncepcję, a później sukcesywnie ją realizują i  zmieniają co jakiś czas. Z takich kont warto brać przykład!

3. Abstrakcja

https://www.instagram.com/google/

https://www.instagram.com/google/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/hm/

https://www.instagram.com/hm/

https://www.instagram.com/hm/

https://www.instagram.com/hm/

https://www.instagram.com/triangl/

https://www.instagram.com/triangl/

https://www.instagram.com/triangl/

https://www.instagram.com/triangl/

Użytkownicy Instagrama lubią kreatywność oraz rzeczy, które ich zaskoczą. Kolejnym aspektem, który wiąże się z kreatywnymi zdjęciami jest tworzenie kreatywnych abstrakcji. Raczej nie powinien być to Twój głównym nurt na profilu, ale na pewno będzie stanowił on miłą odskocznię dla obserwujących. Taki miły „przerywnik”, który pozwoli złapać oddech. Pamiętaj, tylko żeby zbytnio nie szaleć. Kolaże, nawet jeśli zbudowane są z kredek, papryki albo ziarenek kawy powinny wiązać się z Twoją marką lub produktem. Innymi kolażami, które sprawdzają się szczególnie dobrze w modzie są zdjęcia a la martwa natura. Czyli zdjęcie produktu, który został zestawiony z innymi rzeczami Szczególnie dobrze robią to ASOS, H&M oraz Triangl.

4. Zdjęcia użytkowników

https://www.instagram.com/gopro/

https://www.instagram.com/gopro/

https://www.instagram.com/gopro/

https://www.instagram.com/gopro/

https://www.instagram.com/gopro/

https://www.instagram.com/gopro/

Zamieszczenie zdjęć swoich fanów to doskonały pomysł! Dzięki ich kreatywności rozszerzymy swój profil o dodatkowe pomysł, a przede wszystkim zbudujemy z nimi nić porozumienia. Kiedy udostępnimy ich zdjęcie na swoim profilu pokażemy, że doceniamy ich kreatywność i pracę, a oni dzięki temu poczują motyle w brzuchu. Kto robi to najlepiej? Marka GoPro. Jej użytkownicy to naprawdę kreatywne dusze, a ich zdjęcia są niesamowite. Grzechem byłoby zmarnować taki potencjał, a przecież dwie strony na tym skorzystają. Wielkie „wow”!

5. Moc hasztagu

Aby móc udostępniać zdjęcia swoich obserwatorów warto najpierw ich do tego zachęcić.  Szczególnie jeśli jesteśmy na początku drogi. Możemy zorganizować „akcję”, która skłoni obserwujących do działania. Aby to dobrze „hulało” konieczny jest hasztag.

6. Wykorzystaj układ

https://www.instagram.com/nikelab/

https://www.instagram.com/nikelab/

NIKELAB (@nikelab) • Zdjęcia i filmy na Instagramie - Google Chrome 2016-03-18 10.47.44

https://www.instagram.com/nikelab/

NIKELAB (@nikelab) • Zdjęcia i filmy na Instagramie - Google Chrome 2016-03-18 10.47.56

https://www.instagram.com/nikelab/

Ciąg zdjęć  na Instagramie daje dodatkowe możliwości. Możemy go kreatywnie wykorzystać i sprawić aby poszczególne zdjęcia tworzyły całość. Powstaje z tego układanka, pewnego rodzaju puzzle. Możemy zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy z nich jest mniej inwazyjny i specjalizuje się w nim NikeLab. Udostępniamy zdjęcia, które razem będą stanowić ciekawą kompozycję, a przy tym każde z osobna jest osobnym zdjęciem. Wówczas upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu – każde zdjęcie dostanie swoje „zasłużone” lajki, a kiedy użytkownik wejdzie na profil marki dostrzeże on kreatywny układ zdjęć. Drugi sposób to zamieszczenie mozaiki zdjęć. Każde zdjęcie będzie jej elementem. Uzyskamy naprawdę ciekawy efekt na naszym profilu. Istnieją dwa „zagrożenia”. Zdjęcie, które przedstawia jedynie fragment- nie dostanie dużo polubień. Kolejnym elementem, który „psuje” koncepcję jest fakt, że kiedy dodamy jedno zdjęcie, nasza układanka przesunie się o jedną klatkę i wówczas nasze puzzle się rozsypią.

7. Zdecyduj się na jeden styl

https://www.instagram.com/grey/

https://www.instagram.com/grey/

https://www.instagram.com/asos/

https://www.instagram.com/asos/

https://www.instagram.com/thefrootilife/

https://www.instagram.com/thefrootilife/

Jeśli nie chcesz aby Twoje konto na Instagramie przypominało przypadkowy zbiór zdjęć, warto się zdecydować na jeden styl. Najlepiej na styl, który Cię wyróżni. Szczytem sukcesu będzie jeśli ktoś zobaczy Twoje zdjęcie i od razu będzie umiał je przypisać do Twojego konta na Instagramie. Większość dużych marek stara się tak robić zdjęcia, aby były one do siebie podobne. Wyłoniliśmy tutaj kilku liderów. Pierwszy z nich jest agencja reklamowa Grey. Zgadnijcie w jakich kolorach są publikowane przez nich zdjęcia? Czarno – białym! Publikują oni przeróżne zdjęcie, ale maja jeden scalający element – kolor. Drugim doskonałym przykładem jest profil napoju Frooti. Jest to napój o smaku mango. Jego logo składa się z dwóch kolorów  – żółtego i niebieskiego. Do tych dwóch odcieni, pomysłodawcy dodali soczysty pomarańcz i właśnie na tej gamie kolorystycznej opierają wszystkie swoje grafiki, które publikują na Instagramie. Z kolei ASOS, swoje zdjęcia utrzymuje w jasnych barwach i minimalistycznej estetyce.

8. Dodaj napis

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

https://www.instagram.com/starbucks/

Starbucks jest idealnym przykładem. Myślicie, że na jego koncie pojawia się głównie kawa i charakterystyczne białe kubki? Cóż, nie jesteście w błędzie. Tyle tylko, że każde zdjęcie kawy i białego papierowego kubka jest inne. Po pierwsze dlatego, że Starbucks pokazuje te dwa elementy w kreatywny sposób. Hasztag #coffee generuje 44 milionów zdjęć kaw! Nawet zdjęcia amerykańskiego giganta możemy przeoczyć w tym morzu kawy. Dlatego też wymyślili oni pewien sposób. Do „zwykłego” zdjęcia kawy dodają graficzny element. Tutaj z pomocą przychodzi program Canva, który idealnie nadaje się do nakładania ciekawych graficznie napisów.

9. Wykorzystaj dzień

https://www.instagram.com/cocacola/

https://www.instagram.com/cocacola/

https://www.instagram.com/cocacola/

https://www.instagram.com/cocacola/

https://www.instagram.com/google/

https://www.instagram.com/google/

Każde święto jest idealną okazją aby wrzucić tematyczne zdjęcie. Warto wyszukać ciekawe i nietypowe święta. Wiedziałeś się swój dzień ma nawet amerykański pączek? Real Time Marketing naprawdę generuje więcej polubień niż pozostałe wpisy. Z kogo brać przykład? Z Coca – Coli oraz profilu Google.

10. Bądź aktywny

Jeśli zdecydowałeś się, że Twoja marka będzie mieć swoje konto na Instagramie i chcesz aby dobrze ono prosperowało musisz zadbać o częstotliwość dodawania wpisów. Kiedy użytkownik kliknie na przycisk „Obserwuj” obdarza Cię dużym zaufaniem i liczy na Ciebie. Liczy, że co jakiś czas Twoje posty będą się pojawiać w jego aktualnościach. Nikt nie chce „zaśmiecać” sobie listy obserwowanych nieaktywnymi kontami. Co jaki czas najlepiej udostępniać zdjęcia? Duże marki robią to codziennie, a mniejsi gracze kilka razy w tygodniu.

Trzeba zrozumieć, że Instagram jest kreatywnym medium społecznościowym. Zatem jeśli Twoja głowa jest pełna nietuzinkowych pomysłów na pewno uda Ci się wyróżnić. Instagram daje wiele możliwości aby dać tworzyć pomysłowe, zachwycające i nietypowe projekty.

  • Fajna ściągawka :) Ja prowadzę kanał dla jednego serwisu i mimo że tematyka jest jasno określona, sama już nie wiem, czy to Insta lifestylowe czy jednak bardziej tematyczne. Wezmę sobie do serca Wasze rady i zastosuję je w praktyce, żeby nie robić już takiego miszmaszu :)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail