X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęcia

Dla niewidomych użytkowników Facebook opisze zdjęciahttp://newsroom.fb.com/

reklama


Zespół Facebooka, który zajmuje się zwiększeniem dostępności serwisu dla osób niepełnosprawnych (The Facebook Accessibility Team) opracował nowe narzędzie –  Automatic Alternative Text (ATT). Jest to rozwiązanie generujące opis zdjęcia przy użyciu zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów. Oznacza to, że od dziś osoby używające czytników ekranowych na urządzeniach z systemem iOS, usłyszą co może znajdować się na zdjęciu, na które natkną się w czasie korzystania z Facebooka.

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

fot. materiały prasowe/Facebook

Jako że zdjęcia są coraz istotniejszą formą komunikacji online – każdego dnia za pośrednictwem Facebooka, WhatsAppa, Instagrama oraz Messengera ludzie udostępniają ponad 2 miliardy zdjęć. Stanowi to duże wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących.

Misją Facebooka jest uczynić świat bardziej otwartym. Chcą oni, aby wszyscy mieli równy dostęp do komunikacji. Na całym świecie jest 39 milionów osób niewidomych, a ponad 246 milionów ludzi ma poważnie uszkodzony wzrok. W związku z rozwojem Facebooka oraz rosnącą rolą komunikacji wizualnej portal chce, by technologia automatycznego tekstu alternatywnego pomogła społeczności osób niewidomych i słabowidzących w korzystaniu z tych funkcjonalności Facebooka.

Podobne ułatwienie dla osób niewidomych i słabowidzących wprowadził Twitter. W zeszłym tygodniu portal umożliwił tworzenie opisów do zdjęć (limit 420 znaków). W przeciwieństwie do nowego narzędzia Facebooka, Twitter bazuje na charakterystyce dodanej przez autora fotografii. Opcja ta dostępna jest w wersji mobilnej dla systemów iOS oraz Android.

Więcej informacji oraz film na temat nowego produktu Facebooka można znaleźć na stronie Newsroomu.

 

Reklama

[FM_form id="1"]