X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook „da zarobić” swoim użytkownikom?

Facebook pyta swoich użytkowników co sądzą o monetyzacji serwisu. Przycisk "słoik na napiwki" miałyby być przyciskiem, który pozwoli zebrać pieniądze. Button "Call to action" pozwoli bezpośrednio kupić bilet, a najciekawszą opcją ma być podział dochodów z reklam z użytkownikami Facebooka.

Facebook „da zarobić” swoim użytkownikom?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W Internecie pojawiły się plotki, że Facebook rozesłał ankietę do wybranych użytkowników, w której mogli się oni wypowiedzieć na temat kilku narzędzi, które umożliwiałyby przesyłanie pieniędzy. Jedną z najciekawszych opcji byłaby możliwość zamieszczania reklam w postach i zarobek na nich. Jak mogliśmy się dowiedzieć z portalu The Verge, w formularzu Internauci mogli odpowiedzieć na pytania związane z monetyzacją serwisu.

Ankieta

  • „Słoik na napiwki” – ikonka, która umieszczona przy poście, po kliknięciu umożliwiałaby przekazanie pieniędzy
  • Przycisk służący do wspierania akcji charytatywnych
  • Button “call to action” wzywający do bezpośredniego zakupu na przykład biletu na koncert
  • Miejsce gdzie użytkownicy będą mogli ustalić zasady współpracy z markami

Podział dochodów

Oprócz powyższych opcji znalazła się jeszcze jedna. Prawdopodobnie najbardziej interesująca. Opcja, która pozwoliłaby użytkownikom Facebooka na zamieszczenie reklam w postach i dochód z nich. Niestety na razie nie wiadomo kto mógłby zarabiać na swoim profilu na Facebooku. Czy ta możliwość byłaby skierowana do wszystkich użytkowników, czy też tylko dla wybranych organizacji lub celebrytów?

YouTube

Facebook nie byłoby pierwszym portalem, który „podzieli się” dochodami z reklam ze swoimi użytkownikami. Już w 2007 roku umożliwił to YouTube. Niestety jak na razie nie wiadomo, kiedy i czy ogólne Facebook wprowadzi nowe możliwości, o które wypytywał swoich użytkowników w ankiecie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail