X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook „da zarobić” swoim użytkownikom?

Facebook pyta swoich użytkowników co sądzą o monetyzacji serwisu. Przycisk "słoik na napiwki" miałyby być przyciskiem, który pozwoli zebrać pieniądze. Button "Call to action" pozwoli bezpośrednio kupić bilet, a najciekawszą opcją ma być podział dochodów z reklam z użytkownikami Facebooka.

Facebook „da zarobić” swoim użytkownikom?fot. bank zdjęć shutterstock.com

W Internecie pojawiły się plotki, że Facebook rozesłał ankietę do wybranych użytkowników, w której mogli się oni wypowiedzieć na temat kilku narzędzi, które umożliwiałyby przesyłanie pieniędzy. Jedną z najciekawszych opcji byłaby możliwość zamieszczania reklam w postach i zarobek na nich. Jak mogliśmy się dowiedzieć z portalu The Verge, w formularzu Internauci mogli odpowiedzieć na pytania związane z monetyzacją serwisu.

Ankieta

  • „Słoik na napiwki” – ikonka, która umieszczona przy poście, po kliknięciu umożliwiałaby przekazanie pieniędzy
  • Przycisk służący do wspierania akcji charytatywnych
  • Button „call to action” wzywający do bezpośredniego zakupu na przykład biletu na koncert
  • Miejsce gdzie użytkownicy będą mogli ustalić zasady współpracy z markami

Podział dochodów

Oprócz powyższych opcji znalazła się jeszcze jedna. Prawdopodobnie najbardziej interesująca. Opcja, która pozwoliłaby użytkownikom Facebooka na zamieszczenie reklam w postach i dochód z nich. Niestety na razie nie wiadomo kto mógłby zarabiać na swoim profilu na Facebooku. Czy ta możliwość byłaby skierowana do wszystkich użytkowników, czy też tylko dla wybranych organizacji lub celebrytów?

YouTube

Facebook nie byłoby pierwszym portalem, który „podzieli się” dochodami z reklam ze swoimi użytkownikami. Już w 2007 roku umożliwił to YouTube. Niestety jak na razie nie wiadomo, kiedy i czy ogólne Facebook wprowadzi nowe możliwości, o które wypytywał swoich użytkowników w ankiecie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail