reklama
Wygląda na to, że reguła, która uniemożliwiała zamieszczenie reklamy, na której znajdowało się więcej niż 20% tekstu przestała obowiązywać – taką informację podał portal WERSM.
+20% nie do przyjęcia
Reklamy nie mogą zawierać obrazów, w których tekst zajmuje więcej niż 20% powierzchni. Uważamy, że używanie obrazów z minimalną ilością tekstu sprawia, że materiał jest bardziej interesujący. Dzięki temu zyskujemy pewność, że odbiorcy zobaczą w serwisie Facebook i Instagram tylko treści wysokiej jakości.
Zasada 20% tekstu zaczęła obowiązywać rok temu i od razu stała się utrapieniem dla marketerów, którzy często musieli rezygnować z kreatywnego pomysłu i ciekawego designu reklamy właśnie przez to, że system jej nie dopuszczał. Z drugiej jednak strony dzięki takim obostrzeniom na Facebooku panował estetyczny ład, a reklamy, które opierały się jedynie na logo firmy nie mogły zostać opublikowane.
+20% do przyjęcia
Jak podał portal WERSM zasada nie przestała całkowicie obowiązywać, tylko została udoskonalona dzięki czemu stała się bardziej przyjazna i elastyczna dla marketerów. Facebook nie zabroni użycia zdjęcia, na którym tekst przekracza 20% tylko da ostrzeżenie jakie może mieć to konsekwencję – reklamy, które przekraczają 20% tekstu uzyskają mniejszy zasięg niż reklamy bez tekstu w tym samym budżecie.
News został opublikowany dzisiaj, a nie 1 kwietnia więc nie ma podstaw aby uznać go za żart. Niestety, na razie nie ma żadnych informacji na oficjalnej stronie Facebooka. Co więcej, nie możemy jeszcze z całą pewnością stwierdzić, czy opcja ta jest w fazie testów jedynie w krajach anglojęzycznych, czy zostanie również udostępniona dla naszych reklamodawców. Będziemy monitorować temat.
AKTUALIZACJA: 06.04.2016
Facebook potwierdził, że nowe rozwiązanie, które miałoby umożliwiać publikowanie reklam z większą ilością tekstu na grafice jest w fazie testów.
Aby pomóc reklamodawcom osiągnąć ich założenia biznesowe, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najlepszego doświadczenia na Facebooku, nasza polityka zakładała ograniczenia dotyczące tekstu (więcej niż 20%) na grafikach reklamowych. Zawsze poszukujemy takich rozwiązań, które przyczynią się do ulepszenia doświadczeń ludzi korzystających z Facebooka oraz reklamodawców. Zdecydowaliśmy się na przetestowanie nowego rozwiązania, dzięki któremu na platformie będą wyświetlane reklamy z większą ilością tekstu na grafice. Niemniej, będzie brana pod uwagę liczba znaków znajdująca się na grafice reklamowej – taka reklama nie dotrze do największej liczby osób. Będziemy monitorować, jaki wpływ ma wprowadzone rozwiązanie zarówno na ludzi, jak i reklamodawców – chcemy mieć pewność, że dostarczamy jak najlepszy produkt. Testujemy rozwiązanie w konkretnych sytuacjach, ale w tym momencie nasza ogólna polityka pozostaje niezmienna – komentarza udzieliło Biuro Prasowe Facebooka.