reklama
Messenger już dawno przestać być typowym komunikatorem, a stał się narzędziem pozwalającym na wszelaką komunikację. Swoje podstawowe funkcje rozszerzył o dodatkowe narzędzia. W Stanach Zjednoczonych istnieje możliwość bezpośredniego zamówienia Ubera albo przelania pieniędzy znajomym. Messenger stał się również narzędziem niezbędnym z punktu widzenia firm i ich komunikacji z klientami. Każdego miesiąca aż 900 milionów ludzi korzysta z aplikacji Messenger. Facebook wprowadził kolejne udogodnienia aby poprawić jakość komunikowania się konsumenta z marką, a jest o co walczyć ponieważ aż miliard wiadomość miesięcznie należy właśnie do kanału konsument – business.
Czytaj więcej: 7 nietypowych funkcji Messengera, o których nie miałeś pojęcia
Wysłanie zapytania na Facebooku, które dotyczy produktu, statusu wysyłki albo stanu magazynowego jest dla klienta szybkim i wygodnym sposobem komunikacji. Nie tylko konsument może na tym zyskać, marka również – zdobędzie bezpośredni kontakt z osobami, które są zainteresowane ich firmą.
Personalizacja
Nowość, która pozwoli na personalizację nazwy oraz linku, który następnie można udostępniać w sieci, a kliknięcie w adres sprawi, że użytkownik zostanie przekierowany do okna konwersacji. Unikatowa nazwa sprawi, że łatwiej i szybciej znajdziemy w Messengerze właściwą osobę czy markę, z którą chcemy się skontaktować. Ze strony Facebook for business możemy przeczytać, że niedługo pod nazwą użytkownika pojawi się nazwa użytkownika zapoczątkowana symbolem „@”.
Kody Messengera
Jest to łatwy i szybki sposób aby odnaleźć ludzi oraz marki na Facebooku. Kody działają podobnie jak spersonalizowane linki. Zatem jak działają? Wystarczy, że użytkownik za pomocą aparatu w telefonie, zeskanuje kod, a konwersacja z marka w Messengerze otworzy się automatycznie. Marki będą również mogły zamieszczać swoje kody w reklamach.
Dwie nowości poprawią komfort komunikacyjny oraz go przyspieszą. Bo nowe narzędzia pozwolą jeszcze szybciej odnajdywać znajomych i co więcej ułatwią komunikację z ulubionymi markami na Facebooku i Messengerze, a jest to szczególnie ważne z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw obecnych na polskim rynku ponieważ ludzie korzystający z Facebooka w Polsce wysyłają 1,5x więcej wiadomości skierowanych do Stron niż wynosi globalna średnia.
Nowe narzędzia będą systematycznie wprowadzane od przyszłego tygodnia.