X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

3 ważne zmiany na Facebooku, Instagramie i Twitterze

Koniec dyktatury limitu 140 znaków na Twitterze. Możliwość zamieszczenia nagrań wideo w komentarzach na Facebooku oraz najważniejsza zmiana- narzędzie Instagram Analytics jest w fazie testów! Tym media społecznościowe zaskoczyły nas w przeciągu kilku ostatnich dni.

3 ważne zmiany na Facebooku, Instagramie i Twitterzefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W każdym tygodniu pojawia się wiele informacji na temat zmian, które już weszły w życie oraz tych, które dopiero są w planach w poszczególnych mediów społecznościowych. Zeszły tydzień pod tym względem był bardzo intensywny, doliczyliśmy się aż 5 nowości.

Czytaj więcej: Zobacz, co się zmieniło na Facebooku i Instagramie w ostatnim czasie oraz co jeszcze może ulec zmianie.
Czytaj więcej: Instagram zmienia się dla biznesowych użytkowników. Nowa funkcja w fazie testów

Niedawno podaliśmy również informację, że Instagram zmienia się dla biznesowych użytkowników. Czerpie z Facebooka wszystko o co najlepsze i dostosowuje to do swoich potrzeb. Także bardzo możliwe, że już niedługo Instagram umożliwi biznesowym użytkownikom tworzenie profili na wzór facebookowych fanpage’y.

Instagram Analytics

http://blog.later.com/

http://blog.later.com/

Kilka dni temu pojawiła się informacja, że kolejne brakujące, a bardzo ważne narzędzie jest w fazie testów. Według informacji, którą podał portal Later, Instagram pracuje nad Instagram Analytics. Nowe narzędzie dostarczy ważne informacje na temat naszych fanów. Będziemy mogli się dowiedzieć skąd pochodzą nasi obserwujący, czy więcej obserwuje nas kobiet, czy może mężczyzn oraz w jakim są wieku. Pozyskamy również wiele danych na temat ruchu na naszym profilu – między innymi, które zdjęcia cieszą się największą popularnością oraz ile razy zostały wyświetlone.

http://blog.later.com/

http://blog.later.com/

Instagram Analytics będzie dostępne pod ikonką w prawym, górnym rogu w profilu biznesowym. Po wybraniu statystyk naszym oczom ukażą się wykresy, które pokażą między innymi skąd pochodzą nasi obserwujący. Takie informacje będą niezwykle cenne dla marketerów, którzy będą mogli lepiej zrozumieć swoich fanów, a nawet dopasować publikację zdjęć i reklam do poszczególnych strefy czasowej, tak aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Kolejny kryterium, według którego Instagram będzie segregował obserwujących jest płeć oraz wiek.

http://blog.later.com/

http://blog.later.com/

Instagram Analytics dostarczy również wyliczenia o nowych obserwujących pozyskanych w bieżącym tygodniu. Ponadto Instagram testuje funkcję „Insights”, która jest bardzo podobna do narzędzia Facebook Insights. Skonstruowana została w celu śledzenia ruchu na naszym profilu. Pozwoli sprawdzić między innymi ile razy dane zdjęcie zostało wyświetlone oraz ilu użytkowników kliknęło na link udostępniony w profilu.

Dyktatura 140 znaków powoli upada

Twarda zasada 140 znaków i ani jednego więcej przestaje obowiązywać. Jak podał portal Bloomberg, Twitter planuje zmiany, które pozwolą pisać dłuższe wiadomości, gdyż z limitu zostaną wyłączone odnośniki oraz zdjęcia. Nie jest to rewolucyjna zmiana, niemniej jednak kiedy chcieliśmy naszego tweeta wzbogacić o link, zdjęcia albo nie daj Boże screeena, zadanie stawało się znacznie trudniejsze. Jak możemy przeczytać na portalu Spider’s Web odnośnik do strony, nawet w skróconej formie zajmuje 23 znaki, obraz „zabiera” 15 znaków z całej dostępnej puli, zaś wklejenie zrzutu ekranu zawiera więcej treści, niż dopuszczalne 140 znaków. Dzięki takiej zmianie ćwierkanie będzie odrobinę łatwiejsze, więcej tweetów będzie zawierać dodatkowe treści, a jednocześnie Twitter zachowa swoją charakterystyczną zwięzłą formę.

Wideo w komentarzu

Jak możemy się dowiedzieć z portalu VB Facebook, w niektórych krajach testuje nową funkcję, która oczywiście związana jest, z jego obecnie ulubionym, formatem wideo. Niektórym użytkownikom pojawiała się informacja, iż mogą oni w komentarzu zamieścić nagranie. Po kliknięciu w ikonkę “aparatu” Facebook umożliwi możliwość zarówno nagrania, jak i udostępnienia już gotowego filmu.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail