reklama
Według raportu Facebooka, aż 80% dochodów z reklam pochodzi z urządzeń mobilnych, zatem możemy przypuszczać, że w najbliższym czasie Facebook ogłosi kilka nowości, które będą dotyczyć właśnie urządzeń przenośnych. W zeszłym tygodniu na Instagramie pojawił się nowy format reklamy, a dzisiaj Facebook zaprezentował kolejne udoskonalenia w dotychczasowych formatach reklamowych na urządzeniach mobilnych.
Czytaj więcej: Nowy format reklamy na Instagramie: karuzela wideo
Czytaj więcej: Instagram zmienia się dla biznesowych użytkowników. Nowa funkcja w fazie testów
Facebook zaprezentował szereg nowych rozwiązań marketingowych, które pomogą partnerom reklamowym zwiększyć sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dzięki nowym narzędziom, przedsiębiorcy mogą łatwiej dotrzeć za pomocą Facebooka oraz Instagrama do konsumentów bezpośrednio zainteresowanych ich ofertą.
Dynamic Ads na Instagramie
Dynamic Ads, czyli format umożliwiający automatyczne promowanie wybranych produktów wśród klientów, którzy wcześniej się nimi interesowali, teraz będzie również dostępny na Instagramie. Nowy format reklamy wyświetli użytkownik produkty, którymi się wcześniej interesowali – wyświetlali je, dodali do koszyka albo pokaże produkty podobne do tych, które użytkownik już zakupił.
Dynamic Ads dla branży turystycznej
Facebook przygotował też nowe funkcje formatu Dynamic Ads dla branży turystycznej. Badania, które zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych pokazały, że aż 73% Amerykanów planuje szukać ofert wakacyjnych na swoich telefonach komórkowych. Marketerzy przygotowujący kampanie dla klientów z tej branży mogą teraz skorzystać z dodatkowych kryteriów, takich jak cel podróży czy zakres dat.
„Grupy niestandardowych odbiorców z witryny”
Facebook udostępnił szereg nowych zaawansowanych opcji do „Grup niestandardowych odbiorców z witryny”, dzięki którym reklamodawcy mogą ustawić dokładniejsze filtry identyfikujące konsumentów odwiedzających ich strony. Nowe funkcje umożliwiają dotarcie do konsumentów ze względu na:
- Częstotliwość, z jaką dana osoba powtarza czynność (na przykład wchodzi na stronę)
- Czas poświęcany na określoną czynność (na przykład oglądanie konkretnej podstrony)
- Zakres dat, jakim interesował się gość strony (np. rezerwując pobyt w hotelu czy przelot)
- Kwotę wydaną przez daną osobę
- Rodzaj urządzenia
Przetestowane i sprawdzone
Nowe opcje „Grup niestandardowych odbiorców z witryny” zostały już sprawdzone we współpracy z między innymi z Allegro. Allegro wykorzystało „Grupy niestandardowych odbiorców z witryny” Facebooka, by ponownie dotrzeć do gości serwisu, co jak podał Radek Górka, Head of Performance w Grupie Allegro, przełożyło się na wzrost wskaźnika ROI oraz obrotu. Wykorzystali oni rozwiązanie, by trafić do osób, które przerwały proces zakupu, a także do osób, które przeglądały strony sprzedawców Allegro.
Dzięki tej nowej, zaawansowanej usłudze, z której korzystaliśmy w okresie testowym, nasz wskaźnik ROI wzrósł blisko 5,5 razy. Udało nam się także jeszcze bardziej zwiększyć przychody dzięki dotarciu do osób z większą liczbą zakupów, z większą liczbą przeglądanych produktów czy z dłuższym czasem spędzonym w trakcie jednej sesji – Radek Górka, Head of Performance w Grupie Allegro.
Nowy sposób odkrywania produktów
Rozwiązania zaprezentowane przez Facebooka odpowiadają na dwa trendy, które całkowicie zmieniają sposób, w jaki konsumenci odkrywają nowe produkty:
- Ludzie coraz dłużej korzystają z urządzeń mobilnych, na których częściej przeglądają strony i aplikacje, niż korzystają z wyszukiwarek
- Mobile błyskawicznie stał się kanałem, za pomocą którego ludzie odkrywają nowe produktu i usługi, pogłębiają swoją wiedzę oraz dokonują zakupu
Więcej informacji znajdziecie na Facebook For Business.
- Dzeko