reklama
Instagram zmienia się dla biznesu i inspiruje się fanpage’ami na Facebooku. Z początkiem roku, firma córka największego portalu społecznościowego na świecie zapowiedziała, że pracuje nad profilami dedykowanymi dla biznesu, które wzorowane są na Facebook Brand Pages. Po kilku miesiącach pracy nad nowym typem profili, jak możemy dowiedzieć się z portalu Mashable, Instagram potwierdził, że zostały one udostępnione małej grupie użytkowników i aktualnie weszły w fazę testów. Na pierwszy rzut oka nie różnią się one znacznie od osobistych profili fanów aplikacji, ale zostały wyposażone w kilka bardzo praktycznych funkcji.
Skontaktuj się ze mną
Pierwszą i podstawową rzeczą, która będzie odróżniać Instagram Business Profiles od osobistych profili jest przycisk, który prawdopodobnie pojawi się obok dobrze znanego buttona “Obserwuj”. Po jego przyciśnięciu na ekranie osoby zainteresowanej kontaktem pojawi się nowe menu, które podsunie jej kolejne dwie możliwości.
Znajdź mnie
Pierwsza z nich oferuje udostępnienie lokalizacji. Po jej wybraniu użytkownik zostanie przeniesiony do nowego okna, w przypadku oprogramowania iOS, do programu “Mapy”, który wskaże gdzie znajduje się na przykład sklep danej marki albo siedziba firmy oraz pokaże ile czasu zajmie do niej dojazd. Ta opcja będzie szczególnie przydatna dla lokalnych sklepów albo restauracji.
Napisz do mnie e-maila
Druga opcja umożliwia kontakt mailowy. Jak podał portal Tech Crunch jest to zastanawiające, że Instagram wybrał kontakt przez tradycyjną wiadomość e-mail, a nie oparł komunikacji na własnym systemie przesyłania wiadomości. Z drugiej jednak strony, dzisiaj wciąż większość kontaktów biznesowych odbywa się drogą mailową. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że z czasem i to ulegnie zmianie.
Kategorie
Biznesowe strony na Facebooku są jasno podzielone na poszczególne kategorie – Odzież, Bloger, Sportowiec, Produkt/Usługa i inne. Mark Zuckerberg i w Instagram Business Profiles chce zaprowadzić podobny ład i porządek. Dlatego też profile marek mają zostać przypisane do konkretnych kategorii.
Biznesowe konta na Instagramie są na na razie w fazie testów. Instagram nie zapowiedział daty ich oficjalnej premiery. Dlatego pytanie kiedy Instagram Business Profiles znaczą być dostępne dla wszystkich zainteresowanych użytkowników, pozostaje bez odpowiedzi. Będziemy monitorować sytuację.
- Viva Loca Marketing