X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Poznaj listę zwycięzców konkursu Facebook Awards 2016

Facebook ogłosił listę zwycięzców regionalnego etapu konkursu Facebook Awards 2016 – EMEA Regional Facebook Awards. Wśród wyróżnionych kampanii znalazła się kampania #MamSmakaNaMaka, która osiągnęła największy wzrost wskaźnika zapamiętywalności spośród wszystkich dotychczasowych kampanii na Instagramie.

Poznaj listę zwycięzców konkursu Facebook Awards 2016fot. bank zdjęć shutterstock.com

Wiele ze zgłoszonych kampanii poruszało trudne problemy społeczne i osobiste, takie jak temat poronienia, równości płci czy bezdomności. Ponadto ponad trzy czwarte zwycięskich kampanii zawierało element wideo, co najlepiej świadczy o rosnącym znaczeniu tego formatu, szczególnie na urządzeniach mobilnych.

#MamSmakaNaMaka

Wśród wyróżnionych kampanii znalazła się kampania #MAMSMAKANAMAKA przygotowana przez McDonald’s Poland oraz agencję DDB&tribal Warszawa. Seria inteligentnych i angażujących kreacji bazuje na prostym, lecz zabawnym założeniu, że głodna osoba wszędzie widzi jedzenie. W sumie powstało ponad 50 wersji, z czego 6 najlepszych ostatecznie zostało włączonych do kampanii, która połączyła pyszne jedzenie McDonald’s z przedmiotami codziennego użytku. McDonald’s zdecydował się na odważny krok. Zrezygnował z tradycyjnego brandingu obrazów, w zamian polegając na ikonicznym charakterze swoich produktów i kreatywnym pomyśle.

Z radością przyjąłem wiadomość. Podczas naszej ponad 20-letniej współpracy z McDonald’s, zespół marketingu zawsze wykazywał się ogromną odwagą i innowacyjnością w realizacji kampanii dbając, aby marka zawsze była blisko swoich konsumentów. Decyzja o emisji dedykowanych formatów reklamowych na Instagramie, przygotowanych przez agencję DDB & Tribal, była konsekwencją strategii mediowej szczególnie nastawionej na młodych konsumentów i doskonale wpisała się w obecności marki w mediach społecznościowych, co zaowocowało udaną kontynuacją kampanii #MAMSMAKANAMAKA” – mówi Robert Plesko, dyrektor marketingu OMD Macroscope.

W konkursie Facebook Awards doceniane są kampanie marketingowe za kreatywność i efektywność w proporcji 50/50. Kampania McDonald’s #MAMSMAKANAMAKA na Instagramie właśnie taka była – tu tak samo jak w tradycyjnych mediach, wszystko zaczyna się od dobrej strategii i kończy na dopracowanej kreacji. Bardzo się cieszymy, że #MAMSMAKANAMAKA została jedną z czterech wyróżnionych kampanii w konkursie Facebook Awards i to na poziomie regionalnym! Liczymy, że w następnym etapie konkursu, na poziomie globalnym, ta jedyna kampania z Polski również zdobędzie uznanie jurorów. Trzymajcie za nas kciuki! – komentuje Małgorzata Majcher, Business Director w DDB&tribal.

814% normy

Kampania przyniosła 57-punktowy (814%) wzrost wskaźnika zapamiętywalności (ad recall) w kolejnym badaniu Nielsen Brand Effect Study. To najlepszy wynik spośród wszystkich dotychczasowych kampanii na Instagramie. Nastąpił także 11-punktowy wzrost świadomości kampanii.

Lista laureatów

Poniżej przedstawiamy listę laureatów Facebook 2016 EMEA Regional Facebook Awards (nagrodzone kampanie wezmą udział w globalnym etapie konkursu):

Facebook For Good

  • #nolikesforracism – Licra, DDB Paris
  • Give Mom Back Her Name – NGO, IMPACT BBDO
  • KAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett Beirut
  • 365 – A brand against indifference – Comunidade Vida e Paz, Leo Burnett Lisboa
  • THE VOICE OF NATURE – NOE ASSOCIATION, Marcel
  • #miscourage – UK Charity, Facebook

Integrated

  • Justino — Loterias y Apuestas del Estado, Leo Burnett Madrid

Best Use Of FB Platforms

  • #MAMSMAKANAMAKA – McDonald’s Poland, DDB&tribal Warszawa
  • KAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett Beirut
  • Saudi Women’s Online March – P&G, Leo Burnett Beirut
  • #nolikesforracism – Licra, DDB Paris

Innovation

  • #Whereveryouare – Zealand SE, Kemmler Kemmler GmbH
  • Good Morning World – Nestle, Publicis Conseil

Small Business

  • Christmas 2015 — Catsfield Christmas Tree Farm, Blackberry Public Relations
  • Out of the post — Food Retail, Red Pepper Creative

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail