X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

5 najlepszych uczelni w Polsce na Facebooku – przeanalizowaliśmy ich komunikację

#JestemzUW, #TwarzeUJ, a może memy i rebusy? Każda z pięciu najlepszych uczelni w Polsce obrała inny sposób komunikacji ze swoimi fanami. Przekazują najważniejsze informacje, ale i nie zapominają z kim się komunikują.

5 najlepszych uczelni w Polsce na Facebooku – przeanalizowaliśmy ich komunikacjęUniwersytet Warszawski / fot. Wikipedia/GNU Licencja Wolnej Dokumentacji

Uczelnie to miejsca z tradycją, które kształcą polską inteligencję. W przekazywaniu wiedzy na wykładach radzą sobie doskonale, ale jak przekazują informacje z wykorzystaniem mediów społecznościowych? Zainteresowani tym pytaniem sprawdziliśmy, jak uczelnie prowadzą swoje strony na Facebooku. Jak często zamieszczają posty i czy chętnie wchodzą w interakcję ze swoimi fanami?

5 najlepszych uczelni w Polsce

Pod lupę wzięliśmy 5 uczelni, które według rankingu przeprowadzonego przez portal Perspektywy są najlepszymi uczelniami w kraju – Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnikę Warszawską oraz Politechnikę Wrocławską. Ranking ten uwzględnia strony, które są prowadzone przez 5 najlepszych uczelni w kraju. Uczelniom, które (według nas) najlepiej prowadzą komunikację na Facebooku poświęcimy następne wydanie cyklu.

Uniwersytet Warszawski

www.facebook.com/fanpageUW/

www.facebook.com/fanpageUW/

Fani: 50 000
Częstotliwość dodawania postów: 1-2 razy dziennie
Czas odpowiedzi: bardzo sprawnie odpowiada

Zacznijmy od spraw podstawowych. Na stronie Uniwersytetu Warszawskiego zostały podanie niemalże wszystkie informacje, które są potrzebne, aby skontaktować się z uczelnią – adres i telefon kontaktowy. Na stronie nie znajdziemy niestety godzin pracy uczelni, ani adresu mailowego. Możemy natomiast skontaktować się z Uniwersytetem Warszawskim bezpośrednio przez wiadomość na Facebooku, na którą powinniśmy dostać odpowiedź w przeciągu godziny. Dodatkowo UW na facebookowej stronie chwali się swoją aktywnością w mediach społecznościowych. Konto na Facebooku jest bezpośrednio połączone z Instagramem, a ze strony możemy również zostać przeniesieni na profil na YouTube oraz do E-sklepu.

Uniwersytet Warszawski często komunikuje się ze swoimi fanami – zamieszcza jeden albo dwa posty dziennie – i chętnie wchodzi z nimi w interakcje. Nie pozostaje obojętny na żaden komentarz. Posty, które są zamieszczane na stronie można podzielić na dwa rodzaje: informacyjne oraz cykliczne. Informacyjne dotyczą na przykład otwarcia nowego kierunku albo rozpoczęcia rekrutacji na studia. Drugim, wiodącym typem są posty publikowane w ramach kilku cyklów. Jednym z nich jest #jestemUW. Uniwersytet publikuje posty z ludźmi, którzy ukończyli Uniwersytet Warszawski i odnoszą sukcesy. Drugim ciekawym cyklem jest udostępnianie wpisów #zdarzyłosię. Są to wpisy, które wspominają co wydarzyło się tego samego dnia, ale kilka, kilkanaście lat wcześniej.

Uniwersytet Jagielloński

/www.facebook.com/jagiellonian.university

/www.facebook.com/jagiellonian.university

Fani: 57 000
Częstotliwość dodawania postów: średnio 1-2 razy dziennie
Czas odpowiedzi: zwykle w ciągu godziny

Profil Uniwersytetu Jagiellońskiego ma 57 tysięcy fanów i również prowadzi bardzo aktywną komunikację na Facebooku. Zaczynając od spraw podstawowych, podobnie jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński zamieścił niemalże wszystkie informacje, które osobom zainteresowanym pozwolą się skontaktować z uczelnią –  adres oraz numer telefonu. Możemy również napisać zapytanie bezpośrednio przez Facebooka i oczekiwać na nie odpowiedzi po godzinie.

Uniwersytet Jagielloński bardzo aktywnie prowadzi swoją stronę na Facebooku. Zamieszcza jeden lub dwa wpisy dziennie, a dodatkowo chętnie lajkuje i odpowiada na komentarze swoich fanów. Podobnie jak w przypadku Uniwersytetu Warszawskiego wpisy, które pojawiają się profilu Uniwersytetu Jagielońskiego możemy rozdzielić na dwie kategorie. Pierwszą z nich są to wpisy czysto informacyjne. Dotyczą one rozpoczęcia rekrutacji albo relacji z wydarzenia. Drugim typem są wpisy, które pojawiają się w ramach konkretnego cyklu. Posty oznaczone #TwarzeUJ prezentują wybitnych studentów krakowskiej uczelni. Na uwagę zasługuje również cykl #retro #sesja gdzie wykorzystywane są stare fotografie, które pochodzą z Archiwum UJotu. I to one cieszą się największym zainteresowaniem wśród studentów.

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

www.facebook.com/amupoznan

www.facebook.com/amupoznan

Fani: 17 000
Częstotliwość dodawania wpisów: codziennie
Czas odpowiedzi: bardzo sprawnie odpowiada

Na trzecim miejscu rankingu uczelni akademickich znalazł się Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ponownie zaczniemy od sprawdzenia jak szybko możemy się skontaktować z uczelnia. Na Facebooku znajdziemy jej adres oraz telefon kontaktowy, ale i dowiemy się w jakich godzinach możemy dzwonić. Ponadto UAM odpowiada w ciągu kilku minut na wiadomości wysłane za pomocą facebookowego czatu.

UAM codziennie zamiesza wpisy na swojej stronie na Facebooku, ale jednocześnie widać w nich najmniejszy porządek. Wpisy nie są jednolite graficznie, jak było to w przypadku dwóch pierwszy uczelni. Na stronie znajdziemy zarówno wpisy opatrzone minimalistyczną grafiką, jak i kolorowym kolaże, oraz zdjęciem zabawnego psa. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest organizatorem wielu przedsięwzięć (konkursów, imprez i gier) to informacje o nich stanowią znaczną większość wpisów, które znajdują się na tablicy.

Politechnika Warszawska

www.facebook.com/politechnika.warszawska

www.facebook.com/politechnika.warszawska

Fani: 26 000
Częstotliwość dodawania wpisów: codziennie
Czas odpowiedzi: zazwyczaj w przeciągu godziny

Na stronie Politechniki Warszawskiej znajdziemy informacje gdzie uczelnia się znajduje oraz pod jakim numerem telefonu możemy szukać odpowiedzi na nasze pytania. Politechnika jak większość uczelni umożliwiła kontakt ze sobą poprzez facebookowe okno czatu, na które odpowie w przeciągu godziny. Ponadto przycisk „Zadzwoń teraz” zamieściła obok kluczowych buttonów – „Lubię to!” oraz „Wiadomość”.

Strona Politechniki Warszawskiej jest zdecydowanie jednym z najzabawniejszych profili. Znajdziemy na niej bardzo dużo zabawnych zdjęć oraz kreacji, które są chętnie lajkowane, komentowane i udostępniane. Na stronie królują memy oraz rebusy. Co więcej Politechnika bardzo chętnie wchodzi w interakcję ze swoimi fanami i w zabawny sposób odpowiada na ich komentarze. Politechnika Warszawska prowadzi zdecydowanie odmienny sposób komunikacji w porównaniu z pozostałymi uczelniami.

Politechnika Wrocławska

www.facebook.com/politechnika

www.facebook.com/politechnika

Fani: 16 000
Częstotliwość dodawania wpisów: 1-2 razy dziennie
Czas odpowiedzi: zwykle w ciągu kilku godziny

Dzięki informacjom podanym na facebookowej stronie Politechniki Wrocławskiej możemy dowiedzieć się gdzie znajduje się uczelnia oraz pod jaki numer telefonu należy się kontaktować. Ponadto Politechnika Wrocławska, podobnie jak Politechnika Warszawska obok ikonki „Wiadomość” zamieściła również przycisk „Zadzwoń teraz”. Oczywiście możemy się skontaktować z uczelnią bezpośrednio przez Facebooka, a odpowiedź powinniśmy uzyskać w ciągu kilku godzin.

Politechnika Wrocławska na swojej stronie na Facebooku również bardzo chętnie zamieszcza zdjęcia ze swoich profili w pozostałych mediach społecznościowych – zdjęcia z Instagrama oraz Snapchata. Oprócz postów tego typu na stronie znajdziemy również zdjęcia, posty informacyjne oraz odnośniki do materiałów w innych mediach.

Wysoki poziom nauczania i wysoki poziom komunikacji

Po przeanalizowaniu pięciu facebookowych stron pięciu najlepszych uczelni w naszym kraju możemy powiedzieć, że jesteśmy pod wrażeniem. Wszystkie uniwersytety prowadzą swoje strony na bardzo wysokim poziomie. Ich profile są aktualne i często zamieszczają wpisy. Posty są źródłem niezbędnych informacji. Takich na przykład, jak zasady rekrutacji oraz zaproszenia na wydarzenia. Uniwersytety jednak nie zapominają, że komunikują się z młodymi osobami. Stąd często pojawiają się zabawne zdjęcia, memy albo śmieszne komentarze.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail