X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodnia

Najwięksi gracze mediów społecznościowych ciągle prezentują nowe narzędzia, funkcje i udoskonalenia, aby być o krok przed swoimi konkurentami. W przeciągu kilku ostatnich dni wiele się wydarzyło. Sprawdź, czy wiesz o wszystkich zmianach.

5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodniafot. bank zdjęć shutterstock.com

Dziennych użytkowników Snapchata jest więcej niż Twittera. Messenger z Facebooka dostosowanego do przeglądarki mobilnej prawdopodobnie zniknie, a amerykańscy giganci łączą siły, aby walczyć z mową nienawiści. To tylko kilka, najważniejszych informacji, które pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilku dni. Dlatego prezentujemy podsumowanie 5 najważniejszych zmian, które już zadebiutowały albo zadebiutują w niedalekiej przyszłości.

1. Facebook wymusi instalację Messengera

http://bgr.com/

http://bgr.com/

Z wielu powodów duża rzesza użytkowników Facebooka nie chce instalować aplikacji Facebooka w telefonie. Podejmując taką decyzję oszczędzają baterię, pamięć oraz swój czas. Na dodatek nawet jeśli koniecznie muszą się skontaktować z innymi użytkownikami Facebooka wystarczy, że wejdą w mobilną przeglądarkę i napiszą do nich wiadomość, za pomocą wbudowanego chatu bez korzystania z Messengera. Jednak jak podał portal BRG i to niedługo może ulec zmianie. Mark Zuckerberg w celu zachęcania większej ilości użytkowników do zainstalowania jego komunikatora usunie możliwość czatowania z mobilnej wersji przeglądarki. Facebook już wcześniej „zachęcał” użytkowników do używania Messengera. Jakiś czas temu ze swojej aplikacji mobilnej usunął tę funkcję. Jak podał portal BGR w pierwszej kolejności komunikat odsyłający do konieczności skorzystania z Messengera pojawił się u użytkowników telefonów z system Android.

2. Snapchat wyprzedził Twittera

Pora na informację o poczynaniach konkurencyjnej aplikacji – Snapchata. Z raportu Bloomberga wynika, że Snapchat przegonił w liczbie dziennych użytkowników Twittera. Obecnie niemal 150 milionów osób a całym świecie używa codziennie aplikacji z żółtym duszkiem, podczas gdy z Twittera 140 milionów. Osiągnięcie tak imponującej liczby użytkowników ćwierkającemu portalowy zajęło 10 lat, a Snapchatowi zaledwie 4. Znaczny wzrost liczby użytkowników Snapchat (40 milionów) zanotował w przeciągu ostatnich 6 miesięcy.

3. Facebook wprowadził nowe emoji

Facebook Messenger 2 czerwca wprowadził nowe emotikony. Obecnie użytkownik Messengera może wybierać spośród zbioru 1500 emotikon. Facebook w zeszły czwartek odświeżył ich szatę graficzną i wzbogacił o dodatkowe odcienie kolorów skóry, a kobiety pełnią inne funkcje niż te stereotypowo im przypisywane (są na przykład funkcjonariuszkami policji). Jako pierwsze emotikony w różnych odcieniach skóry pojawiły się w komunikatorze Whats App, który należy do Facebooka.

4. Czterech gigantów walczy z mową nienawiści

Może i na co dzień są dla siebie konkurencją, ale w tym przypadku połączyli siły i obrali wspólną drogę. Facebook, Twitter, YouTube i Microsoft razem z UE będą walczyć z mową nienawiści. Jak możemy przeczytać na portalu Wirtualna Polska Komisja Europejska wraz z czterema amerykańskimi gigantami ogłosiła wspólny plan walki z mową nienawiści, który przyjął formę kodeks postępowania. Zobowiązali się oni do usuwania w przeciągu doby wszelkich jej przejawów.

5. Facebook zrozumie co piszesz i zaproponuje pomoc

code.facebook.com

code.facebook.com

Ta informacja może być, przynajmniej dla niektórych, niepokojąca. Facebook ogłosił, że wprowadzi narzędzie Deep Text. Zostało ono oparte na działaniu sztucznej inteligencji i jego zadaniem jest analizowanie wpisów, które pojawiły się na łamach największego na świecie portalu społecznościowym oraz tekstu wiadomości wysyłanych za pomocą Messengera. Jak możemy przeczytać w artykule opublikowanym na oficjalnym blogu Facebooka, narzędzie Deep Text jest w stanie przeanalizować wypowiedzi ponad kilku tysięcy wiadomości lub wpisów na sekundę. Co więcej, kontekst przeczytanego tekstu zrozumie niemal tak dobrze jak człowiek. Deep Text ma możliwość analizowania tekstów napisanych w 20 językach.

Czytaj więcej: 3 rewolucyjne zmiany na Facebooku

Narzędzie Deep Text prawdopodobnie pojawi się w Messengerze i będzie reagować na wysłany przez nas tekst. Przykładowo jeśli potrzebujemy, aby nas podwieźć i piszemy w tej sprawie do naszego znajomego, Messenger na takie sformułowania jak „I need a ride”lub „Take a cab” zaproponuje zamówienie Ubera. Drugie pole działalności to analizowanie wpisów, które publikowane są Facebooku i dopasowywanie ich do konkretnej kategorii, co może mieć związek z nowym układem News Feedu, który na razie jest w fazie testów.

 

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail