X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Branża RTV/AGD: zobacz, jaki budżet wydają marki oraz sklepy na posty sponsorowane na Facebooku

Wraz z zespołem Sotrendera przeanalizowaliśmy już budżety takich branży jak: finanse, sklepy wielkopowierzchniowe, modowe oraz platformy e-commerce. To wydanie zostało delikatnie zmienione i wzbogacone - sprawdź, ile pieniędzy przeznaczają sklepy oraz marki z kategorii RVT/AGD na płatną komunikację na Facebooku.

Branża RTV/AGD: zobacz, jaki budżet wydają marki oraz sklepy na posty sponsorowane na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

To już piąte wydanie cyklu, w którym sprawdzamy, ile poszczególne branże przeznaczają pieniędzy na płatną komunikację na Facebooku. W dzisiejszym wydaniu wprowadzaliśmy małe urozmaicenie. Wraz z zespołem Sotrendera pochyliliśmy się nad facebookowymi profilami sklepów oraz marek z kategorii RTV/AGD.

Czytaj więcej: Sprawdzamy, ile pieniędzy sklepy wielkopowierzchniowe wydają na posty sponsorowane na Facebooku

Czytaj więcej: Branża e-commerce: zobacz, jaki budżet wydaje na posty sponsorowane na Facebooku

W poniższym tekście znajdziecie odpowiedzi na następujące pytania: jaki procent wszystkich wpisów stanowią posty sponsorowane, ile pieniędzy marki oraz sklepy na nie przeznaczają oraz jaką liczbę odsłon generują?

Płatna komunikacja – opis badania

Jednym z typów badań, które firma Sotrender ma w swoim repertuarze jest badanie płatnej komunikacji na Facebooku. Zespół Sotrendera pozyskał wyniki w oparciu o estymację metodą machine larning na podstawie autorskiego algorytmu lasów losowych i unikalnej bazy danych dotyczącej komunikacji ok. 14 tysięcy stron na Facebooku. Kwota jaką firmy wydały na posty sponsorowane oraz Dark Posty, została oszacowana w oparciu o uśredniony CPM – 8 zł.

Badanie objęło 3 ostatnie miesiące ubiegłego roku, czyli IV kwartał 2015. Sotrender w swojej analizie aktywności na Facebooku „wziął pod lupę” 5 sklepów oraz marek, które przeznaczyły największe sumy na komunikację. Marki: Electrolux, Nikon, Tefal, Philips Polska i Saeco. Sklepy: Media Expert, RTV EURO AGD, Saturn Polska, Media Markt Polska oraz Komputronik.

Marki: udział postów sponsorowanych w komunikacji

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Najwięcej wpisów na Facebooku w przeciągu trzech ostatnich miesięcy ubiegłego roku opublikowała marka Electrolux – 138 postów, z czego znaczna większość wpisów nie była sponsorowana. Sytuacja wygląda bardzo podobnie w przypadku marki Nikon oraz Tefal. Nikon opublikował 105 wpisów. Na promocję, jednej czwartej z nich został przeznaczony budżet. Tefal udostępnił 70 wpisów i 63% postów były to posty niesponsorowane. Wyraźnie inną taktykę komunikacyjną obrały dwie następujące marki – Philips Polska oraz Saeco. Opublikowały one znacznie mniej wpisów, ale znaczna ich większość dostała wsparcie pieniężne.

Marki: estymowane wydatki reklamowe

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Na pierwszym miejscu pod względem wydatków na komunikację sponsorowaną na Facebooku, czyli posty sponsorowane oraz Dark Posty, znalazł się Philips Polska. Prawdopodobnie na 66% wszystkich 138 postów przeznaczył prawie 600 tysięcy złotych. Dzięki temu możemy wnioskować, że uzyskał 90 milionów odsłon. Marka Tefal prawdopodobnie wydała prawie 400 tysięcy złotych i uzyskała blisko 50 milionów odsłon. Na kolejnych trzech miejscach znalazły się takie marki jak Nikon, którego budżet na płatną komunikację na Facebooku opiewał ona 300 tysięcy złotych, Electrolux, który przeznaczył 200 tysięcy złotych i uzyskał blisko ponad 27 milionów odsłon, a Saeco 113 tysięcy złotych.

Sklepy: udział postów sponsorowanych w komunikacji

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Przejdźmy teraz do udziału postów sponsorowanych w komunikacji stron z kategorii sklepy RTV/AGD. Sklepy publikują prawie dwa razy więcej postów na Facebooku niż marki z tej samej kategorii. Media Expert opublikował 281 postów, z czego zaledwie co 10 był komunikatem sponsorowanym. Na drugim miejscu z różnicą zaledwie 5 postów uplasował się sklep RTV/EURO AGD, który jedynie 4% wszystkich swoich wpisów wsparł budżetem. Na trzecim oraz czwartym miejscu znalazły się sklepy Saturn Polska oraz Media Mark Polska, które wyraźnie obrały inny sposób komunikacji na Facebooku. Udostępniły one blisko dwa razy mniej wpisów, ale znaczna większość z nich była wpisami sponsorowanymi.

Sklepy: estymowane wydatki reklamowe

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Na pierwszym miejscu w zestawieniu pod względem estymowanych wydatków na posty sponsorowane i Dark Posty znalazł się Saturn, który na płatną komunikację na Facebooku przeznaczył ponad 800 tysięcy złotych i dzięki czemu osiągnął ponad 150 milionów odsłon. Na drugim miejscu z kwotą pół miliona uplasował się sklep RTV EURO AGD, który osiągnął ponad 98 milionów odsłon. Ostatnie miejsce na podium należy do sklepu Komputronik, który przeznaczył 300 tysięcy złotych, a stawkę zamykają Media Expert oraz Media Markt Polska.

Agnieszka Bień

Agnieszka Bień

Dziennikarka

Zobacz wszystkie artykuły autora

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail