X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Instagram forsuje nagrania wideo i wprowadza kolejne zmiany w karcie „Eksploruj”

Dwa wiodące portale społecznościowe stawiają na format wideo oraz oczywiście na spersonalizowany dobór treści. Użytkownicy Instagrama, którzy są miłośnikami psów zobaczą wideo z Pitbullem w roli głównej, a zainteresowani makijażem obejrzą makeup tutorial. To wszystko z podziałem na kategorie i opatrzone wymownym hasłem "Wybrane specjalnie dla Ciebie".

Instagram forsuje nagrania wideo i wprowadza kolejne zmiany w karcie „Eksploruj”fot. bank zdjęć shutterstock.com

W przeciągu ostatnich 6 miesięcy czas, jaki użytkownicy Instagrama przeznaczają na oglądanie nagrań wideo wzrósł o 150%, ale Instagram wciąż chce abyśmy oglądali ich jeszcze więcej. Na wiosnę umożliwił publikację 60 sekundowych filmów, a później w zakładce Eksploruj powiększył ich rozmiar na 1/3 ekranu. Teraz filmy będą w pełni dostosowane do zainteresowań użytkownika i podzielone na kategorie.

Czytaj więcej: Instagram umożliwił publikację 60 sekundowych filmów

Instagram stawia na filmy

http://www.socialmediatoday.com/

http://www.socialmediatoday.com/

Pod koniec marca bieżącego roku Instagram umożliwił zamieszczanie filmów, które trwają aż minutę. W kwietniu dostosował wygląd karty Eksploruj do formatu nagrań wideo. Sprawił, że filmy zajmują całą szerokość ekranu i dodatkowo są opatrzone hasłem: „Ten film może Ci się spodobać”. Najnowsza aktualizacja jest rozszerzeniem wcześniejszej. Teraz Instagram pogrupuje nagrania ze względu na tematykę i wyświetli, tylko te specjalnie dobrane ze względu na zainteresowania użytkownika.

Specjalnie dla Ciebie

http://blog.instagram.com/

http://blog.instagram.com/

Instagram ogłosił, że wprowadzi aktualizację do sekcji Eksploruj. Algorytm wybierze film, który jest powiązany z interesowaniami użytkownika i opatrzy go hasłem „Wybrane dla Ciebie”. Jednak nie będzie to jeden strumień nie powiązanych ze sobą filmów, ale będą one podzielone według 23 kategorii.

23 kategorie

W zbiorze 23 kategorii znalazły się zarówno tematy bardzo ogólne, jak i te bardziej szczegółowe. Przykładowe kategorie to: Wypieki, Taniec, Sztuka, Skateboardziści oraz tutoriale poświęcone sztuce makijażu. Instagram nie podał informacji jak dokładnie będzie selekcjonował filmy, ale jak możemy przeczytać na portalu Mashable prawdopodobnie będzie to ta sama zasada, która obowiązuje podczas doboru treści do karty Szukaj i Eksploruj, czyli po uwagę będą brane profile, które obserwujemy oraz zdjęcia, które obdarowujemy serduszkiem.

Czytaj więcej: 3 rewolucyjne zmiany na Facebooku

Aktualizacja dostępna jest już w Stanach Zjednoczonych. Natomiast trwają prace nad udostępnieniem jej w pozostałych państwach. Facebook, który jest właścicielem Instagrama również testuje podobne rozwiązanie – posty w News Feedzie mają zostać podzielone na kilka kategorii.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail