X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Korekcyjne zmiany dla czytelnika, ale dużo nowości dla wydawców – nowe narzędzia w Instant Articles

Mark Zuckerberg ugiął się pod naciskiem wydawców oraz reklamodawców i wprowadził reklamy natywne, ale stara się, aby publikowane przez nich treści sponsorowane odznaczały się od pozostałych materiałów. Dlatego zamieści logo, wprowadzi kolorowe czcionki i pozwoli skonfigurować wygląd do własnych upodobań.

Korekcyjne zmiany dla czytelnika, ale dużo nowości dla wydawców – nowe narzędzia w Instant Articlesmedia.fb.com

Zespół Facebooka wprowadził kosmetyczne zmiany w Instant Articles. Kosmetyczne dla czytelnika, ale ważne dla reklamodawców, którzy zamieszczają reklamy natywne i czerpią z tego znaczące zyski. Polityka dotycząca zamieszczania reklam natywnych, czyli tekstów, które wyglądają jak normalny artykuł uległa zmianie w kwietniu tego roku.

Czytaj więcej: Facebook wprowadził reklamy natywne

O zmianach, które zostały już wprowadzone oraz które są dopiero w planach, Facebook poinformował na swojej stronie. W artykułach sponsorowanych pojawi się logo oraz zwiększy się możliwość konfiguracji. Facebook zaktualizował również narzędzie: Edytor Stylu.

1. Logo marki

media.fb.com/

media.fb.com/

W przypadku kiedy wydawca na łamach swojego portalu zamieszcza artykuł sponsorowany, wówczas logo marki, która jest sponsorem materiału zostanie automatycznie pobrane z jej zdjęcia profilowego na Facebooku i umieszczone obok informacji, o tym kto jest sponsorem materiału oraz daty kiedy został on zamieszczony. Funkcja ma być dostępna pod koniec czerwca tego roku.

2. Edytor stylu

media.fb.com/

media.fb.com/

Obecnie wydawcy mogą używać dostępnych narzędzi stylizujących tekst, tak aby ich reklama natywna wyróżniała się na tle pozostałych treści. Oprócz tego musi ona sprostać wymaganiom, które są stawiane ze strony Facebooka. Od przyszłego tygodnia reklamodawcy będą mieli ułatwione zadanie, bowiem Facebook zaktualizował narzędzie Edytora Stylu. Zostało ono wzbogacone o kolory, czcionki oraz spacjowanie. Edytor Stylu został również wyposażony w narzędzie, które pozwoli sprawdzić wydawcom jak będzie wyglądał ich materiał po wprowadzonych zmianach.

3. Konfiguracja

media.fb.com/

media.fb.com/

Wydawcy będą mogli dowolnie modyfikować informację o tym, kto jest autorem materiału. Facebook pozwoli im zmieniać miejsce tej informacji w artykule, a do tego modyfikować jej treści i wygląd. Funkcja działa już od kilku dni.

Jak robią to inni?

media.fb.com

media.fb.com

media.fb.com

media.fb.com

Powyżej możecie zobaczyć  jak reklamy natywne udostępniane są przez dwóch wiodących wydawców – The Atlantic oraz The Washington Post. Zmiany dostarczą wydawcom szeroką gamę narzędzi, za pomocą których będą oni mogli dostarczyć interesujący dla czytelnika content. Jak możemy przeczytać na stronie Facebooka, dochód z kampanii natywnych stanowi aż 60% dochodu ze wszystkich reklam, które zamieszcza The Atlantic.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail