X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Poznaj zwycięzców Facebook Awards 2016

Zgłoszenia z całego świata, nietypowe pomysły i zdumiewające efekty. Już po raz piąty Facebook przyznał nagrody Facebook Awards. Sprawdź, kto zasłużył na najważniejszą, niebieską statuetkę.

Poznaj zwycięzców Facebook Awards 2016www.facebook-studio.com

reklama


Facebook ogłosił zwycięzców piątej edycji Facebook Awards. Tegoroczne Facebook and Instagram Awards wyróżniły twórców najbardziej inspirujących kreacji wybranych spośród ponad dwóch tysięcy zgłoszeń z całego świata. Poznaj listę nagrodzony laureatów.

Blue Award:

Najważniejsza nagroda „BLUE Award” trafiła do agencji R/GA za kampanię dla Beats by Dre zgłoszoną w kategorii Beyond Facebook/Integrated. Partnerem kampanii był Universal Pictures, z pomocą którego został nakręcony film biograficzny pod tytułem “Straight Outta Compton“. Kampania przypominała, że z którego pochodzimy nas kształtuje. Bez Compton nie byłoby rapera Dr. Dre, a bez Dr. Dre nie byłoby słuchawek Beats. W dalszej części działalności promocyjnej agencja rozpoczęła współpracę z ponad stu influencerami – głównie ze świata muzyki i sportu, aby opowiedzieli oni skąd pochodzą i jak to miejsce ich ukształtowało (#StraightOutta). Przełomowym momentem kampanii było wypuszczenie na rynek aplikacji, za pomocą której każdy mógł stworzyć spersonalizowany mem z wykorzystaniem własnego zdjęcia, miejsca z którego pochodzi i głównego hasła kampanii “Straight Outta…”.

Czytaj więcej: Poznaj listę zwycięzców konkursu Facebook Awards 2016

Przypominamy, że wśród wyróżnionych kampanii na poziomie regionalnym znalazła się kampania #MAMSMAKANAMAKA przygotowana przez McDonald’s Poland oraz agencję DDBtribal Warszawa. Seria inteligentnych i angażujących kreacji bazuje na prostym, lecz zabawnym założeniu, że głodna osoba wszędzie widzi jedzenie.

Gold Award:

Kategoria: kampanie przeprowadzone poza Facebookiem, ale z nim zintegrowane

1. The Subaru Make a Dog’s Day Initiative, Carmichael Lynch for Subaru of America
2. Unsuitable Journey, Whybin and TBWA Sydney for M.J. Bale
3. Ariel—Share the Load, BBDO India for Proctor & Gamble India

Kategoria: najlepsze kampanie z wykorzystaniem Facebooka

1. SONIC #SquareShakes, Goodby Silverstein & Partners for SONIC Drive-In
2. The Kidsbook Collection, Itaú/Africa
3. Silent Ads, CP+B for Hotels.com.
4. The Boys, Clemenger BBDO Melbourne for Pacific Brands Underwear

Najważniejsze trendy w konkursie FB Awards 2016:

1.Treści wideo królują we wszystkich regionach

Ponad trzy czwarte zwycięskich zgłoszeń z Europy oraz Bliskiego Wschodu zawierało materiały wideo. W przypadku regionu Azji i Pacyfiku było to blisko 80 procent. Ponadto, znaczny wzrost wykorzystania wideo można było także zauważyć w Ameryce Łacińskiej.

2. Akcenty humorystyczne głównym czynnikiem generującym zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników

Zdecydowana większość kampanii z regionu Azji i Pacyfiku opierała się na humorze w celu zwrócenia uwagi i zaangażowania użytkowników. Na szczególną uwagę zasługują dwie kampanie: Laziest Competition Ever dla Carlton i United Brewing oraz The Boys dla Pacific Brands Underwear, stworzone przez Clemenger BBDO Melbourne.

3. Działania marek wychodzące poza spektrum ich zwykłej działalności znacznie poprawiają ich wizerunek w oczach konsumentów

Kampanie skupione na wywoływaniu emocji poprzez zachęcanie użytkowników do szlachetnych czynów przyniosły zaskakująco dobre efekty. Przykłady Subaru i Frito Lay dają dowód na to, że konsumenci są bardziej skłonni wspierać marki, które działają w dobrej sprawie.

4. Trendy obserwowane na poszczególnych rynkach są dowodem na rosnącą różnorodność Facebook Awards

Zdominowane do tej pory przez Brazylię zgłoszenia z Ameryki Łacińskiej były zdecydowanie bardziej urozmaicone. Facebook zanotował też znaczny wzrost liczby zgłoszeń z Argentyny, Peru, Wenezueli czy innych.

5. Wprowadzenie nowych kategorii nagród wpłynęło na zwiększenie popularności Facebook Awards

Ponad 600 małych przedsiębiorców przesłało zgłoszenia do debiutującej w tym roku dedykowanej dla nich kategorii. Kategoria “Small Business” została wprowadzona w celu wyróżnienia małych przedsiębiorców, którzy z sukcesem wykorzystują możliwości, jakie oferuje Facebook do realizacji ich biznesowych celów.

Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail