reklama
Facebook ogłosił zwycięzców piątej edycji Facebook Awards. Tegoroczne Facebook and Instagram Awards wyróżniły twórców najbardziej inspirujących kreacji wybranych spośród ponad dwóch tysięcy zgłoszeń z całego świata. Poznaj listę nagrodzony laureatów.
Blue Award:
Najważniejsza nagroda „BLUE Award” trafiła do agencji R/GA za kampanię dla Beats by Dre zgłoszoną w kategorii Beyond Facebook/Integrated. Partnerem kampanii był Universal Pictures, z pomocą którego został nakręcony film biograficzny pod tytułem “Straight Outta Compton“. Kampania przypominała, że z którego pochodzimy nas kształtuje. Bez Compton nie byłoby rapera Dr. Dre, a bez Dr. Dre nie byłoby słuchawek Beats. W dalszej części działalności promocyjnej agencja rozpoczęła współpracę z ponad stu influencerami – głównie ze świata muzyki i sportu, aby opowiedzieli oni skąd pochodzą i jak to miejsce ich ukształtowało (#StraightOutta). Przełomowym momentem kampanii było wypuszczenie na rynek aplikacji, za pomocą której każdy mógł stworzyć spersonalizowany mem z wykorzystaniem własnego zdjęcia, miejsca z którego pochodzi i głównego hasła kampanii “Straight Outta…”.
Czytaj więcej: Poznaj listę zwycięzców konkursu Facebook Awards 2016
Przypominamy, że wśród wyróżnionych kampanii na poziomie regionalnym znalazła się kampania #MAMSMAKANAMAKA przygotowana przez McDonald’s Poland oraz agencję DDBtribal Warszawa. Seria inteligentnych i angażujących kreacji bazuje na prostym, lecz zabawnym założeniu, że głodna osoba wszędzie widzi jedzenie.
Gold Award:
Kategoria: kampanie przeprowadzone poza Facebookiem, ale z nim zintegrowane
1. The Subaru Make a Dog’s Day Initiative, Carmichael Lynch for Subaru of America
2. Unsuitable Journey, Whybin and TBWA Sydney for M.J. Bale
3. Ariel—Share the Load, BBDO India for Proctor & Gamble India
Kategoria: najlepsze kampanie z wykorzystaniem Facebooka
1. SONIC #SquareShakes, Goodby Silverstein & Partners for SONIC Drive-In
2. The Kidsbook Collection, Itaú/Africa
3. Silent Ads, CP+B for Hotels.com.
4. The Boys, Clemenger BBDO Melbourne for Pacific Brands Underwear
Najważniejsze trendy w konkursie FB Awards 2016:
1.Treści wideo królują we wszystkich regionach
Ponad trzy czwarte zwycięskich zgłoszeń z Europy oraz Bliskiego Wschodu zawierało materiały wideo. W przypadku regionu Azji i Pacyfiku było to blisko 80 procent. Ponadto, znaczny wzrost wykorzystania wideo można było także zauważyć w Ameryce Łacińskiej.
2. Akcenty humorystyczne głównym czynnikiem generującym zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników
Zdecydowana większość kampanii z regionu Azji i Pacyfiku opierała się na humorze w celu zwrócenia uwagi i zaangażowania użytkowników. Na szczególną uwagę zasługują dwie kampanie: Laziest Competition Ever dla Carlton i United Brewing oraz The Boys dla Pacific Brands Underwear, stworzone przez Clemenger BBDO Melbourne.
3. Działania marek wychodzące poza spektrum ich zwykłej działalności znacznie poprawiają ich wizerunek w oczach konsumentów
Kampanie skupione na wywoływaniu emocji poprzez zachęcanie użytkowników do szlachetnych czynów przyniosły zaskakująco dobre efekty. Przykłady Subaru i Frito Lay dają dowód na to, że konsumenci są bardziej skłonni wspierać marki, które działają w dobrej sprawie.
4. Trendy obserwowane na poszczególnych rynkach są dowodem na rosnącą różnorodność Facebook Awards
Zdominowane do tej pory przez Brazylię zgłoszenia z Ameryki Łacińskiej były zdecydowanie bardziej urozmaicone. Facebook zanotował też znaczny wzrost liczby zgłoszeń z Argentyny, Peru, Wenezueli czy innych.
5. Wprowadzenie nowych kategorii nagród wpłynęło na zwiększenie popularności Facebook Awards
Ponad 600 małych przedsiębiorców przesłało zgłoszenia do debiutującej w tym roku dedykowanej dla nich kategorii. Kategoria “Small Business” została wprowadzona w celu wyróżnienia małych przedsiębiorców, którzy z sukcesem wykorzystują możliwości, jakie oferuje Facebook do realizacji ich biznesowych celów.
Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.