X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter: możliwe będzie targetowanie reklam w oparciu o… emotikony!

Twitter wprowadził nowe narzędzie - jest ono innowacyjne i pomysłowe. W serwisie, w którym rządzi słowo doceniono siłę emotikonów. Reklamodawcy będą mogli targetować reklamy w oparciu o emoji. Pytamy: kto i jak szybko skopiuje pomysł Twittera?

Twitter: możliwe będzie targetowanie reklam w oparciu o… emotikony!fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Twitter wprowadził zaskakujące rozwiązanie. Pozwoli on reklamodawcom targetować tweety sponsorowane w oparciu o emotikony. Namierzy fanów piłki nożnej, miłośników pizzy oraz wyświetli reklamy tylko tym osobom, które w danym momencie zakomunikowały, że są “happy”. Czy targetowanie weszło właśnie na wyższy poziom wtajemniczenia?

Namierzanie celu: emoji

Popularność buziek cały czas rośnie. Facebook niedawno zaktualizował swoją bazę emoji. Zmiany nie ominą również najnowszego systemu przeznaczonego dla telefonów marki Apple. Twitter, portal, na którym rządzi słowo zrobił ciekawy ruch. Reklamodawcy będą mogli dotrzeć do osób, które używają lub w ostatnio używali konkretnego obrazka.

Czytaj więcej: 5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodnia

We wpisie, w którym Twitter powiadomił o nowej funkcji swoją decyzję tłumaczy, że ludzie często korzystają z emotikon w celu wyrażenia swojego humoru, a nawet i stanu umysłu. Wbrew pozorom użytkownicy Twittera często słowa zamieniają na emotikony i jest to spowodowane rządami limitu 140 znaków.

Co zyskają reklamodawcy?

Reklamodawcy zyskali funkcję, za pomocą której mogą kontaktować się z użytkownikami w zależności od ich nastroju. Targetować reklamy w zależności od ich pasji lub preferencji jedzeniowych. Przykładowo marka Domino’s będzie mogła wyświetlić reklamy osobom, które użyły albo często używają emoji, które przedstawia pizzę. Z kolei marka Adidas będzie mogła skierować się do osób, które swoje tweety wzbogacają o obrazek piłki do piłki nożnej. Ważnym czynnikiem będzie również czas. Osobie, która zatweetowała kawałek pizzy, lokalna restauracja będzie mogła wyświetlić reklamę i zachęcić ją do przyjścia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail