X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Media społecznościowe: kilka nowości ubiegłego tygodnia

Snapchat chce rozpoznać obiekty, które widać na zdjęciach. Facebook próbuje się upodobnić do Snapchata, a Facebook Live pozwoli oglądać transmisję w poziomie. Takie nowości przyniósł nam zeszły tydzień.

Media społecznościowe: kilka nowości ubiegłego tygodniafot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Myślę, że spokojnie możemy zaryzykować stwierdzeniem iż media społecznościowe zmieniają się jak w kalejdoskopie. Nie ma tygodnia bez informacji, że Facebook testuje nową funkcję, Snapchat wprowadza aktualizację, a Instagram zapowiada zmiany. Zeszły tydzień nie był wyjątkiem – Facebook Messenger ogłosił, że osiągnął pułap biliona użytkowników, sprawdź, co jeszcze się wydarzyło.

Czytaj więcej: Facebook Messenger w liczbach, czyli 10 ciekawych informacji

1. Snapchat: targetowanie w oparciu o obiekty widoczne na zdjęciu

Jeśli rzeczywiście to prawda, wówczas Snapchat stanie się niezwykle atrakcyjny dla reklamodawców, którzy będą mogli bardzo precyzyjne dopasować swoją reklamę do użytkowników aplikacji. Jak podaje portal Business Insider, na stornie Amerykańskiego Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych został opublikowany paten opracowany przez Snapchata. Zespół Snapchata pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym rozpoznawanie obiektów, które są widoczne na snapach – zdjęciach oraz filmach. Wprowadzenie algorytmu dostarczyłoby nowych możliwości zarówno dla samych użytkowników aplikacji, jak i reklamodawców.

http://businessinsider.com.pl/

http://businessinsider.com.pl/

Przykładowo, kiedy sfotografujemy Statuę Wolności wówczas algorytm zaproponuje dodanie do zdjęcia zabawnego filtra z King Kongiem. Z kolei firma będzie mogła wyświetlać powiązane z produktami filtry, reklamy albo kupony zniżkowe. I tak osoba, która zrobiła snapa z filiżanką kawy, mogłaby otrzymać kupon do zrealizowania w sklepie albo kawiarni.

http://businessinsider.com.pl/

http://businessinsider.com.pl/

Zdaniem autora artykułu w serwisie Business Insider firmy wnioski patentowe składają niezwykle często, a wiele z tych pomysłów nie jest realizowana.

2. Facebook: „Quick updates”

www.mashable.com

www.mashable.com

Według amerykańskiego serwisu Mashable Facebook pracuje nad funkcją, która sprawi, że portal bardzo upodobni się do Snapchata. Mowa tutaj o możliwości dzielenie się zdjęciami i innymi aktualnościami tylko ze swoimi znajomymi. Udostępnione elementy znikałyby po 24 godzinach. Funkcję pod nazwą „Quick updates” jako pierwsza zauważyła Tiffany Zhong, której w aplikacji Facebooka w prawym górnym rogu pojawiła się uśmiechnięta buzia.

3. Facebook: Nowe możliwości w Facebook Live

www.mashable.com

www.mashable.com

Facebook udoskonala narzędzie Facbook Live. Chce on wprowadzić możliwość oglądania transmisji na telefonie w poziomie oraz tryb „video-only”, która sprawi, że komentarze oraz Facebook Reactions przestaną się pojawiać. Zmianie ma również ulec czas – 2 godziny zostaną zastąpione przez 4 godziny. Nowe funkcje mają się pojawić w przeciągu kilku najbliższych tygodni.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail