X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak firma Lego zbudowała swój sukces w mediach społecznościowych?

Klocki Lego to wspomnienie dzieciństwa - beztroska zabawa, która rozwija wyobraźnie, uczy kreatywności i cierpliwości. Z klockami Lego ponownie spotykamy się w dorosłym życiu. Tym razem na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTubie i ponownie marka może nas czegoś nauczyć. Na przykład jak zbudować swój sukces w social media?

Jak firma Lego zbudowała swój sukces w mediach społecznościowych?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Kto by pomyślał. Marka, która powstała 80 lat temu wciąż cieszy się ogromną popularnością. Te na początku drewniane, a dzisiaj plastikowe klocki zna niemalże każdy. Nie ważne w jakim jesteś wieku, czym się zajmujesz ani skąd pochodzisz. Ich popularności nie zaszkodziła nawet era gier komputerowych, tabletów ani smartfonów. Gdyby tego było mało brylują one w mediach społecznościowych. Ich stronę na Facebooku lubi ponad 11 milionów użytkowników! Jak marka sprawiła, że tradycyjne zabawki odnoszą ogromny sukces w świecie Internetu 2.0?

Socialbakers przeanalizował sposób komunikacji jednej z najbardziej znanych i wartościowych marek na świecie – producenta zabawek Lego. Firma wzięła pod lupę profile firmy w mediach społecznościowych, zebrała dane i spróbowała odpowiedzieć na kluczowe pytanie. Jak firma Lego zbudowała swój sukces?

Sukces zbudowany z klocków

  • Najwięcej opublikowanych przez firmę Lego postów na Facebooku zawiera zdjęcia
  • W 2015 roku facebookowy profil Lego polubiło 620 000 nowych użytkowników
  • Firma promowała  39% wpisów na Facebooku w okresie wakacyjnym
  • W 2015 roku konto marki na Twitterze polubiło 320 000 nowych użytkowników
  • W porównaniu z rokiem ubiegłym marka Lego opublikowała o 59% więcej zdjęć na Instagramie
  • W 2015 roku marka udostępniała 6 filmów DZIENNIE, dzięki czemu uzyskała średnio 3.5 miliona wyświetleń dziennie

www.facebook.com/LEGO/

www.facebook.com/LEGO/


Legoland na Facebooku

Obecnie profil marki Lego na Facebooku obserwuje ponad 11 milionów użytkowników. Producent zabawek znaczny wzrost liczby fanów odnotował w ubiegłym roku. Według obliczeń Socialbakers każdego miesiąca 2015 roku 50 000 nowych użytkowników stawało się fanami strony, co daje ponad 1 500 polubień profilu dziennie! Firma publikuje posty średnio 5 razy w tygodniu. Różnią się one tematyką, wyglądem oraz celem. Marka rozumie potęgę zdjęć oraz filmów wideo. Od ilości zdjęć, graficznych kreacji i filmów jej profil jest niezwykle kolorowy. Co ciekawe, marka nie poprzestaje na jednym zdjęciu, a często tworzy galerie.

Co najbardziej bawi użytkowników?

Zespół Socialbakers Solutions przeanalizował komunikację marki, dzięki czemu był w stanie powiedzieć, które posty cieszyły się największym zaangażowaniem ze strony użytkowników. Wpisem, który zaangażował najwięcej fanów był post opublikowany z okazji premiery serii The Simpsons Kwik-E-Mart. Post zawierał aż 23 zdjęcia najnowszego produktu i wygenerował ponad 100 000 zasięgu organicznego. Dzięki niemu, klienci mogli dokładnie obejrzeć klocki jeszcze przed ich oficjalną premierą w sklepach, co mogło wpłynąć na chęć posiadania najnowszego zestawu.

Analiza i zabawa!

Aby zrozumieć jak zdobywa się popularność w mediach społecznościowych najważniejsze jest, aby zrozumieć co nasi odbiorcy chcą oglądać i jakiego typu treści ich najbardziej zaangażują. Do tego konieczna jest dogłębna analiza wcześniejszych aktywności. Firma przeanalizowała prawie 6 000 stron na Facebooku i przekonała się, że prawie 40% wszystkich postów stanowią wpisy ze zdjęciami, które generują aż 45% zaangażowania.

http://content.socialbakers.com/

http://content.socialbakers.com/

Obecnie najważniejszy jest balans pomiędzy zasięgiem płatnym, a organicznym. Analiza pokazała, że Lego więcej korzyści czerpie z zasięgu organicznego, aniżeli płatnego. W ubiegłym roku marka promowała zaledwie co piąty swój post, ale wyraźnie wzmocniła płatna komunikację w okresie wakacyjnym.

http://content.socialbakers.com/

http://content.socialbakers.com/

#Lego na Twitterze

twitter.com/LEGO_Group

twitter.com/LEGO_Group

Marka Lego odnosi również sukcesy na pozostałych kanałach. Jednym z nich jest Twitter. Aż 1/3 swoich obecnych fanów firma pozyskała tylko w zeszłym roku. A interakcji zaszło zdecydowanie więcej niż w porównaniu z latami ubiegłymi. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu Real Time Marketingu. Największym zainteresowaniem cieszył się tweet, który dotyczył kolekcji kloców z filmu Star Wars. Tweet z postaciami, które wzbudziły duże zainteresowanie został na dodatek opublikowany dzień przed premierą wyczekiwanego filmu „Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy”. Koniec końców na wpis zareagowało ponad 8 000 osób.

Zabawki na Instagramie

https://www.instagram.com/lego/

https://www.instagram.com/lego/

Na Instagramie marka Lego od początku 2014 roku sukcesywnie gromadzi swoich oddanych fanów. Socialbakers porównał dane statystyczne z czwartego kwartału 2014 i 2015 roku. Przyprawiają one o prawdziwy zawrót głowy. Liczba obserwujących wzrosła aż o 304%! Opublikowano o 59% więcej postów przez co otrzymano 80% więcej interakcji. Profil Lego na Instagramie obserwuje prawie półtora miliona użytkowników, z czego ponad połowa nowych obserwujących polubiła konto w ubiegłym roku.

http://content.socialbakers.com/

http://content.socialbakers.com/

Mistrz Lego na YouTube

https://www.youtube.com/user/LEGO

https://www.youtube.com/user/LEGO

Jeśli nadal działalność Lego na trzech platformach nie zrobiła na Was wrażenia najlepsze statystki zatrzymaliśmy na koniec. Kanał na YouTubie, który prowadzi Lego subskrybuje blisko 2 miliony użytkowników. Marka zamieszcza średnio 6 filmów dziennie! Są one podzielone na kategorie – krótkie filmy, superbohaterowie oraz ze względu na język. Dotychczas producent klocków opublikował 6 139 wideo, które zostały wyświetlone ponad miliard razy w 2015 roku.

http://content.socialbakers.com/

http://content.socialbakers.com/

Jak Lego zbudował swój sukces?

W dzisiejszych czasach nie wystarczy być obecnym w social media. Trzeba się porządnie napracował, aby w nich zaistnieć. Klienci oczekują treści związanych z marką, które odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom. Ważne jest również, aby niwelować napotkane przeszkody. Jedną z nich jest bariera językowa. Marce się to udało. Publikuje on filmy w wielu językach.

Plan budowy

Lego rozumie potencjał i potęgę mediów społecznościowych, rozumie również co marka może zyskać, kiedy jej kampania jest mądrze prowadzona. Pomimo tego, że marka osiąga niesamowite wyniki to zdaje sobie sprawę, że nie statystyki są najważniejsze, a to co widzi i zapamiętuje klient.

Strategia prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych opiera się na 3 aspektach. Celnie odpowiada na potrzeby użytkowników mediów społecznościowych, za pomocą contentu kreuje wartości oraz wykorzystuje komunikację opartą na Real Time Marketingu.

Bez wątpienia marka Lego jest dobra w te klocki!

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail