X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat nabył aplikację Vurb za 110 milionów dolarów – co się zmieni?

Snapchat stał się jedną z najbardziej popularnych aplikacji na świecie dzięki swojej funkcji Snapchat Stories. Niedawno Instagram został wzbogacony o tego typu narzędzie. Czy teraz Snapchat zmieni kierunek?

Snapchat nabył aplikację Vurb za 110 milionów dolarów – co się zmieni?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Ostatnimi czasy było bardzo głośno o Instagramie, a to za sprawą nowo wprowadzonej funkcji, która wprost została skopiowana ze Snapchata. Mowa oczywiście o Instagram Stories, czyli zdjęciach, które znikają po 24 godzinach. Kiedy wszyscy krzyczeli, że Facebook jest starszym i bogatszym bratem, któremu wszystko wolno, my zastanowiliśmy się czy aby przypadkiem ruch jaki wykonał Instagram nie był po prostu genialny.

Czytaj więcej: Jak firmy mogą sprytnie wykorzystać Instagram Stories do promocji swojej marki?

Dzisiaj powinniśmy zastanowić się jaki ruch wykona Snapchat. Czy pogodzi się z faktem, że nie jest już jedyną aplikacją, która pozwala na publikowanie zdjęć, które znikają po zaledwie 24 godzinach. Czy może zacznie się rozwijać w zupełnie innym kierunku?

Aplikacja Vubr wykupiona przez Snapchata

Jak możemy się dowiedzieć z zagranicznych portali Snapchat jest w czasie finalizacji zakupu aplikacji Vurb. Aplikacja ta jest programem, który dostarcza wyniki w pełni spersonalizowane do potrzeb jego użytkownika. Na podstawie wcześniej podanych zainteresowań wyświetla informacje związane z miejscami, które warto odwiedzić, restauracjami, w których warto zjeść oraz książkami, które warto przeczytać.

Snapchat w nowej (lepszej) odsłonie?

vurb.com

vurb.com

Jako pierwszy informację o sprzedaży aplikacji Vurb za około 110 milionów podał serwis The Information. Oczywiście wraz z nią pojawiała się masa pytań na temat tego jak Snapchat mógłby do swoich potrzeb wykorzystać aplikację. Może już niedługo Snapchat stanie się pomocny w organizowaniu wieczornego wyjścia ze znajomymi albo pozwoli sprawdzić najciekawsze informacje.

Co się może zmienić?

Vurb_ SnapchatZarówno jedna strona, jak i druga strona umowy, amerykańskim serwisom internetowym odmówiły komentarza, dlatego pozostało im snuć na ten temat domysły. Przede wszystkim Snapchat mógłby skorzystać z bazy informacji zgromadzonej przez Vurb. Aplikacja stworzyła tak zwane karty miejsca, za pomocą których użytkownicy mogą dokonać rezerwacji stolika albo kupić bilet do kina. Oczywiście informacje mogłyby zostać zintegrowane z opcją geolokalizacji. Mogłoby to oznaczać, że osoba, która zobaczy snapa posiłku będzie mogła szybko sprawdzić, gdzie został on zrobiony, a następnie dowiedzieć się odrobinę więcej na jego temat.

Snapchat będzie spersonalizowaną wyszukiwarką?

Jednym słowem, dotychczasowe przeznaczenie Snapchata mogłoby ulec zmianie. Aplikacja dostarczałaby swoim użytkownikom spersonalizowanych rekomendacji na temat miejsc, które warto odwiedzić. Ponadto bardzo możliwe, że nowe zastosowanie współgrałoby z innym niedawno opracowanym patentem. Mechanizmem, który umożliwia targetowanie reklam w oparciu o obiekty widoczne na snapach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail