X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

„Spotkania Sąsiedzkie”, czyli kolejna akcja Ikea skazana na sukces

W ostatnim czasie z zachwytem pisaliśmy o prowadzonych przez markę Ikea działaniach. Tym razem nie jest inaczej - firma we współpracy z YouTuberem Reżyser Życia przeprowadziła eksperyment społeczny i zaplanowała akcję "Spotkania Sąsiedzkie". Co tym razem zaplanowała marka?

„Spotkania Sąsiedzkie”, czyli kolejna akcja Ikea skazana na sukceshttp://www.spotkania-sasiedzkie.pl/

W piątek na kanale IKEA Polska na YouTube pojawiło się wideo IKEA: Eksperyment Społeczny prezentujące przebieg doświadczenia. Do studia zaproszono osoby, które mieszkają obok siebie, ale o tym nie wiedzą. Usadzono je na krzesłach odwróconych do siebie tyłem tak, by nie można było zobaczyć rozmówcy.

Biorący udział w spotkaniu mieli się poznać za pomocą rozmowy. Na początku trochę nie śmiało przedstawiali się sobie i rozpoczęli konwersację o tym co robią, gdzie pracują, co lubią. Po jakimś czasie pozytywnie nastrojeni uczestnicy mogli się odwrócić i zobaczyć. Wtedy przekonali się, że tak naprawdę rozmawiali z… sąsiadem, którego dotąd bliżej nie poznali. Za koncept kreatywny materiałów wideo odpowiada agencja Kalicińscy.com, a za produkcję Fog Content Agency.

Oto kilka powodów dla których uważamy, że ta akcja Ikea jest skazana na sukces.

1. Współpraca z YouTuberem

https://www.youtube.com

https://www.youtube.com

Do przeprowadzenia eksperymentu zaangażowano YouTubera z kanału Projekt Życie, który w swojej twórczości wychodzi z założenia, że”życie pisze najlepsze scenariusze”. Daniel Rusin, bo tak naprawdę nazywa się twórca filmów, jest odpowiedzialny za takie wideo jak przeniesiony na polską rzeczywistość eksperyment społeczny z Norwegii Chłopiec bez kurtki. Co byś zrobił?”, który ma prawie 2 miliony wyświetleń, za „Zadzwoń do przyjaciela”, czy „Co sądzisz o sobie”. Jego kanał subskrybuje 43 326 osób, a fanpage na Facebooku lubi 23 901 użytkowników. W eksperymencie Ikei jest prowadzącym akcję.

Poprosiliśmy zaangażowanego w eksperyment Youtubera o komentarz na temat kampanii:

6jumem0t

Daniel Rusin, youtuber, twórca kanału Reżyser Życia

Do współpracy zaprosiła mnie agencja Kalicińscy. Zaproponowali ciekawy scenariusz na film promujący spotkania sąsiedzkie IKEA, który odpowiada tematyce mojego kanału Youtube, czyli eksperymentów społecznych, więc bez wahania zgodziłem się. Tym bardziej, że sama idea filmu jest bardzo mądra. Bywa tak, że w tym pędzącym świecie nie mamy czasu, by poznać swoich sąsiadów. Mówimy im jedynie ”dzień dobry” albo i nawet tego unikamy… Ten eksperyment był wyzwaniem, ale i także wielką frajdą.

Widzę, że film dobrze się przyjął w sieci i wiele osób ciepło o nim się wypowiada. Oby więcej takiego contentu w sieci. W gąszczu bardziej i mniej zabawnych komedii i pranków warto pokazać to, co najważniejsze – człowieka i jego emocje.

2. Media społecznościowe

https://www.facebook.com/IKEApl

https://www.facebook.com/IKEApl

Film został opublikowany w serwisie Youtube i udostępniono go także na Facebooku IKEA.pl oraz Projekt Życie. Użytkownicy mogą go zatem komentować, przekazywać dalej i zaznaczać, czy sam eksperyment przypadł im do gustu czy nie.

3.Wydarzenia na Facebooku

https://www.facebook.com

https://www.facebook.com

Akcja „Spotkania Sąsiedzkie” to organizowane w dziesięciu polskich miastach wydarzenia. Na Facebooku pojawiły się eventy zachęcające do przybycia 27 sierpnia i 3 września na spotkania w Bydgoszczy, Krakowie, Katowicach, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi, Inowrocławiu i Toruniu.

„IKEA zaprasza do refleksji nad swoimi relacjami z sąsiadami, jak również stwarza możliwość faktycznego ich poznania organizując cykl lokalnych „Spotkań Sąsiedzkich”. Już od jakiegoś czasu marka realizuje strategię komunikacji w duchu experiential marketingu. Silnym tego dowodem jest funkcjonująca od kilku miesięcy w centrum Warszawy Kuchnia Spotkań IKEA, a obecnie cykl „Spotkań Sąsiedzkich” w kilku miastach w Polsce. To przykłady w jaki sposób można prowadzić dialog z konsumentem i budować z nim silną więź, zapraszając do bezpośredniego doświadczania marki.”

Alicja Szydłowska, Strategy Director, Kalicińscy.com

4. Strona internetowa i materiały dodatkowe

http://www.spotkania-sasiedzkie.pl/

http://www.spotkania-sasiedzkie.pl/

Na stronie Spotkania Sąsiedzkie możemy nie tylko obejrzeć wideo z eksperymentu, ale i dowiedzieć się o lokalizacjach spotkań i o hashtagu #dobrzemiecsasiada. Ponadto możemy pobrać i wydrukować materiały dodatkowe – plakaty informacyjne dla wybranego miasta, które ułatwią nam zachęcenie sąsiadów do przyjścia na wydarzenie.

5. Opowieść o emocjach

Bohaterowie eksperymentu po zakończeniu eksperymentu opowiadają o swoich uczuciach.

„Miałam ochotę go uściskać”

„Byłam szczęśliwa, że mogę być blisko kogoś kto tak ciepło ze mną rozmawiał, otworzył się.”

„Boimy się, że wyjdziemy na głupków, że o Jezu zagadam do tego chłopaka czy zagadam do tej dziewczyny to na głupka wyjdę, a to nieprawda, ludzie są tak naprawdę otwarci i raczej chyba spragnieni rozmów, towarzystwa.”

„Idea projektu Spotkania Sąsiedzkie IKEA dała nam szansę, by podejść do zadania z otwartymi głowami. Chcieliśmy zaprosić gości na wydarzenia przypominając im o prawdziwej potrzebie, którą wszyscy w sobie mamy – poznania drugiego człowieka. Sąsiedzi już są niedaleko, a mogą stać się bliscy. Zaprosiliśmy do współpracy Reżysera Życia, bo zależało nam na jak najnaturalniejszym odwzorowaniu prawdziwej sytuacji, choć w zaaranżowanych warunkach studyjnych – z takich projektów słynie Daniel. Przyniosło to efekt, bo wideo rozprzestrzenia się w sieci i wzbudza pozytywną postawę społeczną. O to chodziło.”

Olga Świątecka, koordynująca projekt z ramienia Kalicińscy.com

6. Konkretny cel

Eksperyment i wydarzenia towarzyszące mają uświadomić odbiorcom, że dobrze mieć sąsiada. Przelotne spotkania z sąsiadami w windzie czy w sklepie nie zawsze są wystarczającą okazją do poznania mieszkańców bloku/okolicznych domów.  Jesteśmy tak bardzo zabiegani, a czasami wystarczy zwykłe: „dzień dobry”. Często przez długi czas mieszkamy obok kogoś i nawet nie mamy pojęcia o jego istnieniu. Ta akcja ma pokazać, że warto poznać swojego sąsiada, bo być może jest to bardzo przyjazna i interesująca osoba.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail