X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ukryty przycisk „Zaproś” na Facebooku pozwoli bezpłatnie pozyskać nowych fanów [AKTUALIZACJA: Oświadczenie Facebooka]

Poznaj metodę, która najprawdopodobniej obecnie jest w fazie testów, ale już może przynosić korzyści. Bo w dzisiejszych czasach zdobycie 1 000 nowych fanów w kilka tygodni bez wydania nawet złotówki to naprawdę dobry wynik.

Ukryty przycisk „Zaproś” na Facebooku pozwoli bezpłatnie pozyskać nowych fanów [AKTUALIZACJA: Oświadczenie Facebooka]fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama



W zeszłym tygodniu pisaliśmy o badaniu, które po raz kolejny potwierdziło, że nad wydawcami publikującymi treści na Facebooku zebrały się czarne chmury. Dwukrotna zmiana algorytmu i polityki największego na świecie portalu społecznościowego spowodowały, że zasięg organiczny spadł aż o połowę. Podczas gdy jedni „narzekają” na ograniczenia, inni zanotowali wzrost zasięgu organicznego, bowiem algorytm Facebooka faworyzuje naszych znajomych i rodzinę, ale również patrzy przychylnym okiem na…

Czytaj więcej: Zasięg organiczny postów publikowanych przez wydawców na Facebooku spadł aż o 50%! Wiemy, jak temu przeciwdziałać

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach, aby coś „ugrać” na Facebooku wymaga się od nas albo dużego budżetu albo odrobiny sprytu i obserwacji. Ani jednego ani drugiego nie brakuje specjaliście ds. marketingu internetowego, który na łamach amerykańskiego serwisu Social Media Today opublikował artykuł, w którym opisał jak pozyskać nowych fanów strony nie inwestując w reklamę.

Ukryty przycisk „Zaproś”

Na wstępnie swojego materia

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


łu Larry Kim zaznaczył, że z jego obserwacji wynika iż przycisk nie jest dostępny u każdego, dlatego podejrzewa, że funkcja może być obecnie w fazie testów. Z prośbą o tę informację zwróciliśmy się do Biura Prasowego Facebooka. Warto jeszcze dodać, że omawiany przycisk nie jest wszystkim dobrze znaną opcją „Zaproś znajomych do polubienia tej strony”.

[AKTUALIZACJA 17.08.2016] Oświadczenie Facebooka

Funkcjonalność jest aktualnie dostępna wyłącznie dla stron, które mają mniej niż 100 tys. polubień, dzięki czemu Facebook ogranicza możliwość wysyłania do osób korzystających z Facebooka niechcianych wiadomości. Kiedy strona osiąga ponad 100 tys. polubień, opcja zapraszania osób, które polubiły nasz post zostaje zablokowana.Funkcjonalność została udostępniona w zeszłym roku na urządzeniach stacjonarnych, na urządzeniach z systemem iOS – w tym roku, natomiast wersja dla urządzeń z systemem Android jest w fazie testów.

Gdzie znaleźć ukryty przycisk?

www.facebook.com/SocialMediaPress/

www.facebook.com/SocialMediaPress/

Gdzie zatem został ukryty przycisk, który może pomóc nam odnieść sukces? Aby odnaleźć przycisk „Zaproś” należy pod danym postem kliknąć na ikony przedstawiające liczbę polubień i Facebook Reactions. Wówczas pojawi nam się lista osób, które polubiły opublikowany wpis, ale niekoniecznie są fanami naszej strony. Po prawej stronie od zdjęcia profilowego oraz imienia i nazwiska widzimy szary button z napisem „Zaproś”.

Wzrost liczby nowych fanów

Larry Kim, który przetestował tę opcję na swojej stronie zauważył 15/20% wskaźnik akceptacji na wysłane przez niego zaproszenia. W przeciągu kilku tygodni dzięki nowej metodzie dodał on aż 1000 nowych fanów do swojej strony. Przy czym jednego dnia nie można wysłać więcej niż od 500 do 1000 zaproszeń. Kiedy limit zostanie przekroczony Facebooka nas o tym powiadomi, a my będziemy mogli ponownie zacząć wysyłać zaproszenia dopiero następnego dnia.

Ukryta metoda lepsza od reklamy?

Na pewno przycisk „Zaproś” może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą przeznaczać pieniędzy na promocję swojej strony. Ponadto, swoją ofertę kierujemy do osób, które już kiedyś były na naszej stronie i chociaż raz polubiły opublikowaną na niej treść. Dzięki metodzie ukrytego przycisku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaproszone osoby, które miały styczność z contentem chętniej polubią naszą stronę niż osoby, którym wyświetliliśmy reklamę.

Wyróżnienie

Larry Kim nie tylko zauważył wzrost liczby osób, które lubią jego stronę, ale również liczby przesłanych do niego wiadomości. Co więcej, użytkownicy nie traktowali zaproszenia do polubienia fanpage’a jako spamu, ale wręcz jako zaszczyt! Oczywiście, liczba osób, które lubią naszą stronie nie jest jedynym wyznacznikiem naszego sukcesu, ale mogą być one ważne dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z nasza marką.


Reklama


      Reklama

      [FM_form id="1"]