X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

8 zagadnień konferencji InternetBeta 2016, które warto znać

Przez trzy dni Kielnarowa k. Rzeszowa stała się centrum branży internetowej. A wszystko to za sprawą trwającej od 14 do 16 września 2016 roku konferencji InternetBeta.

8 zagadnień konferencji InternetBeta 2016, które warto znaćfot. Piotr Kordyś, facebook.com/InternetBeta

Przez trzy dni kampus Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej koło Rzeszowa stał się skupiskiem branży internetowej. Tegoroczna InternetBeta, która odbyła się w dniach 14-16 września to już ósma edycja konferencji w której wzięli udział przedstawiciele najważniejszych agencji reklamowych i digitalowych, inwestorzy, startupowcy, rozwijający innowacyjne projekty, managerowie i właściciele zarządzających największymi serwisami i sklepami internetowymi, osoby odpowiedzialne za marketing i innowacje, socjologowie, psychologowie, a także przedstawiciele samorządów i organizacji pozarządowych.

Na scenie InternetBeta 2016 stanęły takie osoby jak Paweł Tkaczyk, Maciej Budzich, Barbara Stawarz, CEO Freshmail Paweł Sala, Bartłomiej Gola ze SpeedUp Group, CEO Brand24 Michał Sadowski czy Krystian Gontarek – najmłodszy start up’owiec w Polsce. W sumie podczas wydarzenia wystąpiło prawie 80 prelegentów, wygłoszono ponad 70 prezentacji. Jakie najważniejsze zagadnienia w nich poruszono podczas InternetBeta 2016?

1) Influencer marketing jest na topie

Jednym z trendów, który królował wśród prelegentów był influencer marketing. Rafał Masny a.k.a Masny z Abastrachuje TV przedstawił to z perspektywy influencera, a Izabela Szymczyk z Coca-Cola oraz Mateusz Jasiński z New Balance Poland z perspektywy marki. Dobrze dopasowany do marki influencer będzie dodawał wiarygodności, wygeneruje content, a przede wszystkim skupi wokół siebie społeczność.

2) Wideo w prezentacjach – warto

Inny trend dotyczył komunikacji i prezentacji marek – Maciej „mediafun” Budzich zwracał uwagę na to, że grzechem prezentacji firmowych jest umieszczanie w nich 10 minutowych wideo opowiadających o firmie. Mówił także, że generalnie boimy się wykorzystywać tego typu treści ze strachu, że coś nie zadziała, że może nie pojawi się głos oraz, że warto zaryzykować i umieszczać krótkie wideo, z napisami, trwające około minutę, w trybie offline, ponieważ przyciąga ono uwagę odbiorców. Mediafun mówił także, że nie warto kierować się nurtem jeden slajd – jedna minuta, a raczej tym, by zwiększać dynamikę naszego przemówienia i umieścić w nim element zwracający uwagę widza.

3) Cztery pytania dla konstruowania informacji

Piotr Bucki w swoich wystąpieniu zwrócił uwagę na ważny problem błędów poznawczych i tego, jak dzięki swojej lepkości stają się one viralami.  Opowiedział on o klątwie wiedzy, czyli niemożności wyobrażenia sobie, że jedna strona nie wie tego co druga, o klątwie marketingowej oraz o klątwie rozszerzonych wersji reżyserskich. Zwrócił także uwagę na to, że przy konstruowaniu informacji powinniśmy kierować się czteroma pytaniami wobec jej odbiorców: Co mają zrozumieć? Co mają zapamiętać? Co mają poczuć? Co mają zrobić?

4) Lekcje na temat internetu

Prezentacja Barbara Stawarz przeniosła użytkowników w świat bez internetu. Prelegentka opowiadała o tym, że obecnie 4 miliardy ludzi nie ma dostępu do sieci oraz o tym, jak w innych częściach świata ściąga się filmy i internet na pendrive. Przedstawiła także kilka lekcji na temat internetu z których wynika, że każdy chce nowoczesności, ale żadne narzędzie nie zastąpi nam spotkania z drugim człowiekiem, że mieliśmy latać na Marsa, a zbieramy Pokemony, oraz że nie możemy szastać słowami i, że powinniśmy zmobilizować się do ruchów społecznych.

5) Internet motorem napędowym

Bartłomiej Gola mówił o transhumanizmie, o tym, że powstanie maszyna, która będzie miała świadomość i że wiązały się z tym będą wyzwania. Taki byt będzie niemożliwy do wyłączenia, będzie od nas wielokrotnie lepszy, a nasza relacja z nim będzie przypominała relację z bogiem. Gola zaznaczył także, że wszystko to co pochodzi z internetu jest motorem napędowym innych dziedzin, oraz, że orientacja technologiczna sprawia, że firmy nie powstają na wskutek badań i zapotrzebowania, ale w wyniku ludzkiej chęci i pędu do rozwoju technologii.

6) Potrzebna edukacja na temat Adblocka

Prelekcja Alicji Głowackiej uświadomiła, że wydawcy i reklamodawcy tracą rocznie aż 21,8 milardów dolarów z powodu Adblocka. W Polsce z wtyczki korzysta 34,9 procent użytkowników internetu i głównie są to ludzie młodzi, w wieku 18-24 lata. W większości przypadków wynika to z obawy przed nadużyciem naszych danych, ze złego targetowania oraz wzrostu liczby reklam. Nie mamy jednak świadomości jakie skutki niesie za sobą blokowanie reklam – odcięcie reklamodawcy od dochodu a w przyszłości nas samych od produktu, dlatego niezwykle ważna jest edukacja użytkownika.

7) PR = część strategii biznesowej

Magdalena Grochala i Tomasz Majewski zwrócili uwagę na sceptyczne nastawienie mediów do start up’ów, a aż 79 procent korzysta ze środków własnych i to dzięki nim ciągu ostatnich 28 lat w Stanach Zjednoczonych w stworzono nowe miejsca pracy. Mówcy zaznaczyli, że Public Relations zaczyna się w domu, że to założyciel start up’u jest sercem i głosem produktu oraz, że PR powinien on być częścią strategii biznesowej. Dali także cenną radę – w komunikacji należy mówić dlaczego, a nie co oraz posiadać coś, co uwiarygodni przekaz.

8) Kroki do budowy globalnego sukcesu

Michał Sadowski dał uczestnikom konferencji wskazówki dzięki, którym zbudujemy globalny biznes m.in by poznać kanały komunikacji marketingowej obserwując ruch na stronach o podobnym targecie, zbudować wiarygodność marki i chwalić się ustami klientów. Uczulał także, by odnajdywać w internecie wątki, w których ludzie szukają oferowanego przez nas produktu, a także, że jedyną rzeczą, która dzieli nas od sukcesu w biznesie jest cierpliwość. 

Podczas konferencji odbyły się również różne warsztaty, m.in z DJ Stevem Nashem w strefie Microsoft Surface. Wyłoniono także zwycięzcę konkursu STARTUP SITO, którym został SmartBOX. Nagroda publiczności trafiła do SaaSMgr.

14322221_925873974185672_897484215799066106_n

fot. facebook.com/InternetBeta

14355116_926174014155668_3561901955822535067_n

fot. facebook.com/InternetBeta

14369913_926879547418448_8666634985640967711_n

fot. facebook.com/InternetBeta

14359129_927397190700017_8703511551952728325_n

fot. facebook.com/InternetBeta

14355019_926136440826092_6695617987059077638_n

fot. facebook.com/InternetBeta

14333140_926174364155633_8926635213855770874_n

fot. facebook.com/InternetBeta

Organizatorzy umili uczestnikom czas konferencji hektolitrami kawy od Coffeedesk, napojami od Coca-Cola, testami HTC Vive z Neoclick, występami Bovskiej, DJ Steve Nasha i Goorala czy porannym biegiem z New Balance. Wydarzenie sponsorowali: PWC, Octawave, Yieldriser, Microsoft Surface, Inis, Wonga i Neoclick.

A jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda „Beta” z perspektywy uczestnika, to polecamy to krótkie wideo:

SOCIALPRESS jest stałym patronem medialnym InternetBeta od 2010 roku.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail