X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook zapowiada nowe narzędzia pomiarowe

Facebook nawiązuje współpracę z firmami zajmującymi się pomiarami i prezentuje nowe narzędzia. W jaki sposób ułatwi nam to decyzje reklamowe?

Facebook zapowiada nowe narzędzia pomiarowefot. bank zdjęć shutterstock.com

Mierzenie procesów reklamowych jest istotnym elementem działań marketingowych – pomaga w ocenie ich skuteczności i stopnia przystosowania do odbiorcy. Jednak pomiar na różnych urządzeniach, kanałach i platformach, bez konsekwentnego mianownika, jest trudny. Tym mianownikiem powinni być prawdziwi ludzie. Gdy człowiek nie jest w centrum kampanii, aż 66 procent zdarzeń konwersji pozostaje nierozpoznane. Jak skupić się na nim w procesie mierzenia efektów? Jednym z najlepszych sposobów jest współpraca marketerów z zaufanymi partnerami zajmującymi się pomiarami.

Facebook w zakładce Facebook Biznes zapowiada kilka nowych narzędzi pomiarowych, które pozwolą na lepsze zrozumienie efektywności naszych kampanii, tego czy przynosi ona efekty sprzedażowe i jaki wpływ na odbiorcę mają reklamy.

Nielsen Catalina Solutions

Od wczoraj Nielsen Catalina Solutions oferuje reklamy Consumer Package Goods (CPG), czyli dóbr konsumpcyjnych, co umożliwi nam zrozumienie wpływu Facebooka i Instagrama na decyzje zakupowe.

Oracle Data Cloud

Oracle Data Cloud współpracuje z Facebookiem od czterech lat. Nowe narzędzie Facebook Lift API sprawi, że pomiary będą bardziej dostosowane do małych firm. Sprawdzimy jak użytkownicy zachowują się przed zobaczeniem reklamy i czy zachęca ich do zakupu. Wydzielone zostaną dwie grupy – badana naukowo i kontrolowana metodologicznie. Pierwsza grupa zobaczy reklamę, a druga nie. Wówczas widoczne będą różnice w sprzedaży przed i po dotarciem reklamy.

Integracja Facebook Atlas oraz Visual IQ i Neustar

Nowe narzędzie zintegrowane z Facebook Atlas,  pozwoli na lepsze decyzje reklamowe. Podjęcie decyzji o wykupieniu kredytu jest trudne i zazwyczaj oparte na ostatnim kliknięciu w reklamę. Od teraz marki będą mogły korzystać z narzędzia, które wykaże jakie reklamy zasługują na zakup kredytu.

Pomiary mobilne

Reklamodawcy na urządzenia mobilne także chcą odejść od metody oceny efektywności reklam pod kątem ostatniego kliknięcia. Od teraz współpraca z  takimi partnerami jak Adways Inc., AppsFlyer, Apsalar, CyberZ, Kochava i Localytics umożliwi przypisanie kredytów także do takich reklam, które zostały wyświetlone, ale odbiorcy w nie nie kliknęli.

Media społecznościowe dysponują obecnie ogromnym potencjałem reklamowym. Facebook deklaruje, że jego model integracji marketingowej jest preferowany dla największych firm na świecie i pozwoli zgromadzić informacje, które zaoowocują lepszymi decyzjami reklamowymi, także dla urządzeń mobilnych.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail