reklama
W mediach społecznościowych dzielimy się zdjęciami prezentującymi nasze chwile szczęścia, tym, co jest atrakcyjne i miłe dla oka. Tak też było z profilem na Instagramie 25-letniej Paryżanki, Louise Delage. Kobieta publikowała zdjęcia ze swoich podróży jachtem, spotkań ze znajomymi czy imprez. Wszystkie fotografie łączył jednak jeden wspólny element – alkohol. Butelki piwa, kieliszki wina czy drinki towarzyszą Louise na prawie każdym ze 150 zdjęć. Mimo to żaden z ponad 100 tysięcy obserwatorów nie zauważył tego problemu.
Louise Delage to postać wykreowana przez francuską agencję reklamową BETC na rzecz kampanii społecznej prowadzonej przez Addict Aide – organizację walczącą z uzależnieniem od alkoholu. Akcja miała skupić uwagę użytkowników Instagrama i otworzyć im oczy na problem alkoholizmu, który dotyczy także tak młodych osób jak Paryżanka. Przez dwa miesiące na profilu @louise.delage pojawiały się zdjęcia i wideo prezentujące idealny świat młodej kobiety. Kilka dni temu opublikowano wideo “Like my addiction” odkrywające drugie dno całej akcji.
W codziennym biegu często pobieżne przeglądamy media społecznościowe. Bezmyślnie lajkujemy zdjęcia, szerujemy treści, którym nawet dokładnie się nie przejrzymy. Jak pokazuje akcja z Louise Delage, przegapiamy w ten sposób ważne problemy. Użytkownicy lajkowali i wyświetlali jej zdjęcia, nikt nie zauważył problemu. Być może ta przeprowadzona w nietypowy sposób akcja, która odbiła się echem w internecie, choć w minimalnym stopniu wpłynie na nasz sposób konsumpcji treści i przypomni, że social media często stwarzają pozory odbiegające od rzeczywistości.