
reklama
Usługa dla firm była wcześniej znana jako Facebook at Work i dotąd korzystało z niej ponad tysiąc organizacji z całego świata, głównie z takich krajów jak Indie, USA, Norwegia, Wielka Brytanii i Francja. Podczas testów na platformie stworzono ponad 100 tysięcy grup. Od teraz usługa będzie dostępna pod nową nazwą, dla wszystkich organizacji, które wyrażą chęć wprowadzenia narzędzia dla swoich pracowników.
Facebook deklaruje, że miejsce pracy to komunikacja pomiędzy biurkami i fizyczna przestrzeń, a my bardzo dużo czasu spędzamy w podróży, na urządzeniach mobilnych. Workplace ma zastąpić wewnętrzne komunikatory i e-maile w firmie. Z platformy korzystają obecnie światowe marki jak Danone, Starbucks, Booking.com, międzynarodowe organizacje non-profit jak Oxfam czy firmy regionalne jak YES Bank w Indiach. Wszystkie te organizacje pracują w różny sposób, a misją Workplace jest utrzymywanie kontaktu między ich pracownikami.

fot. materiały prasowe
Profile użytkowników bÄ™dÄ… tworzyÅ‚y firmy. Za pomocÄ… Workplace zyskamy dostÄ™p do podstawowej infrastruktury Facebooka – miÄ™dzy innymi do AktualnoÅ›ci, tworzenia i udostÄ™pniania treÅ›ci w grupach czy korzystania z rozmów Live, Reakcji, filtrów wyszukiwania, czatów i rozmów wideo. W tym samym czasie możemy rozmawiać z kolegÄ… drugiego koÅ„ca Å›wiata, brać udziaÅ‚ w burzy mózgów i Å›ledzić Live z prezentacji szefa. Platforma daje także dostÄ™p do panelu z analitykÄ… i możemy zintegrować jÄ…Â z naszym system IT.Aby uÅ‚atwić firmom rozpoczÄ™ciu korzystania z Workplace, Facebook ogÅ‚osiÅ‚ Program Partnerski – miÄ™dzynarodowe firmy z branży technologicznej i usÅ‚ugowej, takie jak Deloitte, pomogÄ… uczynić platformę jeszcze bardziej powszechnÄ… w obszarze biznesu.

fot. materiały prasowe
Koszt korzystania z Workplace bÄ™dzie zależny od realnej liczby użytkowników narzÄ™dzia w firmie. Można skorzystać z trzymiesiÄ™cznej, darmowej wersji testowej. Później bÄ™dzie to koszt 3 dolarów – dla maksymalnie 1000 użytkowników, 2 dolarów przy liczbie 1001 do 10 000 użytkowników i 1 dolara powyżej 10 001 osób. Instytucje edukacyjne i organizacje non-profit mogÄ…Â korzystać z platformy za darmo
Ponadto, przy okazji promocji nowej platformy, Facebook wprowadza także Mutli-Company Groups, czyli przestrzenie w których pracownicy różnych organizacji będą mogli współpracować po za firmą w bezpieczny sposób. Pojawią się one w nadchodzących tygodniach.