
reklama
Marki zaczynają coraz częściej dostrzegać potencjał twórców treści wideo i korzystają z połączenia jakie mają Youtuberzy ze swoimi fanami, by dotrzeć do swojej grupy docelowej w ciekawy sposób. Widzowie doceniają jednak przejrzystość takich działań, jak lokowanie produktu czy sponsoring. Dlatego YouTube zdecydował się na wprowadzenie oznaczenia takich treści.
Jak czytamy na blogu YouTube Creators, nowa usługa jest odpowiedzią na żądania użytkowników. Jest wiele sposobów ujawniania płatnych działań, a kilka dni temu do portalu wprowadzono opcję umieszczenia wideo z informacją o lokowaniu produktu. Pojawi się ona już w pierwszych sekundach odtwarzania filmiku. Co więcej, twórcy będą mogli także dodać taką informację do wszelkich istniejących wideo na YouTube, bez utraty wyświetleń czy zmiany innych metryk.

fot. youtube-creators.googleblog.com
Wcześniej twórcy ta
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
kże powinni byli informować o treściach sponsorowanych i lokowaniu produktu zaznaczając taki wariant w panelu zarządzania. Celem takiego działania jest tworzenie zgodnie z polityką serwisu oraz usuwanie takich treści z aplikacji Youtube Kids.
Obsługa notyfikacji “Zawiera lokowanie produktu” jest bardzo proste, ale nie ma globalnego standardu dla twórców i marek. Warto sprawdzić i przestrzegać przepisów obowiązujących dla danego regionu. Product placement w Polsce przeważnie ma charakter komercyjny, a twórca kreujący takie treści otrzymuje za nie wynagrodzenie. Zdarza się, że zabieg ten nie jest oznaczony, a mimo to jest na tyle nachalny i widoczny, że odbiorca sam dostrzega, że w materiale pojawiają się treści prawdopodobnie sponsorowane. Dla utrzymania rzetelności i wiarygodności twórców ważne jest, by być fair w stosunku do swoich widzów i informować o takich działaniach, co teraz ułatwia nam YouTube.
Reklama