reklama
Facebook stał się portalem wszechstronnym. Umożliwia komunikację między użytkownikami, pozyskiwanie kontaktów, rozwój biznesu, a teraz także mocno stawia na wzajemną pomoc i wsparcie humanitarne. Podczas Social Good Forum w Nowym Jorku Facebook zaprezentowano nowe narzędzie Community Help. Pozwala ono społeczności portalu na pozyskanie wsparcia lub pomocy humanitarnej, w tym schronienia, żywności i zaopatrzenia po klęsce żywiołowej.
Raporty o Bezpieczeństwie to opcja dzięki której, w przypadku znajdowania się w pobliżu poważnego zagrożenia, zaznaczając opcję “Jestem bezpieczna” poinformujemy naszą rodzinę i znajomych, że jesteśmy bezpieczni oraz dowiemy, czy z nimi także jest wszystko w porządku. Możemy także zaprosić ich do oznaczenia czy sami są bezpieczni. Narzędzie było dotąd uruchamiane 39 razy, między innymi podczas zamachów we Francji czy trzęsienia ziemi na Filipinach. Sami użytkownicy powołali ją do działania 328 razy. Teraz będzie włączane przez algorytm, w przypadku odnotowania wielu postów w lokalnej społeczności – Facebook zbada publikowane posty i w przypadku zagrożenia pozwoli użytkownikom na jego uruchomienie.
Po uruchomieniu narzędzia Community Help użytkownicy będą kierowani do dedykowanego miejsca, w którym będą mogli się łączyć. W ten sposób Facebook pomoże w uzyskaniu wsparcia i bezpiecznego miejsca. Korzystający z portalu będą mogli zaoferować jedzenie, akcesoria dziecięce, tymczasowe schronienie lub transport.
Tej wiosny obserwowaliśmy następstwa pożaru Fort McMurray w Kanadzie – wówczas ludzie wykorzystywali Facebooka do wzajemnej pomocy, na przykład w znalezieniu miejsca pobytu. Wprowadzane w styczniu Community Help umożliwi jeszcze łatwiejszą komunikację w tego typu sytuacjach.
Zapowiedziano także Fundaraisingu. Jeszcze więcej organizacji non-profit zyska możliwość otrzymania datków lub pozyskania sponsorów. W czerwcu grupy Fundraiserów zbierały pieniądze na organizacje non-profit za pomocą Facebooka. Teraz narzędzie to będzie dostępne dla ponad 750 tysięcy organizacji korzystających z portalu. Do wideo live dodana zostanie także ikona do oddania darowizny oraz możliwość bieżącego dodawania postów.
Narzędzie Community Help będzie testowane w grudniu, a w pełni wprowadzane zostanie w styczniu 2017 roku. Poprzez jego uruchomienie Facebook chce ułatwić użytkownikom wzajemne wsparcie oraz łączenie i odnalezienie się w trudnych sytuacjach losowych.