X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook jak LinkedIn? Serwis testuje dodawanie ogłoszeń o pracę

Facebook nieustannie stara się rozwijać, także w sferze dla biznesu. Tym razem serwis testuje nową funkcję umożliwiającą dodawanie ogłoszeń o pracę. Jak miałaby działać i czy nie wpłynie ona na wizerunek portalu?

Facebook jak LinkedIn? Serwis testuje dodawanie ogłoszeń o pracęfot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook coraz odważniej wkracza w sferę biznesu i usprawnia działania firm w mediach społecznościowych. Świadczą o tym wprowadzone ostatnio nowe funkcje Stron czy nowe możliwości dopasowania Stron za pomocą szablonów, które mają zwiększyć efektywność profili firmowych. Serwis chce być jeszcze bardziej użyteczny w sferze zawodowej i testuje nową funkcję – publikowanie ogłoszeń o pracę.

Jak czytamy na TechCrunch, na stronach firmowych pojawia się zakładka „Job”, za pomocą której moglibyśmy aplikować o pracę. Podczas rozmowy z dziennikarzem portalu TechCrunch pracownik Facebooka wyjaśniał, że obserwowano strony małych przedsiębiorstw i dostrzeżono, że ogłoszenia o pracę są często publikowane na tablicy. Dlatego postanowiono przetestować nową opcję dodawania ogłoszeń i bezpośredniego otrzymywania aplikacji w serwisie.

Nowa funkcja umożliwia dodanie ogłoszenia zawierającego takie informacje jak tytuł pracy, wynagrodzenie czy wymiar godzin, które będzie wyróżnione w news feedzie i widoczne w dedykowanej zakładce „Job”. Po za zaletami takimi jak zyskanie nowego pracownika będzie to także dodatkowa możliwość dla przedsiębiorców na pozyskanie nowych obserwatorów profili.

fot. techcrunch.com

fot. techcrunch.com

W zakładce „Job” pojawi się także funkcja „Apply Now”, która uruchomi standardowy formularz aplikacji o pracę wstępnie wypełniony danymi zamieszczonymi przez nas Facebooku. Złożone wnioski będą przyjmowane jako wiadomości lub, jako druga opcja, wysłane pocztą elektroniczną.

Co więcej, po uiszczeniu opłaty firmy będą miały możliwość wypromowania swojej oferty pracy i dotarcia do większej liczby osób. A to wszystko dzięki zasięgom, danym osobowym oraz zaangażowaniu jakie generuje się na Facebooku.Większość użytkowników na swoim profilu zamieszcza informacje o swoich interesowaniach, edukacji oraz poprzednich i obecnych miejscach pracy. Rekrutujący będą mogli dzięki temu kierować spersonalizowane reklamy ofert pracy do ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami.

Mówi się, że nowa funkcja może stanowić konkurencję LinkedIn’a, serwisu specjalizującego się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Ze statystyk wynika, że teoretycznie jest to możliwe, ponieważ konto na Facebooku ma już 1,79 miliardów ludzi, a profil na LinkedIn 467 milionów. Facebook może zatem dotrzeć do większej liczby osób. Jednakże ci, którzy starają się oddzielać życie zawodowe od prywatnego prawdopodobnie nie przyjmą tej funkcji z entuzjazmem. Facebook był dotąd stosunkowo nieformalnym medium społecznościowym, a funkcja może mieć znaczny wpływ na swobodę i charakter publikowanych przez nas treści. Każde nasze działanie będzie wiązało się z ryzykiem, że dostrzeże je nasz przyszły pracodawca, dlatego nie wszystkie rzeczy, które dotąd bez zastanowienia publikowaliśmy będą mogły pojawić się na naszym profilu.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail