X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wprowadza narzędzie analityczne dla botów

Nowe możliwości dotyczące botów na Facebooku - serwis wprowadza pierwsze narzędzie analityczne botów w tej branży. Od teraz będziemy mogli śledzić w Analyticsie ich działania i pozyskać informacje na temat ich skuteczności.

Facebook wprowadza narzędzie analityczne dla botówfot. bank zdjęć shuttetstock.com

reklama


Boty na Meesengerze to wciąż gorący temat – Facebook kładzie aktualnie duży nacisk na rozwój Messengera jako w tym zakresie. W chwili obecnej istnieje na nim ponad 33 tysiące botów tworzących newsy i rozrywkę, umożliwiających płatności, udostępniających aktualności na temat pogody, potwierdzających rezerwacje hotelu, przesyłających rachunki z dokonanego zakupy czy dających inne funkcje pozwalające na napędzanie doświadczeń z klientem. Twórcy platformy zainspirowani rozwojem oraz otrzymanym feedbackiem postanowili zaoferować dwa nowe zasoby umożliwiające budowę i pomiary w Messengerze. Dodano narzędzie analityczne dla botów w Analyticsie i otwarto program FbStart.

Facebook Analytics dla botów

Facebook Analytics dla Aplikacji jest narzędziem docierającym zarówno do urządzeń mobilnych jak deskopowowych. Pomaga zmierzyć, zrozumieć i zoptymalizować podróż naszego klienta w aplikacji i na stronach. Od wczoraj jest poszerzone o wsparcie analityczne dla botów, przez co stało się ono pierwszym narzędziem pomiarowym dla botów w tej branży.

Nowe bezpłatne narzędzie umożliwia przeglądanie raportów na temat wysłanych i odebranych wiadomości oraz osób, które zablokowały lub odblokowały naszą aplikację, bez konieczności dodawania dodatkowego kodu. Ponadto zyskujemy dostęp do zagregowanych i anonimowych raportów demograficznych dotyczących płci, wieku, wykształcenia, zainteresowań, kraju i języka oraz wielu innych informacji, które pozwolą nam lepiej zrozumieć kto angażuje się z naszymi botami. W przypadku posiadania wielu stron dane te będą filtrowane i wyświetlane z poziomu konkretnej strony.

fot. Facebook

fot. Facebook

Przedsiębiorcy na platformie Messenger mogą także korzystać z API aplikacji Events do logowania niestandardowych zdarzeń dla Analyticsa. Wówczas zyskamy głębszy wgląd w to, jak ludzie angażują się z botami. Dla przykładu – biuro podróży może sprawdzić jak często ludzie są kierowani do prawdziwego agenta, wydawcy wiadomości mogą dowiedzieć się z jaką częstotliwością użytkownicy klikają w link do ich strony, a firmy e-commerce mogą zbudować platformę za pomocą której dowiedzą się jaki procent interakcji z botami powoduje zakup na stronie.

Program FbStart – wsparcie dla programistów

fot. developers.facebook.com/fbstart

fot. developers.facebook.com/fbstart

Wczoraj ogłoszono także otwarcie FbStartglobalnego programu Facebooka, który ma pomóc mobilnym startupom we wczesnych etapach rozwoju w budowaniu i rozwoju aplikacji. Boty dla Messengera zaakceptowane w pogramie otrzymają korzyści wynikające z projektu takie jak kredyty reklamowe na Facebooku, bezpłatne narzędzia oraz usługi od takich partnerów takich jak Amazon, Dropbox czy Stripe.

Boty są obecnie wykorzystywane przez takie marki jak H&M, Skyscanner czy Biały Dom, a firmy takie jak Mastercard i eBay testują tego typu rozwiązania. Jednym z najpopularniejszych botów w Polsce jest asystentka Ada, z którą możemy porozmawiać za pomocą Messengera i znaleźć wymarzone mieszkanie. Coraz więcej firm sięga po tego typu technologie w celu usprawnienia komunikacji, dlatego rozwój na tym polu jest potrzebny. Nowe funkcje dla botów pozwolą na śledzenie działań robotów w obrębie reklam i aplikacji za pomocą bezpłatnego narzędzia analitycznego, a uruchomiony program będzie wsparcie dla początkujących startupów.

  • Elizabeth Dumoulin

    No tak, ale… nie wszyscy znają angielski…

Reklama

[FM_form id="1"]