
reklama
Kilka dni temu rozstrzygnięto konkurs na najlepsze kampanie wideo na Youtube – “The YouTube Ads Of 2016”. Wyłoniono zwycięzców w sześciu kategoriach: Takes A Stand, czyli reklama zajmująca stanowisko, Puts Stars In Your Eyes, czyli reklama z udziałem gwiazdy, Is Your Guilty Pleasure, czyli spot z udziałem dzieci lub kotów, Goes Straight To The Heart, czyli wideo trafiające prosto w serce, Knows No Limits, czyli reklamy uchwycające chwilę oraz Says It On Six, czyli sześciosekundowe wideo uderzające w sendo sprawy. Kto zwyciężył w poszczególny kategoriach? Prezentujemy wyniki głosowania użytkowników.
#TheYouTubeAd – Takes A Stand
Reklama której nie można zignorować. Spot, który może mieć wpływ na lepsze jutro. Wśród nominowanych znalazła się reklama McDonald – McCafé, Always – #LikeAGirl, The Unseen. It Can Wait, Android – Kamień, Papier, Nożyce oraz parki Disneya.
Zwyciężyła reklama The Unseen. It Can Wait, która przestrzega nas i pokazuje, że nigdy nie jesteśmy sami na drodze, a zerkanie na telefon podczas jazdy jest bardzo ryzykowne. Zakłócanie naszej uwagi na w trakcie kierowania pojazdem może spowodować wypadek. Za kampanię odpowiedzialne są agencje BBDO oraz Hearts&Science. Reklama została wyświetlona ponad 5 milionów razy.
#TheYouTubeAd – Puts Stars In Your Eyes
Spot z udziałem celebrytów. Wśród nominowanych znalazły się reklamy Cricket Wireless z Johnem Cena, Lyft z udziałem Demi Lovato, BMW z Clivem Owenem, Best Friends z Kate Walsh i youtuberami Joeye’em Graceffa oraz Rosanną Pansino, a także spot Mobile Strike z Arnoldem Schwarzeneggerem.
Zwycięzcą w tej kategorii okazała się reklama gry Best Friends z Kate Walsh, aktorką z “Grey’s Anatomy” w roli głównej i dwojgiem twórców wideo na YouTube. Bohaterowie reklamy ostrzegają przed uzależnieniem od aplikacji oraz o leczeniu tych, którzy nie mogą przestać grać. Wideo obejrzano blisko 4,5 miliona razy.
#TheYouTubeAd – Is Your Guilty Pleasure
Reklama z udziałem dzieci i kotów. W tej kategorii o tytuł zwycięzcy walczyły reklamy Purina Frikies, Mountain Dew, Evian, Hyundai Motor America oraz Specsavers.
Najlepszym spotem okazało się wideo Purina Friskies poświęcone rozwojowi małych kociątek. Za wideo odpowiedzialne jest BuzzFeed. Filmik zdobył ponad 2 miliony wyświetleń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebook.
#TheYouTubeAd – Goes Straight To The Heart
Kampanie trafiające prosto w serce. W tej kategorii znalazły się wzruszające reklamy Knorr, Procter&Gamble, Budweiser, American Family Insurence oraz Ariel.
Numerem jeden okazała się reklama Budweisera – Chicago Cubs 2016, produkcji VaynerMedia i MediaCom, w której pokazano ostatnie połączenie nieżyjącego już Harry’ego Carray’a – gracza, który począwszy od roku 1981, przez 16 lat wspierał zespół Cubs. Spot obejrzano ponad 3 miliony razy.
#TheYouTubeAd – Knows No Limits
Reklamy uchwycające chwilę. W tej kategorii o tytuł zwycięzcy konkurowały spoty Barbie, Under Armour, Nike, Pokémon oraz GoPro.
Za najlepszy spot uznano wideo stworzone przez MediaCom i agencję Omelet, które zaprezentowano na Super Bowl z okazji 20-lecia serii Pokémon. Pojawiają się w nim najbardziej rozpoznawalne “potwory” – Charizard, Gyarados czy Magnetron, które toczą walkę na polu bitwy ze swoim mistrzem. Wideo cieszy się dużą popularnością – zostało wyświetlono już ponad 25 milionów razy i znalazło się wśród najpopularniejszych reklam na YouTube 2016.
#TheYouTubeAd – Says It In Six
Krótkie, 6-sekundowe reklamy, które w swej zwięzłej formie trafiają w sedno. Nominowane w tej kategorii były wideo Kia, Tide, SweeTARTS, Old Spice oraz Pepsi.
Zwyciężył dość statyczny spot Old Spice #smellegendary, za które odpowiada agencja Wieden + Kennedy, i z którego w humorystyczny sposób dowiadujemy się, że pot został zaprojektowany po to, aby strażacy mogli ugasić pożar.
Użytkownicy serwisu wybrali najlepsze ich zdaniem reklamy tego roku. Głosowanie odbywało sie za pomocą strony www.youtubeadsoftheyear.com. Zwycięskie spoty pokonały nawet bardzo popularne kampanie takie jak Always #LikeAGirls, Nike: Unlitimed You, Procter&Gamble – Thank You, Mom oraz Disney – Unforgettable Stories.
Reklama