X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Instagram i Snapchat z nowymi możliwościami reklamowymi

Instagram i Snapchat, podobnie jak Facebook, wprowadzają nowe możliwości reklamowe. Gdzie i jak w aplikacjach będą wyświetlane reklamy?

Instagram i Snapchat z nowymi możliwościami reklamowymifot. blackhoundcreative.com

Dotąd to Facebook i Instagram bacznie obserwowały rozwój funkcjonalności Snapchata. Tym razem wydaje się być odwrotnie. Wczoraj pisaliśmy o planach wprowadzenia reklam w trakcie emisji na Facebooku. Wedle doniesień mają pojawić się one po 15/20 sekundach odtwarzania wideo. Dziś dotarliśmy do kolejnych informacji na temat nowych możliwości reklamowych w innych kanałach social media. Pojawią się one najpopularniejszych platformach – na Instagramie i Snapchacie.

Z funkcji Instagram Stories na Instagramie każdego dnia korzysta ponad 150 milionów osób. Już 1/3 najczęściej wyświetlanych relacji została stworzona przez marki, a 70 procent korzystających z aplikacji śledzi przynajmniej jedną markę. Co ciekawe, autor co piątej relacji na Instagramie dostaje w związku z nią wiadomość prywatną. Wstępne dane pokazują także, że 1/4 relacji jest realizowana w formacie Boomerang.

Sekcja Stories ma duży potencjał dla reklamodawców, więc już dziś wprowadzono do niej dwie nowe funkcjonalności, które pomogą firmom i markom angażować swoje społeczności oraz docierać do potencjalnych klientów w autentycznej i intuicyjnej formie. W narzędziach biznesowych dostępne są statystyki dedykowane sekcji Stories. Dzięki nim zyskamy dostęp do informacji na temat zasięgu, liczby impresji oraz odpowiedzi. Co więcej, w sekcji zobaczymy także reklamy pełnoekranowe. Testować je będą wybrane marki takie jak Nike, Dove, General Motors czy ASOS.

W zaledwie pięć miesięcy od uruchomienia Relacji na Instagramie (Instagram Stories) liczba osób korzystających z tej funkcji każdego dnia sięgnęła 150 milionów. To duży sukces, który pokazuje potencjał tego narzędzia – mówi Robert Bednarski, CEE Country Director. – Teraz dzięki nowej formie dzielenia się treścią także marki mogą być bliżej swoich klientów i społeczności, w których funkcjonują. W atrakcyjny i ciekawy sposób mogą pokazać swoją działalność „od kuchni”, zapowiedzieć wydarzenie, nowy produkt lub usługę. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie funkcji reklamy w ramach Relacji pozwoli marketerom w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej skuteczniej realizować cele biznesowe, tworząc jeszcze ciekawsze i angażujące treści”

Według informacji Mashable, Snapchat także testuje obecnie dwie nowe funkcjonalności reklam – pomiędzy filmami w sekcji Stories oraz w sekcji Discover. Umieszczane reklam w taki sposób umożliwi reklamodawcom docieranie do swoich grup odbiorców. Co więcej, będą one „głęboko linkowane”, dzięki czemu użytkownicy Snapchata będą bezpośrednio przekierowywani do innych aplikacji lub stron z których je mogą je pobrać. W grudniu 2016 roku tego typu współpracę z aplikacją nawiązał Uber. Podczas podróży samochodem na Snapchacie pojawiają się dedykowane filtry Ubera, które można odblokować za pomocą aplikacji do zamawiania transportu.

Aplikacje cieszą się ogromną popularnością, ale nie wiemy jak wprowadzenie reklam wpłynie na ich popularność. Użytkownicy obawiają się, że zmiany mogą mieć przełożenie na ich wrażenia wizualne i sposób użytkowania aplikacji.

  • Jakub Sobczyk

    Funkcja to nie to samo co funkcjonalność. Te dwa terminy nie mogą być stosowane zamiennie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail