reklama
Każdego dnia media społecznościowe zalewa fala informacji, z których staramy się wyciągnąć te dla nas najważniejsze. Tysiące postów, informacji, danych, linków i wykresów pojawiają się na portalach takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy Pinterest. Aby wyróżnić się na tle innych publikacji warto tworzyć treści graficzne, które znacznie szybciej przykuwają uwagę odbiorcy i łatwo się je konsumuje. Dlatego jeżeli planujesz stworzenie infografiki podsumowującej Twoje działania, zastanawiasz się w jakiej formie opublikować informacje o nowym nowym projekcie lub po prostu chciałbyś w nietypowy sposób zachęcić swoich odbiorców do poszerzenia wiedzy na dany temat, warto sięgnąć po sposoby, które uatrakcyjnią przekaz. Przedstawiamy 15 narzędzi umożliwiających tworzenie kreatywnych postów do mediów społecznościowych.
Canva
Canva to dość znana platforma na której zaprojektujemy różnego typu treści wizualne. Do dyspozycji mamy bibliotekę zawierającą miliony grafik wektorowych, fotografii i ilustracji. Znajdziemy tam szablony i formaty dostosowane do różnych kategorii obrazków, szerokiem gamy czcionek, ikon, kształtów czy szablonów kolaży. Mamy także możliwość załadowania własnych zdjęć, które edytujemy przy użyciu dostępnych filtrów i narzędzi.
Pablo
Za pomocą strony pablo.buffer.com stworzymy proste grafiki dostosowane rozmiarem do Facebooka, Twittera, Instagrama i Pinteresta. Do wybranych obrazków dodamy teksty, filtry, logotypy lub własne elementy graficzne.
Relay
Relay umożliwia tworzenie spójnych wizualnie treści do wszystkich kanałów marketingowych. Grafiki są automatycznie dostosowywane rozmiarem w zależności od tego, gdzie chcemy je udostępnić. Narzędzie jest płatne, ale aby przykonać się o jego możliwościach możemy skorzystać z wersji testowej.
Edytor Shutterstock
Edytor Shutterstock to stosunkowo nowe narzędzie, które umożliwia edycję zdjęć i tworzenie grafik dostosowanych rozmiarem do mediów społecznościowych. Wykreujemy obrazy, tła oraz odnośniki do Facebooka, posty na Instagrama, Twittera i Pinteresta czy nagłówki na Twittera.
Pixlr
Pixlr to webowy edytor graficzny, w którym znajdziemy narzędzia do obróbki zdjęć charakterystyczne dla profesjonalnych programów tego typu. Możemy pracować na warstwach, otwierać różnego rodzaju zaawansowane pliki graficzne, dostosowywać fotografie i nakładać na nie teksty i filtry.
Recite
Recite to proste narzędzie do szybkiego tworzenia grafik z tekstami i cytatami. Wystarczy wpisać pożądaną treść i wybierać jeden z dostępnych szablonów, aby w ekspresowym tempie otrzymać grafikę dostosowaną do Facebooka, Twittera, Pinteresta lub Tumblra.
PicMonkey
Ekskluzywne efekty, narzędzia do edycji i retuszu zdjęć, gama czcionek oraz różnego rodzaju szablony do kolaży to możliwości jakie daje nam PicMonkey. Platforma jest także dostępna w formie aplikacji na urządzenia z systemem iOS i Android.
Infogr.am
Infogr.am to narzędzie przydatne przy tworzeniu infografik i raportów. Skleimy w całość różnego rodzaju wykresy, mapy i inne elementy graficzne ukazujące zależności liczbowe.
Easel.ly
Easel.ly to kilkanaście darmowych szablonów infografik. Dodamy do nich wykresy, kształty, teksty oraz grafiki z posegregowanej tematycznie listy.
Visually
Visually będzie przydatne zarówno przy tworzeniu infografik, jak i treści na Facebooka, Instagrama, Snpchata oraz Twittera. Co więcej, narzędzie jest jednocześnie platformą społecznościową na której użytkownicy mogą komentować i oceniać stworzone grafiki.
Piktochart
Piktochart to kolejne narzędzie do tworzenia infografik. Do dyspozycji mamy 10 darmowych szablonów, za pomocą których stworzymy ilustracje danych. Bardziej wymagający mogą zakupić dodatkowe szablony w wersji pro.
Meme generator
Meme generator to pierwszy, oryginalny generator memów. Dzięki niemu w bardzo prosty sposób dodamy do popularnych grafik dostosowane do naszych postów treści i stworzymy śmieszne obrazki, które rozbawią odbiorców.
Memy.pl
Memy.pl to prosty, działający podobnie do wyżej opisanego narzędzia, generator memów. Tło naszej grafiki możemy wybrać z ponad 160 najpopularniejszych obrazków dostępnych na stronie lub też z załadowanego samodzielnie pliku.
GIPHY
Za pomocą GIPHY stworzymy gif z wybranego wideo umieszczonego na YouTube, Vine lub innej stronie. Wystarczy, że wkleimy link do filmu, wybierzemy oczekiwany czas rozpoczęcie i zakończenia oraz tekst, który ma pojawić się na animacji i otrzymamy wybraną treść.
GIFMaker.me
GIFMaker.me to jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia gifów, animacji i pokazów slajdów z muzyką. Można z niego korzystać bez konieczności rejestracji.
Ilość prezentowanego w social mediach contentu jest tak duża, że przykucie uwagi odbiorcy to nie lada wyzwanie. Należy pamiętać o tym, że formy wizualne są łatwiej przyswajalne i zapamiętywane. Co więcej, można dostosować je do naszej identyfikacji wizualnej i w nienachalny sposób dodać logo lub nazwę firmy. Warto wiedzieć o istnieniu takich narzędzi jak te opisywane powyżej i uwzględnić grafiki w swojej strategii komunikacji.
- Mariusz – SocialTrends.pl
- Paulina Traczyk
- Keyti
- Mateusz Pobłocki