reklama
Wiele polskich marek prowadzi działania w social media, jednak nie każda może pochwalić się ich znaczną efektywnością. Sukces na tym polu odniosła stworzona w 1913 roku przez Heinricha Deichmanna marka Deichmann. Jest to międzynarodowa sieć sklepów obuwniczych, która posiada obecnie 3 700 salonów, w 24 krajach na świecie. Jak mnóstwo innych marek, firma także wkroczyła w świat mediów społecznościowych. Profile “Deichmann Polska” znajdziemy na Instagramie, gdzie marka ma 31,4 tysięcy obserwatorów, czy na Facebooku, gdzie profil ma ponad blisko 508 tysięcy fanów. Jakiś czas temu Facebook docenił działania firmy i opublikował case study polskiego profilu firmy jako historię sukcesu. Co spowodowało, że marka znalazła się w gronie światowych kampanii, które odniosły sukces na portalu? Jak zbudowano świadomość marki?
Cel: zwiększenie świadomości marki
Celem działalności w mediach społecznościowych marki było zwiększenie świadomości kolekcji Graceland, i pozycjonować ją jako zabawny i stylowy wybór dla podążających za modą, szczególnie młodszych kobiet.
Wykorzystane produkty:
- Reklamy – możemy wybrać grupę odbiorców na podstawie danych demograficznych, zachowań lub danych kontaktowych. Działają one na każdym urządzeniu, przy dowolnej prędkości połączenia. O ich efektywności dowiemy się z narzędzi raportowania takich jak Menedżer reklam, Power Editor czy API Statystyki.
- Film – tworzenie narracji wideo pozwala na zbudowanie więzi z odbiorcą. Ulepszone funkcje automatycznego odtwarzania i napisy oferują odbiorcom optymalną wygodę oglądania.
- Karuzela – elastyczny i interaktywny format karuzelowy umożliwia zaprezentowanie w jednej reklamie do dziesięciu obrazów lub filmów, przy czym każdy element ma oddzielny link.
- Kanwy – to reklamy, w których w zależności od preferencji można zamieścić pełnoekranowy film, tekst i przyciski wezwania do działania. Obrazy można przewijać, przechylać, powiększać i pomniejszać – dzięki temu odbiorcy zostają wciągnięci w narrację. Format ten szybko się ładuje i nie trzeba czekać na wczytanie treści.
- Aktualności na komputerach
- Aktualności na urządzeniu mobilnym
Rozwiązanie: styl i treść
Rynek obuwniczy jest obszarem bardzo konkurencyjnym, dlatego marka Deichmann postanowiła przeprowadzić wieloczęściową kampanię, która trafi się wszystkim miłośnikom mody w Polsce. W kampanię zaangażowano Margaret, młodą piosenkarkę i blogerkę modową. Prezentowała ona różne modele obuwia z kolekcji Graceland, pokazując jak pasują do różnych sytuacji – na koncert, zakupy czy jazdę po mieście. Wykorzystano kolorowe zdjęcia, karuzele i reklamy wideo, a także format kanwy, który pozwolił ludziom na odkrywanie treści i zaangażowanie. Kampania składała się z 24 kreatywnych reklam, które publikowano przez okres 6 tygodni i, które zawierały element rywalizacji – klienci mogli wygrać wyjazd na zakupy do Londynu.
Sukces:
Połączenie współpracy z influencerem i wykorzystanie formatu kanwy zapewniły marce sukces. W okresie kwiecień – maj 2016 odnotowano znaczne wzrosty: 25-punktowy wzrostu w zapamiętaniu treści reklamy, 7-punktowy wzrostu przychylności wobec marki oraz 3-punktowy wzrost oceny marki (attribute rating).
Jak przyznała Małgorzata Tyliba, Dyrektoru Marketing na region Europy Północnej i Środkowej, Facebook od pewnego czasu jest kluczowym elementem działań Deichmanna. Liczne formaty reklamowe pozwalają docierać marce do dobrze zdefiniowanej grupy docelowej. Większość z nich posiada duże możliwości funkcjonalne, które dają szansę na rozbudowywanie reklamy. Marka angażuje także swoich odbiorców grafikami zachęcającymi do wejścia w interakcje typu “które buty wybierasz” lub “tak czy nie?”. Co ciekawe, jak czytamy na Retailnet, obecnie sprzedaż internetowa obuwia Deichmann generuje większe zyski niż sklepy stacjonarne. Warto więc zapoznać się z narzędziami, które wykorzystała firma, ponieważ są one na tyle uniwersalne, że mogą okazać się przydatne także dla naszej marki.