X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kontrowersyjny spot McCafe wyśmiewa niesieciowe kawiarnie

Nowa kampania McCafe naśmiewa się z mody na wyrafinowane, jednak niezrozumiałe formy parzenia i podawania kawy. Z jednej strony pokazuje coraz bardziej wymyślne sposoby pozyskiwania klientów, a z drugiej wyśmiewa to, co oryginalne i innowacyjne. Sprawdź, co wzbudziło tak wiele kontrowersji.

Paradoksalnie, alternatywne kawiarnie stały się obecnie niesamowicie popularnym miejscem. Co raz to dziwniejsze pomysły właścicieli, nie zawsze spotykają się z zachwytem konsumentów. McCafe postanowił więc wykorzystać ten temat w swojej nowej kampanii. Spot stał się viralem – jest bogato komentowany i chętnie rozpowszechniany w mediach społecznościowych.

McCafe vs. niesieciowe kawiarnie

Przedstawione przez McCafe wideo wykpiwa przede wszystkim niekonwencjonalne sposoby podawania kawy. W tym celu pokazano malutkie filiżanki ulubionego napoju lub podawane go w słoiku ze słomką, nieczytelne menu, niefunkcjonalny wystrój kawiarni, a także wygórowane ceny. Zdezorientowany bohater reklamy trafia w końcu do McCafe, gdzie dostaje wszystko, czego tak długo szukał: ulubioną kawę za rozsądną cenę, wygodne miejsce do siedzenia i smaczne ciastko.

Podczas gdy inne kawiarnie zamieniają się w miejsca, z ekstrawaganckimi menu i alternatywnymi sposobami parzenia, McCafe stawia na szybkość i zadowolenie klienta. Taki obraz tej sieci powinien zapamiętać klient po obejrzeniu spotu. Jednak widać tu również dość znaczącą manipulację. Filmik przedstawia porównanie dwóch zupełnie różnych segmentów produktu – drogie i luksusowe kawy w alternatywnych kawiarniach, oraz oferta globalnej sieci fast-food. Są to całkowicie nie przystające do siebie strefy. Zarówno McCafe jak i niesieciowe kawiarnie posiadają własnych, specyficznych dla danej marki konsumentów.

Reklama McDonald’s szybko obiegła media społecznościowe. Swój sukces zawdzięcza przede wszystkim prostemu i zabawnemu przekazowi, który w nienachalny sposób zachęca do wypicia kawy w McCafe. Niewątpliwie filmik przyciąga uwagę, a o to chyba chodziło sieci McDonald’s.

  • co by nie mówić, sprytnie to zrobili:>

    Nie każdy poświęca czas, uwagę, pieniądze i energię na frajdę z jedzenia i odkrywanie tego świata.
    Co zrobić?! Wtedy jest Mc:D

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail