X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 nowości, które w tym tygodniu ogłosił Facebook

Stories, nowa Kamera, wsparcie dla fundraisingu i udostępnianie lokalizacji - jak działają nowe funkcje, które w tym tygodniu ogłosił Facebook? Sprawdźcie sami

5 nowości, które w tym tygodniu ogłosił Facebookfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook nieustannie pracuje nad nowymi funkcjami dla swoich aplikacji. Poza zamazywaniem treści wrażliwych na Instragramie, aplikacji, którą w 2012 roku kupił Facebook, o którym pisaliśmy we wtorek, ogłoszono oficjalnie pięć nowych funkcji. Zarówno w Messengerze, jak i w samym serwisie społecznościowym, pojawiły się mniej lub bardziej wyczekiwane nowości. Warto o nich wiedzieć, dlatego zebraliśmy je w jednym miescu.

Udostępnianie lokalizacji za pomocą Messengera

Na początkutego tygodnia Facebook poinformował o wprowandzniu w aplikacji Messenger możliwości wysyłania bieżącej lokalizacji dla użytkowników urządzeń z systemem iOS oraz Android. Jak czytamy w oficjalnej informacji o wprowadzeniu usługi, podczas testów okazała się ona bardzo przydatna dla koordynacji z przyjaciółmi, pokazania, jak blisko miejsca spotkania jesteśmy czy poinformownia naszego współlokatora, gdy w nocy jesteśmy w drodze do domu. Aby udostępnić swoją bieżącą lokalizację należy wybrać ikonę , opcję Lokalizacja oraz przycisk”Udostępnij aktualną lokalizację”. Dzięki temu nasz rozmówca przez 60 minut będzie mógł obserwować gdzie się przemieszczamy. Na dole mapy widoczny jest także zegar, który informuje o tym, od jakiego czasu przekazujemy informacje. W każdej chwili możemy przerwać ten proces klikając “Przestań udostępniać”. Do mapy dodamy także pinezki, za pomocą których możemy na przykład wskazać kawiarnię do której się właśnie wybieramy. Facebook podkreśla, że udostępnianie lokalizacji jest opcjonalne i to my zawsze mamy nad tym kontrolę.

Nowa Kamera z efektami

W środę Facebook ogłosił pojawienie się nowej Kamery z efektami oraz dwoma dodatkowymi sposobami udostepniania filmów. Klikając w ikonę aparatu, która pojawiał się w lewym, górnym roku aplikacji lub przesuwając palcem widok w prawo, zyskamy dostęp do wyposażonego w efekty takie jak maski, ramki lub interaktywne filtry aparatu. Firma współpracuje również z markami, aby stworzyć maski dla nadchodzących filmów “Obcy: Przymierze”, “Gru, Dru i Minionki”, “Strażnicy Galaktyki vol 2”, “Power Rangers” czy “Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski”. Dodatkowo pojawią się również efekty stworzone przez takich atystów i twórców jak Douglas Coupland czy Hattie Stewart.

Stories na Facebooku

Największą zmianą jest jednak wprowadzenie Stories do portalu, o którego testach pisaliśmy w połowie marca. W ubiegłym roku funkcja pojawiła się na Instagramie i ze względu na podobieństwo do Snapchata, poddawano ją krytyce. Mimo to, zyskała na popularności, a liczba jej użytkowników wciąż rośnie. Być może ze względu na to zdecydowano się na dodanie jej także do Facebooka. Podobnie jak na instagramowym Stories, treści widoczne są przez 24 godziny. Zdjęcie lub wideo można dodać do paska wyświetlającego się nad Aktualnościami, gdzie do wyboru mamy dwie opcje – dodanie naszej relacji lub wysłanie wiadomości bezpośredniej. W przypadku wysłania wiadomości do znajomego, może on wyświetlić daną treść, odtworzyć ją ponownie lub odpowiedzieć na nią. Portal zapowiada także, że ma w planach wprowadzenie możliwości tworzenia własnych ramek przez użytkowników.

fot. Facebook

fot. Facebook

Narzędzia wspierające fundraising

Peronal Fundraiser to narzędzie, które pozwoli na zbieranie pieniędzy dla siebie, znajomego lub kogoś, kto nie ma Facebooka, jak na przykład nasz zwierzak domowy. Taka możliwość pojawi się na razie w wersji beta w Stanach Zjednoczonych, dla osób powyżej 18 roku życia i starszych w ciągu najbliższych tygodni. Dla przykładu pojawi się sześć kategorii dla krytycznych potrzeb finansowych – edukacja (np. czesne, książki, materiały edukacyjne), medycyna (np. procedury medyczne, leczenie), medycyna zwierząt (np. procedury weterynaryjne, leczenie), sytuacje kryzysowe (np. kryzysy publiczne, klęski żywiołowe), wypadki osobiste (np. pożar domu, kradzież, wypadek samochodowy) lub pogrzeb i utrata bliskiej osoby (koszty organizacji pogrzebu, utrzymanie po utracie bliskiej osoby). Narzędzie pozwoli dotrzeć do znajomych, którzy będą mogli wesprzeć nas w potrzebie, bez konieczności opuszczania portalu. Darczyńca zobaczy powiązania osoby, która tworzyła akcję, beneficjenta oraz osoby, które także postanowiły wspomóc daną osobę.

Darowizny podczas transmisji na żywo

W ubiegłym roku Facebook dał możliwość zebrania datków dla ponad 750 tysięcy organizacji dzięki fundraiserom i przyciskom w relacjach na żywo. Od teraz zweryfikowane strony będą mogły dodać do transmisji live przyciski dla oddawania datków. W ten sposób osoby publiczne, marki, firmy czy organizacje zyskają nowe sposoby na pozyskiwanie funduszy za pomocą Facebooka dla organizacji non-profit, które wspierają. Chętni zrobią to podczas transmisji lub też po jej zakończeniu, jeśli zostanie opublikowana na Stronie.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Nowa funkcja Messengera może być bardzo użyteczna dla koordynacji miejsca spotkania grupy znajomych lub wskazania bliskiej osobie tego, gdzie się znajdujemy. Stories i Kamera z efektami to rzeczy, które znamy już ze Snapchata, ale być może równie entuzjastycznie zostaną przyjęte na Facebooku. Istotne jest także wprowadzenie narzędzia dla wparcia fundraisingu – przez takie działania portal pokazuje, że skupia się nie tylko na funkcjach służących pewnego rodzaju rozrywce i działaniom promocyjnym, ale i funkcją społecznym.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail