X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook oznacza nieprawdziwe treści. To koniec manipulacji w social media?

Już w poprzednim roku Facebook zapowiedział walkę z nieprawdziwymi treściami w sieci. Teraz zdecydował się ostrzegać swoich użytkowników przed niezweryfikowanymi artykułami. Fake news zostaną oznaczone specjalną plakietką z czerwonym wykrzyknikiem.

Facebook oznacza nieprawdziwe treści. To koniec manipulacji w social media?fot. bank zdjęć pixabay.com

reklama


Już w poprzednim roku Facebook zapowiedział walkę z nieprawdziwymi treściami w sieci. Teraz zdecydował się ostrzegać swoich użytkowników przed niezweryfikowanymi artykułami. Fake news zostaną oznaczone specjalną plakietką z czerwonym wykrzyknikiem.

W najbliższych tygodniach Facebook przeprowadzi testy funkcjonalności raportowania fałszywych informacji w kilku różnych krajach. Artykuły, które zostaną zakwalifikowane przez organizacje Snopes.com i PolictFact jako potencjalnie nieprawdziwe, będą oznaczone adnotacją w postaci czerwonego wykrzyknika. Niestety, na tym jedynie się to skończy. Treść nie zostanie usunięta, a co więcej, dalej będzie mogła być udostępniana przez użytkowników. Stracą one jedynie priorytet, co znacznie zmniejszy ich zasięg. Ponadto Facebook liczy na wsparcie ze strony użytkowników, którzy będą zgłaszać informacje potencjalnie nieprawdziwe.

Wpis Anny Merlan na Twitterze

Mechanizm w najbliższym czasie ma zostać wdrożony w kilku krajach. Problem polega przede wszystkim w określaniu, które treści mają na celu wprowadzenie czytelnika w błąd. Trudno niekiedy zweryfikować granicę pomiędzy satyrą a kłamstwem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail